To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Tipek by Ridi -
5 załącznik(i)
Tipek by Ridi
Tak i oto nadszedł czas na wątek o moim Tipku!
Standardowe 1.4 95 kucyków które tylko na mnie czekają aż gdzieś pojedziemy.
Wersja POP kolor czarny (umyty pod słońce wygląda jak granatowy) z pakietem style (lusterka w kolorze, aluski 16, chromowane klamki), radio z BT i sterowane z kierownicy, skóra na kierownicy i gałce biegów, pełnoprawne koło zapasowe, światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów i tempomat. Tyle z oryginału, ja dodałem od siebie podłokietnik o którym jest wątek, kamerę cofania, o niej też było kilka słów oraz dodatkowe podświetlenie do bagażnika. Kolejne zmiany i dodatki w planach.
Przejechaliśmy razem 3400km, mniej więcej połowa w trasie.
Spalanie: - trasa (Bielsko-Biała - Częstochowa) między 6.1 a 6.8. Miasto (odcinki po około 10km przy jednym odpaleniu około 7.9 do 8.2l. Przy czym nie mam zbyt lekkiej nogi więc i moje koniki muszą wypić więcej.
Po tych 3300km mogę powiedzieć, że to auto jest na mnie idealnie skrojone, dogadujemy sie, prowadzi się miło, lekko, wszystko działa jak powinno.
Co do rzeczy które były tu poruszane jako awarie:
-W zawieszeniu nic nie stuka nic nie puka,
-Stuk przy odpalaniu olałem, jest cieplej i mam od niego spokój :)
-Opóźnienie reakcji na gaz, przyzwyczaiłem się, w końcu TTTM, a ja dzięki temu zamiast szarżować to dostojnie bujam się po okolicy.
Mam w końcu podejście, że jak coś się zepsuje, to po to mam gwarancję aby to naprawili.
W kwestii silnika, autem dla próby leciałem 180, szło by śmiało dalej, ale po co szarżować aż tak i to na zimówkach. Zazwyczaj jeżdżę sam lub we dwoje więc do sprawnego poruszania się wystarczy, a i jak pociągniemy go wyżej ba obrotach to da się żwawiej jechać.
Poruszę jeszcze kwestię opon, zakupiłem do Tipka zimówki dunlop winter sport 5 i są one genialne, na śniegu ryją i ciągną, na deszczu nie ślizgają i czuje się pewnie jadąc, gdy jest ciepło jak obecnie po prostu kleją się do asfaltu.
Jest parę rzeczy do których mogę się doczepić, ale to pierdoły typu wspólna regulacja głośności dzwonka telefonu i rozmowy, okropnie pylące klocki na alusy itp. To mało istotne.
Załącznik 26872
Załącznik 26873
Załącznik 26874
Załącznik 26875
Załącznik 26876
Tipek jaki jest każdy widzi, auto z stylem, finezją, smakiem. Dobre, prawidłowe. Dla przeciętnej rodziny jako środek transportu który daje poczucie bezpieczeństwa jadąc nim.
Fiat to fiat, ma swoje kaprysy, ale dla mnie jest idealny. W końcu to moje auto które kocham :)
-
Przyznam - czarna limuzyna jak się patrzy, prezentuje się znakomicie!
Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka
-
w rzeczy samej - czarny zacnie wygląda ale nie tak szybki jak czerwone Tipo :)
Piękne auto i życzę szerokości
-
czarny jest ładny zaraz po umyciu, a po 30 minutach kurz widać jak cholera ;/ Czerwony najszybszy a ja będę miał auto bez koloru - białe. ;]
-
Cytat:
Napisał
Tybek czarny jest ładny zaraz po umyciu, a po 30 minutach kurz widać jak cholera ;/ Czerwony najszybszy a ja będę miał auto bez koloru - białe. ;]
Idąc fizycznym i prawidłowym tokiem myślenia będziesz miał auto w każdym kolorze, biały zawiera każdy występujący kolor, a także promienie nie widoczne ludzkim okiem :)
-
Gratulacje! Fajnie skonfigurowana wersja POPa i do tego kolor Cinema black, który bardzo pasuje do tego auta (zwłaszcza z chromowanymi dodatkami).
Opóźnienie reakcji na gaz przy zmianie z jedynki na dwójkę to dla mnie jakieś nieporozumienie. Mam nadzieję, że w końcu nauczę się płynnie i dynamicznie przyspieszać tym autem, bo zamierzam jeszcze przez parę lat nim pojeździć. Poza tym same pozytywy :)
-
Idzie się przyzwyczaić do niego i mam wrażenie, że powoli maleje ten problem u mnie
-
nauczysz się przys0pieszac ovoc. ja tez miałem problemy ale już po sprawie. problemu nie bylo
-
Cytat:
Napisał
ovoc Opóźnienie reakcji na gaz przy zmianie z jedynki na dwójkę to dla mnie jakieś nieporozumienie.
Rób to szybko i płynnie a problemu nie będzie :) Jak zamulasz jak Janusz to auto nie reaguje !!! Jak zrobisz to po męsku jak trzeba to nie poczujesz opóźnienia!!! :)
-
I mam dylemat... Ceramika na auto za tysiaka razem z poprawkami lakieru jeśli będzie trzeba czy mycie i twardy woski za 400 plus trzeba dokupić kosmetyki na później, czy całkowicie darować sobie to i myć normalnie jak poprzednie auta...
-
Cytat:
Napisał
ZAFFERANO Rób to szybko i płynnie a problemu nie będzie :) Jak zamulasz jak Janusz to auto nie reaguje !!! Jak zrobisz to po męsku jak trzeba to nie poczujesz opóźnienia!!! :)
Bardzo zabawne ;) Na razie Tipka oszczędzam bo ma przejechanie tylko 400 km ale jak już zrobię że 3-4 kkm to mu rurę wyprostuję i nauczy się szybkiej reakcji. ;)
-
Ja piszę Ci poważnie ! Nie mówię o pałowaniu do 5 tyś obrotów tylko dynamicznej zmianie biegów w zakresie 2,5 do 3 tyś. obrotów przez pierwszy 1000 km. Potem i raz na jakiś czas można gibnąć go do 4 tyś :) Powyżej 2 tyś./km możesz swobodnie korzystać z pełnego zakresu obrotów :) Pozdrawiam!
-
Ja też będę miał podobny dylemat wkrotce. Ale najbardziej skłaniam się do wosku i normalnego ale częstszego mycia. Mam własnego karchera, tylko odpowiednią odległość trzeba utrzymać.
Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka
-
Gdzieś czytałem, że układanie silnika polega na normalnej jeździe, nie kupiliśmy aut sportowych do ekstremalnej jazdy a raczej rodzinne auta. Myślę że na początku można bardziej unikać ekstremalnych obrotów ale nie oznacza to przyspieszania na emeryta z podagrą ale sprawną dynamiczną jazdę. Jeżeli ułożysz auto pod emeryta to takie zostanie. Jeżeli zaczniesz jeździć ekstremalnie to kupiłeś złe auto.
Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
Ridi I mam dylemat... Ceramika na auto za tysiaka razem z poprawkami lakieru jeśli będzie trzeba czy mycie i twardy woski za 400 plus trzeba dokupić kosmetyki na później, czy całkowicie darować sobie to i myć normalnie jak poprzednie auta...
Też się nad tym zastanawiałem jednak cena dla mnie jest zaporowa. Z drugiej strony na 2-3 lata spokój, a lakier jest rzeczywiście miękki - aż strach go dotknąć.
Pochwał się jakie udoskonalenia masz w planach no chyba, że to jest tajemnica? [emoji6]
-
No Ridi nareszcie pokazałeś swoje piękne autko. Chrom na przednim grillu robi robotę i moim zdaniem jest to jeden z lepszych gadżetów poprawiający znacznie wygląd naszych tipków. Mam nadzieję że autko będzie bezawaryjne i szczęśliwie przejeździsz nim kilka lat:smile:
-
W dalszych planach mam sporo rzeczy - chromy ppod szyby po boku, chrom na klapę, nakładki na progi, dorobić siatki do bagażnika na dno i boczki, po upływie gwarancji planuje fabryczne radio zastąpić tabletem który zintegruje wszelkie funkcje - radio, navi, bluetooth do telefonu itp (na razie tylko pomysł i zobaczę co z tego wyjdzie). Wypadało by kupić dywaniki welurowe i ta lista się tak ciągnie jeszcze daleko
-
Cytat:
Napisał
Ridi W dalszych planach mam sporo rzeczy - chromy ppod szyby po boku, chrom na klapę, nakładki na progi, dorobić siatki do bagażnika na dno i boczki, po upływie gwarancji planuje fabryczne radio zastąpić tabletem który zintegruje wszelkie funkcje - radio, navi, bluetooth do telefonu itp (na razie tylko pomysł i zobaczę co z tego wyjdzie). Wypadało by kupić dywaniki welurowe i ta lista się tak ciągnie jeszcze daleko
W takim razie z niecierpliwością czekam na rezultaty. Interesują mnie zwlaszcza te chromy pod szyby (chyba nie te z Allegro??) i na klapę. Ja mam gołą wersję POP czarny cinema + pełowymiarowy zapas - bo takie było w salonie. Dywaniki łaskawie odrzucono gratis.
-
Planuję kupić dokładnie te z allegro, mam możliwość dorobienia na wymiar pod auto, ale cena byłaby ze 2 razy taka co allegro niestety.
-
Cytat:
Napisał
Ridi Planuję kupić dokładnie te z allegro, mam możliwość dorobienia na wymiar pod auto, ale cena byłaby ze 2 razy taka co allegro niestety.
Ciekawe jak z trwałością takich przyklejanych listw, tj. odpornością na warunki atmosferyczne i traktowanie myjką ciśnieniową. Czy ktoś na tym forum już montował coś takiego do swojego Fiata?