Dzień dobry
Proszę o wasze odczucia czy warto kupować wersję pop lub easy ? Zaznaczam, że kupuję jako pierwszy samochód i nie wiem czy warto wyłożyć 5 tyś więcej. Proszę o Wasze porady.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
To jest widok strony w wersji do druku
Dzień dobry
Proszę o wasze odczucia czy warto kupować wersję pop lub easy ? Zaznaczam, że kupuję jako pierwszy samochód i nie wiem czy warto wyłożyć 5 tyś więcej. Proszę o Wasze porady.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
To wszystko zależy jakie masz spojrzenie na samochód. Ja zacząłem od wyboru silnika, a w sumie i tak stanęło na Lounge, ponieważ samochód testowy był na maksa wyposażony, a gdy wsiadłem w golasa, to mi się zrobiło przykro, że tyle pieniędzy wydaję, a nie będzie w samochodzie choćby klimatyzacji automatycznej, a i alufelgi trzeba dokupić osobno, nawet podłokietnik trzeba wyrwać w jakimś nietanim pakiecie. Szczerze mówiąc wolałem wybrać kolor biały niż wersję niżej plus kolor i dodatki. Bo jak wziąłem POP i doposażyłem w co chcę, to wyszła mi cena jak za Easy, a gdy wziąłem coś do Easy, czego mi brakowało, to się zrobiła cena prawie Lounge. Ale można by tak dokładać i dokładać może nawet i do 80 tysięcy, a przecież wiadomo, że najwięcej ma do powiedzenia budżet.
Polecam zaglądnąć w cennik.
Sam powinieneś wiedzieć co Ci w aucie potrzebne, a co zbędne.
Różnica HBka w cenniku:
POP/EASY
- Światła do jazdy dziennej/Światła do jazdy dziennej LED
- Tylne zagłówki - dwa/Tylne zagłówki - trzy
- Ręcznie sterowane szyby tylne/Elektrycznie sterowane szyby tylne
- XXX/Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą
- XXX/Kierownica ze sterowaniem radioodtwarzaczem UConnect
- XXX/Klamki zewnętrzne chromowane
- XXX/Lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
- Radio UConnect z portami USB oraz AUX, 4 głośniki/Radio Uconnect z 5" dotykowym ekranem i systemem Bluetooth, 6 głośników
- Felgi stalowe 15"/Felgi stalowe 16"
Ja osobiście wybrałem Lounge, bo nie wyobrażam sobie samochodu w 2017 roku bez automatycznej klimy, podłokietnika, zestawu głośnomówiącego czy ogranicznika prędkości.
Ja obecnie jeżdżę toyota yaris I bez centralnego zamka klimatyzacji dlatego nawet podstawowa wersja będzie dla mnie dużym przeskokiem cywilizacyjnym. Pytałem o lepsze wersje gdyż zależy na kamerze cofania a w podstawowej wersji się nie da kupić. Czy ktoś z Was posiada taką kamerę i jak się ona sprawdza.
Dziękuje za odpowiedzi ^^^
Kamerę można w banalny sposób zamontować za dosłownie grosze, jest o tym podpięty post
Ja mam kamerę fabryczną w sedanie. Sprawdza się dobrze i bardzo pomaga w parkowaniu tyłem, co nie jest w sedanie takie łatwe bo widocznosć jest słaba
Warto. Albo nie, lepiej lounge. Chociaż po co przepłacać? Bierz tipo tipo ;-) Bez urazy, ale pytanie trochę głupie - sam musisz zdecydować, biorąc pod uwagę swoje potrzeby (niektórzy też biorą pod uwagę co powie sąsiad i czy uda się wywołać odpowiedni poziom zazdrości) i finanse. Zwrócę uwagę na co innego: o pewnych różnicach między wersjami nie przeczytasz w cenniku. Przykładowo, tipotipo ma twardy plastik na desce i brak chromów z przodu. W popie pojawia się miękka deska (podobno niezbędna dla fetyszystów) i trochę chromów. Są o tym długie wątki na tym forum - poszukaj bo nie ma sensu powtarzać.
Nie mam kamery ale mam fabryczne czujniki ultradźwiękowe. Działają świetnie i bardzo ułatwiają parkowanie. Odpowiedź na pytanie: "co lepsze, czujniki czy kamera?" nie jest prosta (wiem, bo samochodami z kamerą też zdarzało mi się jeździć), to zależy od konkretnych warunków i preferencji kierowcy.
