Jak wyglada procedura wypalania dpf w cromie 1.9 jtd 120 KM. Przy jakim procencie zatkania filtra wlacza sie proces wypalania? Czy po takim wypaleniu filtr powinien byc zupelnie pusty tzn zatkany w 0%?
To jest widok strony w wersji do druku
Jak wyglada procedura wypalania dpf w cromie 1.9 jtd 120 KM. Przy jakim procencie zatkania filtra wlacza sie proces wypalania? Czy po takim wypaleniu filtr powinien byc zupelnie pusty tzn zatkany w 0%?
Z tego co wiem, to dpf, gdy jest zawalony np. w 50-60%, to standardowe jego wypalanie podczas jazdy juz niewiele pomaga.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Moj zapchal sie w 107%. Wlaczylem regeneracje\ wypalanie w fes i spadlo do 70%. Prze tydzien zabil sie do 80 %. Czyscilem chemicznie srodkiem do dpf wurth ale komletnie nic to nie dalo i dalej bylo 80 %. Wlaczylem regeneracje kolejny raz i znow mam 70%. Zastanaiam sie czy komputer bedzie sam wlaczal wypalanie przy takim zabiciu? Proces wypalania pidczas jazdy jest chyba mniej agresywny jak ta regeneracja w fes
To samo z siebie u Ciebie sie nie dopala.?
Z doswiadczenia alevz duzo ciezszym sprzetem Dpf dopala sie przy 100% i spada do ok 5% w cromie nie do konca sie przyjzalem ale kiedys mialem 88% i po kilkunatu km zaczal sie dopalac. Jaki masz spadek cisnienia?
Jaka temp osiaga w trakcie dopalania?
@gorylpl1
A w jaki sposob czysciles chemicznie dpf w swojej cromce?
Wyjales filtr?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Wykręca się czujnik z filtra, do środka wężykiem wtryskuje się środek chemiczny .
@Kobra
Ten sposób czyszczenia niewiele daje.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Tak czyscilem wprowadzajac srodek wurtha poprzez miejsce po czujniku
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kiedys dopalal tzn nie zwracalem na to nigdy uwagi bo 4 lata nie bylo problemu. Teraz zaczal wariowac i wtwalac tryb awaryjny i bledy zapchania dpf. Temperature poprzez wlaczenie silnika na ok 10 min i obroty 3500 narzuca fes przy uruchomieniu regeneracji. Odczytu spaku cisnienia nie zauwazylem ale chyba na jej podst programvwylicza% zatkaknia
Demontaz dpf-a i pełne jego czyszczenie. Ponowny montaz przy uzyciu specjalnej złączki.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
A jaka ma temp w teakcie dopalania? Moze DOC sie rozsypał.....
Zobacz jaki tez jest spadek cisnienia
Regeneracja wymuszona działa w taki właśnie sposób, że wypala filtr do ok. 70% zapchania. Konstruktor nie przewidział aby wypalanie statyczne/wymuszone trwało dłużej niż potrzeba ze względu na ryzyko rozrzedzenia oleju i w konsekwencji uszkodzenia turbosprężarki, a nawet silnika. Po zakończeniu dopalania "serwisowego", dalsze wypalanie filtra powinieneś wykonać w trasie, np. następnego dnia. Największą bolączką posiadania filtra DPF jest kompletny brak kontroli kierowcy nad procesem jego wypalania. Proces odbywa się w sposób automatyczny, uruchamiając się nierzadko po wjechaniu autem do garażu...
Czy po wymuszeniu wypalenia serwisowego DPF należy od razu wymienić olej?
Najlepiej wymienić bo serwisowe wypalanie bardzo zubaża jego jakość.