Witam,
Czy ktoś z forumowiczów, który kupił Tipo myślał też o zakupie C-Elysee lub Peugota 301 i dlaczego wybrał Tipo ?
Pozdrawiam
To jest widok strony w wersji do druku
Witam,
Czy ktoś z forumowiczów, który kupił Tipo myślał też o zakupie C-Elysee lub Peugota 301 i dlaczego wybrał Tipo ?
Pozdrawiam
Ja przed zakupem byłem w citroenie ale nie spodobało mi się wykończenie środka i praca skrzyni biegów była toporna:)
Ja też myślałem przez moment, ale ponieważ tamte dwa występują tylko w sedanie, to odpadły. Po drugie oba są nieco ciaśniejsze od tipka.
Ja też zastanawiałem się nad citroenem ale jak zobaczyłem środek tego auta to dałem sobie spokój.
C-Elysee przekonuje silnikiem 1.6 115km dynamiczny i dobry do LPG. Poza tym Fiat we wszystkim jest lepszy moim zdaniem.
Jedna rzecz mnie zastanawia, C-Elysee i 301 jest dużo używanych 2-4 letnich z małych przebiegiem do kupna a Tipo praktycznie zero, o czymś to świadczy na korzyść Fiata.
Jesli to nowy silnik 1.6 tzn z nissana to regulacja luzu jest na szklankach. Moga byc problemy przy lpg. Tzn koszty regulacji nawet pod 2 tys zl. Poza tym nie ma porownania tamto wali tanioscia po oczach od wykladziny po kokpit
Wybralem Tipo z uwagi na wyglad, pewny silnik wolnossacy 1.4 bez turbo z man 6b. i co tu mowic ogolne koszty . Do Citroena zniechecil mnie ten 1.6 i ewentualnie problemy.
Swiadczy to o tym ze nie ma jeszcze 2-4 letnich tipo. Francuzy widzialem przed liftingiem, trzeba by zobaczyc je teraz jak bardzo sie postarali i co poprawili. Jako konkurencja dla tipo to bardziej ford i opel, po raba rabatach maja zblizone ceny
Ja osobiście porównywałem Tipo z trochę droższymi autami i jeśli chodzi o Peugeota to model 2008, a z Citroena to C4 Cactus. Peugeot w środku bardzo plastikowy i niedbale wykończony. Podczas jazdy testowej zaczęło coś skrzypi i jakiś plastik dawał taki nieprzyjemny odgłos podczas stania na światłach, że od razu - nie dzięki! Jeśli chodzi o Citroena to C-Elysee to jakiś żart w porównaniu do Tipo, a Cactus (u mnie była walka Cactus vs Tipo) trochę przekombinowany, tak naprawdę komfortowo podróżują 3 osoby a nie 4 jak w Tipo oraz 3 cylindrowy silnik vs 4 cylindrowy oraz 5 biegowa skrzynia vs 6 biegowa skrzynia.
Każdemu kto się zastanawia polecam dłuższa jazdę Tipo, ja dostałem na 2 godziny i bylem pewny tego auta w 100% i nie żałuję, mimo wielu niedoróbek oraz częstej jazdy do serwisu.
Chciałem kupić tani nowy samochód gdyż dosyć miałem używek i wtedy na rynku był elysee, tipo jeszcze nie było, umówiłem się na jazdę elysee , zobaczyłem go z bliska i stwierdziłem że jest brzydki i sam się oszukiwalem że wyglądem się nie jeździ, po czym wsiadłem do środka przejechałem się i na tym skończyła się moja przygoda z Citroenem, jakiś taki toporny, dziwne rozwiązania dotyczące przycisków do sterowania szyb (w środkowym tunelu a nie na drzwiach), zagłówki na stałe w siedzeniach, malutkie zegary, dobrze że odpuściłem, na szczęście pół roku później pojawił się w ofercie tipo. obawiałem się tego małego silnika w tipo ale wg mnie lepiej się nim jedzie niz tym 1.6 w elysee, może to zasługa skrzyni.
Na jeździe próbnej Tipo miałem wrażenie, że wsiadłem do dużo lepszego samochodu niż dotychczas użytkowany. W Citroenie nie poczułem tego. Chciałem też poczuć różnicę 20 KM mocy między silnikami i jakoś nie udało mi się jej zauważyć. Wiadomo, że tu chodzi o ulotne, niemierzalne wrażenia, ale na ich podstawie podejmujemy decyzje.
O ile się nie mylę to silnik 1,6 Citroena był "bohaterem" w TVN Turbo kamera . Nagle bez przyczyny traci na kilkadziesiąt sekund moc , można przy wyprzedzaniu stracić życie . Brałem go pod uwagę ale po tym programie zupełnie go odrzuciłem ( jak i oczywiście peugota 301 ).