Polecam trzymanie kierownicy zgodnie z zaleceniami fachowców od bezpiecznej jazdy, na 2:45, wtedy podłokietnik staje się zbędny ;-)
Zawsze bałem się ludzi bez wyobraźni :crazy:
Ja wybrałem longue z tego powodu, że:
- chciałem kilka dodatków, które lepiej było zgarnąć w najwyższym wyposażeniu gdyż dokładanie pakietami podbija mocno cenę
- tablet 7 cali bardzo mi się podoba
- aluski też super
- lampy ledowe zawsze chciałem
Generalnie tez jeżdżę starym samochodem i nie wiem czy kiedyś jeszcze będzie mnie stać na nowe auto - różnie w życiu bywa. Ze względu, że polonez ma brak wyposażenia oprócz radia, to jak mam kupować nowe to już z czymś :) Dlatego wolałem dołożyć te przysłowiowe 5 tys więcej na lepszą wersje. Poza tym, jak mam marudzić żonie za jakiś czas, że "a może aluski kupimy", albo "kurde na tym ekranie 5 calowym nic nie widać" itp itd to doszliśmy do konsensusu takiego , że bierzemy białego i dokładamy do wyposażenia - a biały wygląda zajebiście :)
Byłbym się z tym zgodził, gdybym nie miał nigdy podłokietnika na wyposażeniu :)
8:20 czy 9:20 będzie tak samo bezpieczne jak 2:45 i lepsze niż utrzymywanie ręki w powietrzu. Najczęściej kończy się to tym, że ludziska prowadzą jedną ręką.
Bardzo praktyczny schowek też nie jest bez znaczenia
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
Nie pisza o tym w cenniku ale pop i easy maja inne swiatla. Nie tylko dzienne. W easy mijania sa na soczewce w pop odblysnikowe.
A co do miekkiej deski to faktycznie jakis fetysz. W praktyce (przynajmniej w Alfie Romeo)wyglada to tak ze na zwykly twardy plastik naklejana jest pianka/gabka np.2mm a na to folia imitujaca skore, carbon itp.
18 lat mam prawo jazdy bez wypadku (dwie stłuczki nie z mojej winy). Przez 8 lat mam podłokietnik. I co teraz :)
Nie no żartuje, wiem jak trzeba trzymać kierownicę, natomiast gdy go nie ma najczęściej kończy się tym, że się trzyma rękę na gałce. Ludzie są wygodni i nic tego nie zmieni. Ja też, do czego się absolutnie przyznaję i posypuję głowę popiołem. :)
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
Hej, jakiś czas temu założyłem temat, też miałem podobny dylemat - http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/cz...opcjami-36767/
Zamówiłem taką wersję:
CENA SAMOCHODU BAZOWEGO BRUTTO
FIAT TIPO POP 1.4 16v 95KM 53.000,00 PLN
WYPOSAŻENIE DODATKOWO PŁATNE BRUTTO
023 Elektrycznie sterowane szyby tylne 550,00 PLN
320 Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą 550,00 PLN
416 Tempomat 900,00 PLN
4WE Kierownica ze sterowaniem radioodtwarzaczem UConnect (dla 7BY) 350,00 PLN
5CA Lakier pastelowy 0,00 PLN
7BY Radio UConnect z portami USB oraz AUX + system Bluetooth 650,00 PLN
8VZ Pakiet Style II Pop (Przyciemniane szyby boczne i tylna, felgi aluminiowe 16") 2.000,00 PLN
980 Koło zapasowe (rozmiar 15" lub 16" oraz zastępuje Fix&Go) 450,00 PLN
Pakiet Komfort Pop (Podłokietnik przedni, dywaniki, gniazdko 12v w bagażniku) - 500 zł
Cena ostateczna 53tyś. + dywaniki gumowe.
Pozdro
Aha ok. 😉
Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
Znam jednego takiego, którzy jeździ jak ostatnia łajza (poważnie!), a samochód zawozi do serwisu dopiero jak się zatrzyma i nie daje uruchomić. 30 lat bez najmniejszej kolizji :lol: Tymczasem, warto pewne rzeczy (jak chociażby sposób trzymania kierownicy) podpatrywać od rajdowców, bo kiedyś zareagowanie na sytuację na drodze kilka dziesiątych sekundy szybciej może uratować skórę. Polecam też spojrzeć jak kierownicę trzyma Waldek-"Moto doradca" na YouTube.
Zastanawiam się czy dam rade wynegocjować dywaniki gumowe + koło zapasowe w cenie
Wersja tipo Lakier metalizowany = 46000 zĹ