To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Zasolone Tipo -
Zasolone Tipo
Panowie w skrĂłcie opowiem wam dzisiejszÄ
przygodÄ.
Mianowicie tak jak wczeĹniej wspominaĹem chodziĹem z zamiarem zamiany 500l na Tipo HB.
UdaĹem sie do znajomego salonu aby zobaczyÄ auta ktĂłre sÄ
objÄte promocjÄ
Noc CudĂłw tj w dniu jutrzejszym.
Powiem Wam dla mnie szok co ujrzaĹem....mianowicie po otwarciu maski zauwaĹźyĹem Ĺźe silnik ( dokĹadnie metalowe elementy tj, gĹowica, skrzynia biegĂłw, kompresor klimatyzacji...pokryte warstwÄ
biaĹego pyĹu ....Soli!!! Tak soli!!....Sruby od osĹony pod silnikiem byĹy caĹe rude jakby miaĹy co najmniej 5-6lat.
no nic , poprosiĹem o sprawdzenie w innym Tipo i to samo ale ciut mniej. NastÄpnie schyliĹem siÄ pod auto a tam wszystkie Ĺruby tylne zawieszenia rude jak ta lala - nawet mĂłj po roku uĹźytkowania nie ma tak. TĹumik z nalotem rdzawym nalotem a sama rura zardzewiaĹa. Nastepnie postanowiĹem obejrzeÄ bagaĹźnik a tu z lewej strony jest w tapicerce taka maĹa klapka rewizyjna - otworzyĹem ja a od srodka byĹa pokryta biaĹym proszkiem ( taki jak w komorze silnika) wiÄc chyba nie jest to talk ani konserwacja a jak przypuszczam sĂłl....a skÄ
d tu byĹa by sĂłl a napewno stÄ
d, Ĺźe auto pĹynie z Turcji do WĹoch statkiem.
Jak dla mnie to zong.....zrezygnowaĹem z aut gdyĹź wyglÄ
da gorzej niĹź moje roczne.
podziÄkowaĹem dla sprzedawcy za poĹwiÄcony czas ale w takim ukĹadzie nie pisze siÄ na taki deal
-
Taki urok samochodu ze stocka. Wiele z nich przyjechalo w zime i stoja nie jezdzone. Ocynk utleniajac sie wyglada jak bialy nalot nie musi to byc sol. Ale na pocieszenie zobacz fotki polrocznego golfa byly publikowane na interii. Rdza everywhere. Normalka. Moj prosto z salonu wjezdza na kanal, hammerite w ruch (calkiem niezle sie sprawdza) i app rstop na wahacze itp wszelkie zelastwo w tym ocynk i sruby. Btw glowica to jest akurat z alu wiec troche cos tu nie pasi
-
Fiat ma dwustronnie cynkowane więc ruda ma minimalne szansę na bezwypadkowym. Jesteś pewien że to sól?
-
Mogłem zdjęcia zrobić ale byłem w takim szoku że nie myślałem o tym. Mam doła gdyż już jutro chciałem zrobić wymianę a tak to niestety zrezygnowałem.
Patrząc na to Tipo co miałem kupić to mógłbym się pokusić o stwierdzenie że to używany. Jęśli chodzi o blachy to rdzy nie było. Rdza była na każdej śrubce pod podwoziem, rura tłumika, elementy zacisków i osłon tylnych hamulców - a silnik wraz ze skrzynią był posypany białym nalotem - jak pociągnąłem palcem to schodził biały pył(na pewno to nie puder bambino), nity które trzymają rurkę klimatyzacji były tak skorodowane że aż nie wiarygodne, tak samo wkręty i podkładki od osłony podwozia. Muszę też przyznać progi w Tipo są chyba zrobione z żyletek ( tak cienka blacha) w moim 500l to czuje że porządna blacha.
-
Z tymi progami to pojechales. 500l i tipo maja ta sama plyte podlogowa. Nie wyobrazam sobie aby byly tu jakies kombinacje zwlaszcza ze tipo ma bardzo wysoka sztywnosc nadwozia i do tego jest autem ciezkim wiec niezbyt odchudzonym. To samo ze srubami itp. Wybrazasz sobie ze jest osobna linia produkcyjna do srubek od tipo gdzie robi sie je gorsze? We wszystkich autach tego ocynku jest co kot naplakal a i tak spokojnie dozyja 8-10 lat. Auto ktore ogladales pewnie jest z poczatku roku i rdza wcale mnie nie dziwi. Auto ma jezdzic nie stac
-
Cytat:
Napisał
marx30 To samo ze srubami itp. Wybrazasz sobie ze jest osobna linia produkcyjna do srubek od tipo gdzie robi sie je gorsze?
- żle mnie zrozumialeś! śrubki może i te same....ale fakt że auto w zimie przypłynęło z Turcji do Włoch (podróz morska) a nastepnie stało na stocku do dnia dzisiejszego ma kluczowy wpływ na ich wygląd i stan. Co do progów - nie mierzyłem ile blacha ma grubości ale fakt, że puknąwszy palcem w próg dzwięk jakby w puszkę o napoju - czyli albo blacha cieńsza, albo mniej w progu konserwacji tj wosku, albo brak na progu baranka, który też wygłusza.....- co nie zmienia faktu że auto mi się Podoba!...zapach plastików we wnętrzu Tipo robi pozytywne wrażenie
-
Rafał wierz mi, od 93 roku połykam Fiatami i żaden i to absolutnie żaden nie przerdzewiał! Co prawda 126p był mega dopieszczony ale każdy następny już tylko śmigał i ZERO rdzy!
