Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens zakładać sprężyny obniżające na seryjne amortyzatory ?
To jest widok strony w wersji do druku
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens zakładać sprężyny obniżające na seryjne amortyzatory ?
Ja tak śmigam od pół roku na sprężynach Eibach'a -30 i wszystko śmiga aż miło.
https://i.imgur.com/S17MHJq.jpg
Na dole seria, u góry świeżo po montażu. Teraz jest znacznie niżej ( to też zasługa zmiany felg ).
A masz to na seryjnych amortyzatorach?
Tak.
Tutaj 3 miesiące po założeniu, teraz już się chyba całkiem ułożyło.
http://i.imgur.com/HafkGAC.jpg
Tylko po co to robić, skoro Bravo i tak dość nisko siedzi. Chyba nie jeździsz z obciążeniem, czy po dziurach, bo wtedy zawias się przydaje.
Jeżdżę zawsze sam i bez obciążenia. Tak szczerze to teraz o wiele mniej przycieram sankami. Zapewne przez to, że zawieszenie jest twardsze. Zależało mi na likwidacji bujania na zakrętach i się udało. A przy okazji lepiej to wygląda od serii. :)
Nie jeździłem nigdy 1.4 90KM, ale u mnie w wersji Sport 2.0 MJet auto fabrycznie siedzi dosyć nisko, nie przechyla się i nie buja na zakrętach. Brak bujania i tzw. "uczucia niepewności" na zakrętach to być może również zasługa poliuretanowych tulei w całym zawieszeniu, które założyłem w zeszłym roku w miejsce gumowych. Da się wyczuć coś takiego, że karoseria jest bardziej zwarta i sztywna. Dodatkowe obniżenie raczej nie wchodzi u mnie w grę.
Pakiet sport obniżał auto więc to raczej jego zasługa. :)
Zgadza się, usztywnianie auta należy zaczać od wymiany tulej wahaczy i tylnej belki,
firma Deuter z Olkusza oferuje czerwone poliuretany.
Miałem w Stilo, kiedy wymieniłem jeden wahacz z normalnymi gumami to pracował jak szmata, wszystkie nierówności wyczywalne na kierownicy i każde dodanie czy puszczenie gazu skutkowalo szarpaniem kierownicy.
Teraz tuleje do Bravo czekają az wrócę z urlopu i zaraz wymiana.
Nad zakładaniem niskich sprężyn zastanawialbym się długo, w Stilo na starych sprężynach szorowalem przodem w koleinach, mieć nisko i bać się wjechac do lasu żeby nie walić po korzeniach albo zawiesić na koleinach ?
Bez sensu.
ato ja zadam przeciwne pytanie.... jak podnieśc zawieszenie, czy wystarcza dluższe sprężyny ? czy coś weicej np. dłuższe amory ?
Wysokość przodu to połączenie długości amortyzatora i sprężyny, w trakcie skladania kolumny nakrętką napina się sprężynę.
Jeśli przód siedzi nisko z powodu sfatygowanej sprężyny tak jak u mnie w Stilo to wystarczy wymiana sprężyn na nowe, wstawilem Monroe i auto podniosło się, na początku było ponad 30 mm a później ułożyło sie i zostalo 20-25 mm.
Wersja normalna amortyzatorów jest dłuższa niż wersji sport.
Witam , a ja mam pytanie co zrobić, aby podnieść przód?
Dlaczego chce to zrobić , bo gdy jadę po nierównościach to ocieram płaskownikiem po podłożu, a jak wpadnę w koleiny, nawet gdy jadę sam to podwozie potrafi wcisnąć sprężynę i słychać uderzenie w amortyzator.
Auto ma już przebieg ponad 190 tys. podejrzewam, że sprężyny są już trochę zużyte, myślałem o kupnie Kayaba RH 3906, które są standardowych rozmiarów do mojego auta(gr. 12mm, dł. 352, śr. 140) lub o kupnie sprężyn do modelu turbo, czyli KYB RH 3907, bo są trochę grubsze i dłuższe(gr. 12,25mm, dł. 369, śr. 147). Pytanie czy będzie można je założyć na standardowy amortyzator i jak to będzie się zachowywać?
Robił ktoś podobne zmiany?
Czytałem o takich przypadkach kiedy sprężyny KYB po założeniu wyginały się w banana.
Sam do Stilo założyłem Monroe.
Witam.
Jestem po wymianie amortyzatorów i sprężyn i kurcze coś chyba jest nie tak bo przód podniósł się tragicznie więc teraz nie wiem czy w sklepie źle dobrali mi sprężyny czy coś jest źle złożone,mechanik twierdzi że to się ułoży ale nie sądzę,zresztą zobaczcie sami!https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0a0219a3b9.jpg
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Daj temu czas, to się musi ułożyć. Czasami do pół roku to trwa. Mechanik dobrze prawi. :)
Na szybko dowiedziałem się że prawdopodobnie źle dobrano mi w sklepie sprężyny,tzn.facet zamówił mi sprężyny KYB RH3908 o numerach Fiat OEM 50707397 a według eper sprężyny do mojego Bravo powinny mieć oznaczenie 50707387 czyli np. Monroe SP3819 które są o 2,6cm krótsze i to prawdopodobnie jest przyczyna.
Zastanawia mnie tylko dlaczego np. katalog Monroe pokazuje ze sprężyny SP3819 dedykowane są do 1.9 a nie do 1.6?
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka