To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Spalanie 1,6 -
Spalanie 1,6
Witam serdecznie,
Jestem w trakcie oczekiwania na odbiór auta, zamówiłem 1,6 E-torq w wersji Pop Star + pakiet Premium 2. Czy na forum jest ktoś, kto uczciwie napisze ile benzyny spala ten silnik, dziennikarze piszą, że ma duży apetyt, inni zupełnie coś przeciwnego. Chciałbym aby w dużym mieście ( Warszawa ) spalanie mieściło się w 9 l. Czy to jest realne ?
pozdrawiam
Grzegorz
-
w 9 - 10 powinieneś się zmieścić jeśli nie będziesz go mocno kręcić. Z tego co wiem to 1.6. pali więcej od 1.4 mutliair. Moje średnie spalanie nie przekracza nigdy 8.5
-
Ok, dzięki, a czy ktoś z forumowiczów może napisać jak ten silnik radzi sobie na co dzień, wiadomo, że nie służy do wyścigów, ale czy w normalnym ruchu daje radę ? jaka dynamika ?
-
Rozumiem, że nie robiłeś jazdy próbnej z tym silnikiem? Po doświadczeniu z GP 1.4 8V nawet nie zaprzątałem sobie tym 1.6 głowy, od razu był wybór MA - to jest rozsądny benzyniak do tego auta. Oczywiście nie omieszkałem się z tym silnikiem autkiem przejechać w czasie pierwszych pokazów w salonach.
-
Jeździłem 1.4 MA. Mając określony budżet wyszedłem z założenia, że wolę mieć lepiej wyposażone auto ze słabszym silnikiem, też kiedyś miałem GP 1,4 77KM i szczerze przyznam ,że dawało radę.
-
Cytat:
Napisał
grandekropka Jeździłem 1.4 MA. Mając określony budżet wyszedłem z założenia, że wolę mieć lepiej wyposażone auto ze słabszym silnikiem, też kiedyś miałem GP 1,4 77KM i szczerze przyznam ,że dawało radę.
Tak myślałem kupując mojego Kropka. Dlatego tym razem nie popełniłem już tego błędu. 1.4 8V 77KM do miasta ok, poza miastem daje radę, jednak trzeba planować wyprzedzanie. Na autostradzie już zdecydowanie za wysokie obroty silnika, o spalaniu nie mówiąc. Na filmach identyczne zachowanie obrotomierza widziałem z tym 1.6 w 500X.
-
W pracy mamy Punto 1.2 69KM, nauczyliśmy się nim sprawnie poruszać ☺. 1.4 przy nim to rakieta.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
Bez przesady mam 1.6 110km i już 32tys km silnik daje rade. Spalanie Warszawa (Miasto dojazdy do pracy 10-11l) trasa przy spokojnej jeździe(80-110km/h) około 7,5l szybsza jazda z wyprzedzaniem 8,5l autostrada przy 140 10l
ja również mam wyposażenie full z pakietami a silnik 1.6
-
Wybierają ten silnik głównie stawiałem na prostotę budowy ( bez turbo, bez koła dwumasowe go ) też głównie poruszam się po Warszawie, spalanie zobaczę jakie będzie, zawsze można założyć instalację gazową.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
grandekropka Wybierają ten silnik głównie stawiałem na prostotę budowy ( bez turbo, bez koła dwumasowe go ) też głównie poruszam się po Warszawie, spalanie zobaczę jakie będzie, zawsze można założyć instalację gazową.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Dlaczego tak boicie się Turbo i dwumasy? Co ciekawe wybierający diesle nie boją się turbin i dwumas, a w benzynach jakaś panika. Zapomniałeś napisać o skomplikowanej budowie ze względu na MultiAir :wink: Swoją drogą jest przyjemność z jazdy uturbioną benzyną :cool:
Co do spalania, to MultiAir pali zdecydowanie mniej, a jeździ znacznie lepiej.
-
Hm, zastanawiają mnie te posty o małym spalaniu TA. 500X mojej żony ma wielki problem by zmieścić się w 10L/100. Zimą, jeżdżąc po mieście na krótkich dystansach wychodzi nawet 13L. Na autostradzie przy przepisowym 140km/h też żre ponad 10. Graniczą prędkością ekonomi jest na oko jakieś 125km/h, powyżej pali jak smok.
Podczas ostatniego wypadu w góry (Śląsk- Kotlina Kłodzka) średnie spalanie wyszło 8,6, z tego ok. 50% po autostradzie, reszta po krajówkach. Wcale nie uważam tego za dobry wynik. W środku 2+2 i trochę bagażu.
-
Co masz na myśli pisząc TA ?
-
Cytat:
Napisał
grandekropka Co masz na myśli pisząc TA ?
Chyba kolega nie ma na myśli MultiAir'a, bo w turbawce trzeba ostro cisnąć, żeby przekroczyć na autostradzie 10l przy 140km/h. Mój MultiAir Turbo przy tej prędkości ma około 3100obr/min, spalanie coś około 8,5l, 1.6 E-Torq zapewne ponad 4tyś, tak jak moje GP 1.4 8V. Na trasie mieszanej mam od 6,9-7.2l. Jazda do pracy 70% poza miastem i 30 w mieście (korki itd, razem około 20km) 8,1-8,5l.
-
Tak, pisałem o Multiair. No mój przy 140km/h pali więcej niż 8,5. Co najmniej o litr więcej.
-
Może głupio zabrzmi, ale znam dwa przypadki, że ludzie nie używali 6-tego biegu jeżdżąc autem ponad pół roku, bo nie wiedzieli, że coś takiego jest :roll: Piłowali maks do 5-ki. Do tego na forum są ludzie, którzy piszą, że 6-ka tylko na autostradę itp. co jest bzdurą, bo spokojnie od 70km/h na tym biegu można jechać. W moim przypadku żeby przekroczyć 10l muszę się dobrze postarać.
Jaki masz przebieg? Filtr powietrza silnika był wymieniany? Jaki olej jest zalany? Ciśnienie powietrza w kołach ok itd?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Teraz spojrzałem w aplikacji na dzisiejsze spalanie. Na odcinku 18,1km średnio spalił mi 7,5l, spokojna jazda maks 100km/h, w mieście 50km/h ;-) 17 kwietnia w trasie, na odcinku 81,1km wciągnął średnio 6,9l/100km (spalił na tym odcinku 5,60l), więc nie mam powodów do twierdzenia, że MA dużo pali.
16 kwietnia na odcinku 112km średnie spalanie 7,3l/100km. Na tych samych trasach GP 1.4 8V 77KM spala średnio 6,1-6,8l - zależy od stylu jazdy, auto gabarytowo mniejsze, lżejsze, słabszy silnik. Stąd mam porównanie i uważam, że spalanie MA w 500X jest przyzwoite.
-
Przebieg 5500, auto kupione w listopadzie, prawie nówka. Nic jeszcze do wymieniania się nie kwalifikuje. Koła już letnie, 17", z odpowiednim ciśnieniem (na zimowych było to samo).
Ja jeździć potrafię i z szóstki korzystam, ale nie ręczę za moją żonę :)
Dla mnie punktem odniesienia jest mój Cee'd GT, który pali mniej praktycznie w każdych warunkach, mimo ponad 200KM w 1,6T. Albo wcześniejszy Signum 2.0T, który też palił mniej. Nie mówię, że nie mogę z tym żyć, bo jeździmy tyle, że to marginalna sprawa finansowo, ale dziwią mnie wyniki spalania innych.
-
Cytat:
Napisał
vonski Ja jeździć potrafię i z szóstki korzystam, ale nie ręczę za moją żonę
Moja żonka miała problem z 6-ką, do tego za bardzo przeciągała na obrotach. W normalnej jeździe maks 2100obr i zmiana biegu. Podciągała do 3tyś jak w Grande, bo myślała, że tak trzeba. Fakt, przy przeciąganiu średnie spalanie szybko rośnie w górę.
Cytat:
Napisał
vonski Dla mnie punktem odniesienia jest mój Cee'd GT, który pali mniej praktycznie w każdych warunkach, mimo ponad 200KM w 1,6T. Albo wcześniejszy Signum 2.0T, który też palił mniej.
Ceed gabarytowo (bryła nadwozia) i wagowo jest mniejszy/lżejszy od 500X. To powoduje że przy większej pojemności silnika, a tym samym mniejszych oporach i masie będzie mniejsze spalanie. W wyciągu homologacji do mojej Viagry mam wpisaną wagę 1512kg, koła 18", opony 225/45, więc to 1.4 ma co "ciągnąć".
W tej chwili mój ma nalatane 15 168km.
-
No właśnie rozmiar opon ma też wpływ na spalanie, 16 i 18 będą miały inne wyniki.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
grandekropka No właśnie rozmiar opon ma też wpływ na spalanie, 16 i 18 będą miały inne wyniki.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Spalanie też zależy od opon. Bardzo fajny przykład mam w GP, gdzie po wymianie fabrycznych Michelin Energy 175/65 R15 na Dunlop Sport Bluresponse 185/65 R15 spalanie spadło, pomimo szerszych gumek.
-
Witam.
Jesli chodzi o spalanie to ja mam 1.4 MA i srednie sa rozne .Na przyklad tylko w miescie autko zadowala sie czasami 9.7 a ostatnio 11.2 litra .Opony 18 .dodam do tego ze jest nowe (miesiac) i przejechane ma 1200 km.
Wydaje mi sie ze przy spokojnej jezdzie bedzie 9 litrow norma bo auto jest wysokie i dosc ciezkie .a jak sie cisnie to niestety trzeba 12 oczekiwac.wczesniej mialem punto 1.2 8v palilo 8.2 w miescie a w trasie 7.3.litra spsnie obnizylo sie po pierwszej wymianie oleju i wydaje mi sie ze silnik musi sie dotrzec....
Na razie jezdze roznymi stylami i staram sie go dotrzec...mowi ze w dzisiejszych czasach nie trzeba ale ja uwazam ze nadal jest jedna fizyka i mechanika...
Planuje wymienic olej po ok 3000km i oraz filtr oleju.Dodadkowo filtr powietrza na K&N .😃