CZY MOŻNA SANEMU SKASOWAĆ SERWIS OLEJOWY PO WYNIANIE SAMEMU OLEJU NIE PRZEZ ASO
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
To jest widok strony w wersji do druku
CZY MOŻNA SANEMU SKASOWAĆ SERWIS OLEJOWY PO WYNIANIE SAMEMU OLEJU NIE PRZEZ ASO
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Podobno działa metoda z małej 500tki
https://seventrumpet.com/turn-off-oi...016-fiat-500x/
Serwisu olejowego w ten sposób nie kasuje się! Nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
To jest tylko wyłączenie kontrolki zużytego oleju! Swoją drogą procedura opisana w angielskiej instrukcji.
Trzeba podłączyć się kompem i:
1. Ustawić flagę serwisu w zegarach.
2. Zresetować flagę wymiany oleju, jeśli w silniku jest czujnik - ustawia się w ECU. Czynność szczególnie ważna w silnikach MJ i MultiAir!
To mam rozumieć ,że pozostaje tylko ASO i jeszcze ich olej po 220 za 2 litry łącznie prawie 1000 zeta co roku za wymianę oleju? Inaczej będzie coś świecić po oczach ?
Gdzie tyle krzyczą za 2 litry oleju? Ja miałem po 55 od litra. Czyli chcą 440 za olej, za filtr ile? Robocizna widzę też dobrze ceniona, skoro 1000 za samą wymianę oleju wołają :cool: Na dobre ASO trafiłeś :sciana:
Przecież napisałem, że można samemu podłączyć się kompem i wszystko porobić. AlfaOBD, czy MultiEcuScan + interfejs diagnostyczny i można działać. Ja problemu tu nie widzę - jednorazowy koszt zakupu szybko się zwróci.
Co do kontrolki, to przytoczony jest opis jak ją wyłączyć - czytaj proszę ze zrozumieniem, co oczywiście nie będzie dobre dla posiadaczy silnika MultiAir, bo ECU musi otrzymać info o nowym oleju w celu dostosowania nastaw modułu MA.
U mnie zwykły ELM z kabelkiem podłączony pod lapka + dostepne tutaj oprogramowanie i wszedłem do menu kasowania inspekcji itd itd. Także koszt -jeśli masz lapka - ok 30 zł max . Ale serwis oleju warto zrobić co 15 tyś/rok przy MA . Stać na auto za parę złoty,to stać na serwis za parę groszy ;). Kiedyś,w poprzednich modelach MA była funkcja kalibracji ,a potem kasowania inspekcji,teraz jest to pod jedną komendą ,dostępne poprzez np ELM i oprogramowanie z tego forum. Jeśli się mylę,to proszę poprawić
Wg instrukcji do 1.6 może wejść do 4.3 litra oleju . Nie wiem co zrobili z olejem ,ale...jeśli kupuję obsługę z wymianą oleju,to kasowali mnie za ilość oleju wlaną (przeliczona ilość na rachunku-pewnie z jakiejś beczki leją) taki symulowany rachunek mi przedstawiono gdy poprosiłem o wyliczenie kosztów przeglądu. Zdecydowałem się na zakup oleju w ASO ,ale bańki po 2l ,bo chciałem coś na dolewki . Wyszło taniej w przeliczeniu na litr.
Mnie 2tyg temu za olej skasowali 224zł brutto. Nie najtaniej, ale dramatu nie ma. W ogóle cały przegląd wyszedł tanio (~600zł).
Z tymi przeglądami to jakas paranoja. Mnie nie wymienili filtra powietrza,bo przebieg za mały więc i cena za przegląd niższa,tyle,że ....filtr zasyfiony,bo turbo zasysa wiele więcej powietrza niż wolnossący ,co powoduje ,że już po 10 tyś km potrafi być do wymiany ,ale serwis ma swoje tabelki i nie robi nic ponad to ,co tam napisane. O ile pamiętam ,to za 4 litry oleju w bańkach po 2 litry w ASO dałem ok 200 zł
Zmień serwis :)
Mi nie dość że wymienili filtr powietrza, który miał raptem 2 miesiące, to jeszcze rozebrali cały cały układ wentylacji, bo zgłaszałem głośną pracę na wyższych obrotach. Okazało się, że w dmuchawie było pełno liści (w filtrze też).
Liście do dmuchawy wpadły, bo podczas wyjmowania filtra nie wyczyścili komory. W 500X filtr kabinowy jest przed wentylatorem, więc żaden liść nie ma prawa dostać się do wiatraka, gdy jest na swoim miejscu. Z kolei w GP filtr jest za wiatrakiem, więc liście mają prawo dostać się do komory wentylatora, co jest złe.
Podszybie z liści wyczyścili?
Wyczyścili.
Zmień serwis...chmmm,ten poprzedni zrobili w Gdańsku 50 km ode mnie i nie pojadę tam powtórnie,bo mam 6 km ode mnie inny. Wtedy tak byłem umówiony z 1 przeglądem ,więc go tam zrobiłem -słowny jestem . W kwietniu zobaczę ten koło mnie jak zadziała. Straty nie ma na filtrze,bo sam kupiłem (markowy) za pół ceny tego z ASO .
Ostatnio byłem na przeglądzie i przyjechała babka alfą z usterką, jak się okazało padł moduł multiair. Okazało się również, że zawsze lała castrola zamiast selenii. Tak ku przestrodze, bo nasze multiairy tolerują tylko selenie... (ogólnie o problemie z modułem multiair i lanym innym olejem już wcześniej słyszałem).
Dla naszego 1.4 140KM to Selenia Digitek 0w30. Jest jeden odpowiednik SHELL'a, który ma niby normy fiata, ale bałbym się go zalać. Selenię 2 litry można wyrwać za 90zł na allegro
Litr za 50 zł ujdzie ,nie ma co kombinować z olejami . Miałem Mazdę i zalałem Castrola i potem trzeba było płukankę robić,straszny syf po zdjęciu dekla zaworów był . Dopiero potem doczytałem na forum Mazdy,że Castrol nie jest zdrowym olejem dla Mazdy,widac dla Fiata też,tym bardziej silnia MA
Brakuje bardzo istotnej informacji, rocznika auta. Nie wiadomo też jak był wymieniany olej itd., co konkretnie lano.
Co do 0W30, to może co niektórych zdziwię. Na rynek Ameryki Północnej przewidziany jest olej o parametrach lepkościowych 5W40 - tak, chodzi o 500X i MultiAir Turbo 140/170KM :)
0W30 służy do spełnienia normy Euro 6. Wcześniej MA miały przewidzianą Selenię K PE 5W40 (Punto Evo, Alfa Mito itd).
a to ciekawe :)
tego nie wiem jaki rocznik, ale mogę potwierdzić, że lała inny olej niż selenia, o niby takich samych parametrach W.