To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Olej silnikowy -
Olej silnikowy
Witam.
Jaki olej polecacie do silnika benzynowego 1,2 69km?
Auto ma najechane 40k km, zastanawiam się nad Valvoline SynPower MST C3 50W40, polecano mi również Liqui Molly 5W-40 LM TopTec 4100, jednak olej od LM chyba nie spełnia specyfikacji Fiata 9.55535-S2, przynajmniej na niektórych stronach nie jest ona wyszczególniona.
-
Widzę ,ze Valvoline w wyszukiwarce zapodaje ten olej. C3 ,czyli normy spalin ostre i zapewne katalizator TWC . Używałem w Aveo z dieslem Fiata (5W-30) . Nie klepał na zimnym ,nie ubywało -porównywałem kartę charakterystyki dość przyzwoita ,a cena niezła .
-
a co takiego sie stało że szukasz innego oleju ?? ja bym lał to co producent silnika przewidział, moje punto 1.4 8V przeżyło 112 tys km na seleni i nie ma jakichkolwiek zauważalnych obawów aby mu coś dolegało :)
a jak inny olej spełnia specyfikacje to po co go zmieniać wg normy takie smarowidło ma te same właściwości
-
Ja jakoś przekonany jestem do Olejów RAVENOL. I nie tylko tych silnikowych. Do 500 1,2 zalecają
RAVENOL VPD SAE 5W-40 albo
RAVENOL VMO SAE 5W-40
A Selenia - w zasadzie co to jest?? Kiedyś za małolata lałem to do Sieny 1,6 ale w czym ona jest lepsza od olejów markowych typu Gulf cz LM ?
-
Selenia to często Petronas
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Właściwości może mieć takie same pseudosyntetyk ,czyli olej wykonany w technologii syntetycznej,jak i syntetyk . Każdy się zastanowi ,czy warto przepłacić za olej X skoro Y ma to samo ,a jest tańsze. Warte zastanowienia . Z tym ,że pseudosyntetyk ma właściwości syntetyka na początku użytkowania,potem parametry szybciej ulegają degradacji niż w syntetyku . Oczywiście, gdy ktos jeździ klasycznie,bez pałowania auta na zimno lub przegrzewania go z pedałem do podłogi ,to klasyczny olej w technologii syntetycznej powinien wystarczyć .
-
Troche drogi ten Seleni, stad szukasz czegoś dobrego ale tańszego spełniającego wytyczne i normy fiata, dla tego silnika.
-
Nie masz silnika MA więc i normy inne i masz na rynku spory wybór
-
u siebie leje K2 TEXAR 10W-40 BENZIN DIESEL LPG 1 L - Katalog produktów K2 ale to konsultowalem też ze znajomym mechanikiem. jak masz taką opcje to tez ci radzę pogadać z kimś
-
Cytat:
Napisał
niezbędny
Dlaczego 10W-40?
-
Cytat:
Napisał
krowka1978 Dlaczego 10W-40?
bo taki był wynik konsultacji z mechanikiem.... ehhhh a wystarczy spojrzeć na specyfikacje producenta silnika co ma być, i taki olej zapodac nei bawiąc sie w wynalazki, i nie musi to być selenia aby tylko normy spelnialo (i nie chodzi tu tylko o 5W40).... ja naprawde czasem nie rozumiem ludzi, przyoszczedzić 20 zeta raz na 15 tyś km :-)
-
Też mi się wydaje że trzeba się trzymać specyfikacji podanej przez producenta. Ja zmieniam zawsze co 1 Rok - niezależnie czy zrobiłem swoim 12000 a żona swoim 2000km - i tak zmiana jest raz do roku.
-
-
Cytat:
Napisał
laqrua witam.
Jaki olej polecacie do silnika benzynowego 1,2 69km?
Auto ma najechane 40k km, zastanawiam się nad valvoline synpower mst c3 50w40, polecano mi również liqui molly 5w-40 lm toptec 4100, jednak olej od lm chyba nie spełnia specyfikacji fiata 9.55535-s2, przynajmniej na niektórych stronach nie jest ona wyszczególniona.
1137 liqui moly, 151057 mobil, 1552fd castrol
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
Karwoś Też mi się wydaje że trzeba się trzymać specyfikacji podanej przez producenta. Ja zmieniam zawsze co 1 Rok - niezależnie czy zrobiłem swoim 12000 a żona swoim 2000km - i tak zmiana jest raz do roku.
Są jednakowe. Tylko że na allegro sprzedają różne dostawcy, więc stąd różne ceny.