Poza tym brak osłony silnika, brak wygłuszenia pokrywy silnika i bagażnika , goła blacha ....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Polecam chętnym / zainteresowanym peugotem / citroenem:
http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1...01,202646.html
Ja w zeszłym roku przez chwilę myślałem o 301 zamiast Tipo sedan. Dynamika na pewno na plus dla Peugeota, ale przy 5-biegowej skrzyni robi się bardzo głośno już przy 100 km/h. Wykończenie wnętrza to tragedia w porównaniu do Tipo: jakość plastików, ich kształty i toporność, fotele z kiepskiej gąbki, niewygodne, regulacja kierownicy w bardzo małym zakresie, zegary pod takim kątem, że przy jeździe w jasny dzień nie widziałem prędkościomierza, małe przyciski na konsoli i wyświetlacze sprzed 20 lat. Zero polotu i wewnątrz i na zewnątrz. Wersja po lifcie prezentuje się na zdjęciach dużo lepiej, ale z kolei czytałem, że podstawowy silnik to jakaś tragedia.
Odnośnie 301 i C-Elysee, na pewno silnik 1.6 dynamiczniejszy sporo niż w Tipo (trochę mnie dziwi fakt, że osoby jeżdżące Tipo i 301 nie odczuły różnicy w dynamice, wystarczy spojrzeć na dane katalogowe przyspieszenia, poza tym 301 jest lżejsze od Tipo). Reszta na korzyść Fiata, wygląd kwestia gustu. Jeżeli chodzi o problem z pedałem gazu w 301 i C-Elysee na chwilę obecną ASO wgrywa nowy soft komputera i problem znika. Odnośnie 1.2 VTI 82KM, podstawowy motor w 301, 3-cylindry, zaskakuje dynamiką od samego dołu (jeździłem).
Kiedy była premiera w Polsce? W 2016...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeśli wyprzedzasz bez zapasu, to gratuluję. Każdy silnik może rozkraczyć się w najmniej oczekiwanym momencie, tudzież elektronika nim sterująca.
Jakoś nie straciłem życia, gdy podczas wyprzedzania Corsiną B nagle zapalił się Checkj Engine i auto zaczęło zwalniać nie dając możliwości zakończenia manewru. Był powrót na swój pas w bezpieczny sposób. Powodem usterki był uszkodzony przepływomierz.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tipo nie jest plastikowe? :roll: Pug 2008 jest bezpośrednim konkurentem 500X, segment Crossover'ów. Z ciekawości, robiłeś porównanie z równie plastikową "pincetą"?
Nowy Pug 2008 wygląda w środku zacnie, jednak te silniki...
Jako ze w katowicach citroen jest po sasiedzku z fiatem zajrzalem i tam. Kiedys lubilem ta markÄ to mysle napewno bedzie cos fajnego. Oczywiscie rzecz gustu ale nowy c3 jak jakas zabawka dla opóźnionych. Pomijajac styl auto dla niskich ludzi nie mozna dobrze siedzenia ustawic. Regulacja wysokosci zostala mi w rece. Pugiem 208 (auto serwisu) jako pasazer jechalem kilkaset km. W srodku beznadzieja slowo plastikowy jest bardzo dobre. Za to wlasnie silnik 82 km niezle dawal rade. W ogole pewnego dnia objechalem kilkanascie salonow bo mowie wszyscy na to tipo nadajÄ ze niezbyt wypaĹne to muszÄ porĂłwnaÄ. I ze spokojnym sumieniem je zamowilem :-). Przy wielu drozszych wypada calkiem fajnie. Polecam sprawdzic bo po co sie potem zastanawiac czy sie dobrze zrobilo.
Trzymamy się tematu - proszę o to wszystkich. Temat przeszczyszczony. Bez rozgadywania się na poboczne i/lub personalne tematy.
Tipo poszło na naprawę rysy na zderzaku i mam zastępczego peugeota 301 1.6 115, nowy model po liftingu i.... jest dramatycznie zły.
W ogóle nie czuć że ma 20KM więcej od tipo, 100km/h to górna granica przy której jeszcze uszy nie bolą (nie wyobrażam sobie dłuższej trasy autostradą z prędkością >120);
brakuje 6 biegu;
sprzęgło ciężko chodzi;
oparcie fotela jest za niskie;
kierownica nie daje się regulować przód/tył i jest za daleko;
tył niezbyt pewnie zachowuje się na zakrętach;
przy podobnej jeździe spalanie o jakieś 0,5l większe niż w tipo 1.4 95KM;
przy zamykaniu bagażnika słychać rezonans gołej blachy;
wnętrze plastikowe do bólu.
Do tej pory nie spotkałem takiego samochodu który by się składał z samych wad, a tu się udało ;)
Nie chciałbym być w skórze właściciela 301 który dostał na zastępstwo tipo :)