-
Cytat:
Napisał
Semper Rafał wierz mi, od 93 roku połykam Fiatami i żaden i to absolutnie żaden nie przerdzewiał! Co prawda 126p był mega dopieszczony ale każdy następny już tylko śmigał i ZERO rdzy!
- a ja ci powiem że rdza Fiatów nie omija....miałem 5 rożnych modeli i w każdym był zawsze jakiś temat z rdzą - raz mniejszy raz większy.
Pytanie do posiadaczy HB - sprawdźcie w bagażniku klapkę w tapicerce umieszczoną po lewej stronie- jak ją wyciągnąłem to od wewnętrznej strony pokryta była białym pyłem. Macie też tak?
-
Cytat:
Napisał
Rafal79 - a ja ci powiem że rdza Fiatów nie omija....miałem 5 rożnych modeli i w każdym był zawsze jakiś temat z rdzą - raz mniejszy raz większy.
Jakie to były modele i co korodowało? :)
-
Cytat:
Napisał
Rafal79 - a ja ci powiem że rdza Fiatów nie omija....miałem 5 rożnych modeli i w każdym był zawsze jakiś temat z rdzą - raz mniejszy raz większy.
Pytanie do posiadaczy HB - sprawdźcie w bagażniku klapkę w tapicerce umieszczoną po lewej stronie- jak ją wyciągnąłem to od wewnętrznej strony pokryta była białym pyłem. Macie też tak?
Hej, no też tak mam, jest na niej biały nalot...ale nie smakuje jak sól.
-
Cytat:
Napisał
SeA33 Hej, no też tak mam, jest na niej biały nalot...ale nie smakuje jak sól.
A czujesz się nadpobudliwy po spróbowaniu? ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Cytat:
Napisał
rafal.benitez A czujesz się nadpobudliwy po spróbowaniu? ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehehe:food: będę zaraz całe auto rozbierał może gdzieś jest tego więcej...
-
Cytat:
Napisał
krowka1978 Jakie to były modele i co korodowało?
- modele to - seicento (najmniej problemów), punto I ( dziura w miejscu na łapę podnośnika i mniejsze rzeczy) Punto II ( w sumie podwozie i parę innych rzeczy) stilo ( podwozie i pare innych rzeczy). Tym osobom którym nie rdzewieją to pozazdrościć. Fiat nawet nie jest pewny swojego zabezpieczenia antykorozyjnego bo daje tylko 8 lat na perforacje gdzie inne marki min 12 lub 15 lat gwarancji.
Dzisiaj oglądałem moje 500l podwozie - powiem wam że po roku użytkowania i stania pod chmurką wygląda jak new w przeciwieństwie do nowego Tipo co oglądałem przedwczoraj. Jak dla mnie to te Tipo dyskwalifikuje się jako nowe - diler powinien je sprzedać jako używane:smile:. A wszystkiemu winna podróż morska z Turcji do Włoch!
-
Cytat:
Napisał
Rafal79 - modele to - seicento (najmniej problemów), punto I ( dziura w miejscu na łapę podnośnika i mniejsze rzeczy) Punto II ( w sumie podwozie i parę innych rzeczy) stilo ( podwozie i pare innych rzeczy). Tym osobom którym nie rdzewieją to pozazdrościć. Fiat nawet nie jest pewny swojego zabezpieczenia antykorozyjnego bo daje tylko 8 lat na perforacje gdzie inne marki min 12 lub 15 lat gwarancji.
Z tymi modelami rzeczywiście coś się działo ;) W nowszych znacznie to poprawiono, nic złego na temat rdzy w moim GP powiedzieć nie mogę, 10 lat, w tym 5 lat od chmurką!
PS. FIAT dawał gwarancję na perforację 12 lat dla modelu Ulysse ;)
-
Cytat:
A czujesz się nadpobudliwy po spróbowaniu?
:lol::lol::lol:
-
Tia, od razu mi się przypomniało Ina mam kupowałem Pandę III i wszyscy pisali że gówno bo makaronowe że robią i że gorsze od PII ... Cóż nic z tego 50 kim napapralem i po przesiadce do PII byłem niezbyt szczęśliwy ...
pS. Tylko 126 swojego zabezpieczaliśmy antykorozyjnie a żaden absolutnie mój FIAT nie miał kłopotów z korozją (od 1993 roku)
-
Cytat:
Napisał
Rafal79 -sprawdźcie w bagażniku klapkę w tapicerce umieszczoną po lewej stronie- jak ją wyciągnąłem to od wewnętrznej strony pokryta była białym pyłem. Macie też tak?
mamy tak ale to nie jest sól! Ktoś tu ma wybujałą fantazję :) (lub jest miłośnikiem 500l :))
-
Cytat:
Napisał
manio20 mamy tak ale to nie jest sól! Ktoś tu ma wybujałą fantazję (lub jest miłośnikiem 500l )
- ani jedno ani drugie:cool:
Jeśli nie sól to co? - sam jestem ciekaw!
-
Weź palucha, potrzyj i daj na język. Daj znać jak smakuje :D
-
Cytat:
Napisał
Rafal79 - ani jedno ani drugie:cool:
Jeśli nie sól to co? - sam jestem ciekaw!
Pisałem już
http://www.sestal.pl/informacje/rdza.html
Zbyt świeży ocynk poddany znacznej wilgoci. Tak na prawdę trzebaby wszystkie ocynkowane graty sezonować zanim uzyskają pasywację (ochronną warstwę tlenków). Nawet ze względu na pogodę jedno auto zostanie samoistnie jej poddane inne nie. Duża wilgotność (nawet w lato) i sól nie pomagają