-
Cytat:
Napisał
Laqrua
róznica to cena oraz ta pierwsza aukcja to nowe opakowanie, ta druga to stare opakowanie, ten drozszy ma cenę typową dla ASO :-)
-
A ja bym dodał, że trzeba zachować ostrożność z kupowaniem olejów na allegro. Nawet Petronas Selenia jest podrabiana. Nie wspominając o Castrolach czy Shellach. Ja do 1.2 8V 69KM polecam olej Penrite Enviro+ 5w40. Spełnia on specyfikację Fiat 9.55535-S2, a jest znacznie lepszy od produktu Petronas. Ponadto proponuję wraz z olejem dodać środek obniżający tarcie np. Archoil AR9100. Przed wymianą oleju i filtrów można dodatkowo silnik wypłukać, ale to już jest opcjonalne. Choć jeśli nigdy nie było przeprowadzane, to na prawdę warto. Pozbędziesz się całego syfu nagromadzonego w środku silnika. Polecam płukankę Archoil AR2820.
-
Cytat:
Napisał
vitos Spełnia on specyfikację Fiat 9.55535-S2
ale czy ma aprobatę? Pytam ,bo cały szkopuł może być w tym problemie gdy przyjdzie się potencjalnie kłócić z Fiatem ,że coś w silniku drogiego padło związanego z olejem.
-
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz ale czy ma aprobatę? Pytam ,bo cały szkopuł może być w tym problemie gdy przyjdzie się potencjalnie kłócić z Fiatem ,że coś w silniku drogiego padło związanego z olejem.
Instrukcja obsługi pojazdu strona 149. mówi: "W sytuacjach awaryjnych, gdy nie ma dostępu do środków smarnych o wskazanej charakterystyce, zezwala się na stosowanie, w zakresie uzupełnianiapoziomu, produktów o minimalnych podanych parametrach ACEA; w takim przypadku nie zapewnia się jednak optymalnych osiągów silnika." Serwis ASO nie może się przyczepić do zastosowania oleju Penrite Enviro+ 5W40, gdyż spełnia on parametry podane w książce serwisowej, a w porównaniu z Selenią K P.E. jest o klasę lepszym olejem. Wraz z modyfikatorem tarcia Archoil AR9100 to już zupełna rewelacja. Oczywiście decyzja należy do Ciebie. Ja cały czas pisałem o zastosowaniu oleju Penrite w silniku 1.2 8V 69KM, a Ty w swoim opisie masz Fiata500X i silnik 1.4 MultiAir. Nie wiem, czy mówimy o tym samym silniku.
-
Dobre oleje (testowane kinetycznie, dodam że testowany był olej nowy i ten sam tylko po 10kkm czyli przepracowany) to produkty Mannol. Testowany był 5W40 Extreeme. Testów na płynność czyli pompowalność w niskich temperaturach nie robiłem ale zachowuje się o niebo lepiej od 10W40 Mobila. ( klepanie i te sprawy) A cena tego oleju jest rewelacyjna. Mannol generalnie sprzedaje oleje o wszystkich specyfikacjach i normach do każdego silnika. To samo dotyczy olejów do skrzyń biegów (automaty manuale seelspeedy i inne ustrojstwa). Cena jest na tyle dobra że wymiana co 10kkm nie wali po kieszeni a w silniku mamy zawsze dobry nie zmasakrowany olej który daje nam dobrą ochronę przy starcie na zimno. Zmiana oleju z 10W40 na 5W40 przy wyeksploatowanym silniku jest czymś naturalnym i nie powoduje żadnych rozszczelnień (silnik który zaczyna lecieć po zmianie z mineralnego na syntetyk to gruz który był uszczelniony syfem). Żeby było jasne ja tym nie handluje a używam od czterech lat. Leję to do silników VW, RENAULT, FIAT, I ZAWSZE słyszę od klienta że jest bardzo zadowolony bo silniczek ładnie pracuje. Pamiętać należy że w silnikach napędzanych LPG oleje wolniej ciemnieją i nie można mówić że jeszcze polatam bo olej ma ładny klarowny kolorek. LPG nie buduje sadzy ale w oleju odkładają się inne produkty spalania powodujące degradacje dodatków syntetycznych. Są silniki np 1.9 mj 8v. gdzie producent przewiduje stosowanie tylko jednego rodzaju oleju (nie ma widełek) 0W30 i to niskopopiołowy. Te oleje są słabe pod względem wytrzymałości (bez względu na markę oleju)czy ochrony silnika i jak do tego dołożymy interwały po 30kkm albo lepiej to z oleju robi się nam pasta do butów.
Ale istotą oleju jest: smarować, chronić, chłodzić, czyścić. Podstawowe parametry zapisane są zawsze wołami na opakowaniu np: 5W40. Pierwszy parametr oznacza pompowalność w niskich temperaturach a nie jak niektórzy sądzą że jest to podział na minerał półsyntetyk lub syntetyk. Drugi parametr to zdolność do pozostawiania trwałego filmu olejowego w wysokich temperaturach. w polskim klimacie uznaje się oleje o charakterystyce 5W40 za bezpieczne latem jak i zimą. Oleje np 0W30 są rewelacyjne zimą ale w upalne lato mogą sobie nie dać rady ( zrywanie filmu olejowego). Teoria : ło panie to stary motor jest to cza mu dać gęstszy olej 15W40 mnie zwala z nóg. Taki olej zimą przyjmuje formę galarety. Oleje do sportu mają bardzo wysoki drugi parametr właśnie ze względu na b. wysokie temperatury występujące w silniku. Następna sprawa to zastosowanie wyczynowego oleju do normalnej jazdy na co dzień. Olej ten nie osiąga swoich poprawnych parametrów (tj gęstość i lepkość) przy niższych temperaturach i powoduje podwyższone opory a co za tym idzie silnik więcej pali.
Moje skromne zdanie na temat olejów sprzedawanych w Polsce jest taka że ich cena do jakości jest moocno przeszacowana. Przy doborze oleju zalecam rozwagę i lekturę fachowych opracowań a nie opinie motozafcuf z youtube. Oleje silnikowe to jest kawał inżynierii. Polecam się tym zainteresować a zobaczycie jak zmieni się wasz pogląd na ten temat.
Ja mam takie zboczenie a mianowicie zawsze do swoich samochodów dokładam CERAMIZER. Robię to zawsze zgodnie z instrukcją producenta i efekty są . Pomijam powrót do ciśnień fabrycznych (sprężania oraz ciśnienia oleju) bo to jest oczywiste ale to cholerstwo zmniejsza ilość węzłów ciepła a to jest główną przyczyną destrukcji silnika. ( Producent wykonał testy na polonezie i jechali nim bez oleju spory kawałek i nic mu nie zaszkodziło) Ja nigdy niczym nie jeździłem bez oleju i tego nie potwierdzę że tak można.
Test kinetyczny był przeprowadzany na oleju przepracowanym bez dodatku ceramizera( to ważne dla wyniku testu).
Jak kiedyś uda mi się kupić nowiutki samochodzik w salonie to zaraz po opuszczeniu salonu też dodam CERAMIZER.
Przy doborze oleju najważniejsze są zalecenia producenta co do specyfikacji oleju a nie jego marka!!!
Olej po zimie jest zajechany jak sandały Jezusa i zaleca się jego wymianę na wiosnę bez względu na jego przebieg!!!
Olej wymieniać nie rzadziej niż raz na rok!!! (samoczynna degradacja dodatków syntetycznych)
Unikać olejów na bazie olejowej z odzysku (pozrywane łańcuchy węglowodorowe- mechaniczne nanouszkodzenia)
Olej do diessla to olej do diessla a do silników benzynowych benzynowy ( PH oleju i zdolność do zawiązywania w swojej objętości sadzy która jest wytwarzana w czasie spalania. Sadza nie ma prawa wytrącać się z oleju!!!)
Po odpaleniu na mrozie poczekać chwilkę aż olej się rozejdzie po silniku, napełni kasatory luzu itd. (już czuję na plecach teksty typu: producent zaleca bezzwłoczną jazdę zaraz po uruchomieniu silnika bo wtedy oszczędzamy paliwo i silnik szybciej się nagrzeje. I katalizator też.)
Na koniec najważniejsze. Pilnować poziomu oleju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ja zawsze trzymam stan górny bo olej to także chłodziwo silnika a im go więcej tym większą ma pojemność cieplną).
Ps: ja minerala nigdy nie nalałem nawet do kosiarki bo mnie serce boli:)
-
Cytat:
Napisał
vitos Serwis ASO nie może się przyczepić do zastosowania oleju Penrite Enviro+ 5W40, gdyż spełnia on parametry podane w książce serwisowej,
spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą? Na tobie będzie ciążyło udowodnienie ,że tak naprawdę jest. Wiem ,że to może wyglądać na czarnowidzenie,ale w dobie zbywania klienta sekundę po dokonaniu przez niego zakupu nie spodziewam się pogłaskania i zapłacenia za niego gdy koszt naprawy będzie liczony w tysiącach zł
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
fiter19 Ja mam takie zboczenie a mianowicie zawsze do swoich samochodów dokładam CERAMIZER.
zastosowałem w skrzyni w poprzednim aucie i pogorszyło mi wrzucanie 2 biegu na tyle,że poświęciłem kasę i zlałem co miałem i dałem cały nowy olej i poprawiło się. Nie neguję wynalazku ,ale czasem warto dorzucić do oleju lepszej klasy i efekt ten sam .
-
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą?
Nie wiem, ja zmieniłem w 500tce żony na taki olej jak napisałem wraz z dodatkiem zmniejszającym tarcie i silnik chodzi rewelacyjnie. Autko jest z 2015 roku i nie jest już na gwarancji. Ty wlej olej wedle własnego uznania. Ja tylko podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami. Poza tym silnik 1.2 8V 69KM jest konstrukcją prostą jak budowa cepa. Unowocześniony lekko ten sam silnik, który był w starym Punto 2. Więc bez przesady z tymi tysiącami zł za naprawę z powodu wlania innego oleju niż Selenia :-)