To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Karta kodowa IMO -
Karta kodowa IMO
Witam, po mojej dłuższej nieobecności padł mi całkowicie akumulator w grande, i teraz po ładowaniu niestety brak reakcji na rozrusznik oraz pompkę paliwa. Świeci ciągle kontrola więc raczej to zablokowany imo? Teraz pytanie czy jest szansa dorobić gdzieś kod czy pozostaje tylko szukanie elektronika. No i teraz jeśli elektronik to gdzie w Poznaniu znajdę kogoś, oraz czy zastosowanie emulator ktoś przerabiał ?
-
Informacje o kodach otrzymasz za opłatą w ASO. Swoją drogą dlaczego nie masz karty kodowej klucza elektronicznego i mechanicznego?
-
Musisz zaprogramować od nowa immo. Masz kartę kodową? Jeżeli nie to możesz nową wyrobić w ASO - cena powyżej 200zł i zakodować samemu lub możesz udać się (na lawecie itp.) do ASO i oni Ci Examinerem zakodują bez karty kodowej.
-
Klucze mam i to w dodatku dwa. Myślałem ze jak w każdym normalnym samochodzie, wystarczy zaadaptować kluczyk do stacyjki i sam się zakoduje. Tym bardziej, że tu padł akumulator a nie wymieniłem sterownik. Chyba, że jakoś inaczej się to robi ? Karty mi nie dali - auto sprowadzone przez handlarza.
Kluczyki oczywiście mam stare - te co były zawsze
-
Świeci się kontrolka od immobilisera ?.Może zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora i połączeń masy z karoseria i silnikiem .
-
Karta kodowa nie służy do programowania immobilisera , Fiat to nie VW czy Opel.
Kodem z karty możemy dodać lub usunąć klucze i tylko tyle .
Stan kluczy można sprawdzić Multiecuscanem . BSI - Parametry - Klucze .
Myślę że należy zacząć o odczytania ewentualnych kodów błędów .
Należało by również sprawdzić przekaźniki T18 ,T6 oraz bezpiecznik F35 .
-
Cytat:
Napisał
ampro Karta kodowa nie służy do programowania immobilisera , Fiat to nie VW czy Opel.
Kodem z karty możemy dodać lub usunąć klucze i tylko tyle .
Jeżeli faktycznie tak jest to jestem dłużny Ci wielkie piwo za ocalenie 200 zł ;)
Stan jest taki - akumulator nowy (stary zamarzł), kontrolka świeci cały czas, nie kręci rozrusznik oraz nie słychać pompki paliwa. Sprawdzę jak tam przekaźniki i dam znać z błędami.
-
1 załącznik(i)
Chyba jednak coś z kompem lub puchą bezpieczników ;( kluczyki widzi zakodowane dwa. W załączniku błędy
Załącznik 26324
-
Wygląda na to, że komputer sterujący silnikiem (NCM) ma problem z komunikowaniem się przez sieci CAN z Body Computerem ( NBC).
Prawdopodobnie z tego wynika błąd U0426 Minicrypt i problem z uruchomieniem silnika . Należy wykonać pomiary w sieci CAN .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oczywiście po upewnieniu się co do tego że wszystkie masy silnik karoseria akumulator są ok.
-
Nim zacznę szukać elektronika - bo CAN to delikatnie mówiąc nie moja branża ;) To rzecz co mnie zastanawia, otóż kompem mogę uruchomić pompę paliwa czyli tutaj komunikacja jest, a z kluczyka już nie, a dlaczego otóż wiem że w aucie jest założony alarm SEO DELPHII i do tej pory nie pracował - poprostu był może dłuższy postój bez akumulatora go uruchomił ? Co prawda LED nie miga a na pilot (leżał pod siedzeniem)
-
Na pilot nie reaguje (nowa bateria)
-
Być może są to stare nie aktualne błędy. Należało je skasować by zobaczyć które ewentualnie powrócą .
Jeżeli można przeprowadzić test powiedzmy pompy, wtrysków ,cewek zapłonowych itp , to o braku komunikacji po CAN -ie , mowy być nie może .
- rozumiem że, po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR zapala się kontrolka Fiat CODE i nie gaśnie ?
- diagnostyka Body Computera wykazała że, transponder w kluczu jest wykryty i jest ważny ? to bardzo istotne !
- alarm który steruje centralnym zamkiem oraz rozłącza np. obwód rozrusznika lub pompy paliwa , niema żadnego wpływu na system Fiat CODE .
- jeśli z kluczami jest wszystko ok ( są wykrywane i ważne ), jest komunikacja pomiędzy centralkami , to problem być może leży po stronie komputera sterującego silnikiem i niezbędna może okazać się virginizacja sterownika .
-
1 załącznik(i)
Mam nową wskazówkę i może rozwiązanie
Załącznik 26374
-
Wygląda na to ,że ECU zostanie wymontowany w celu naprawy .
-
Cytat:
Napisał
szakal1990 Jeżeli faktycznie tak jest to jestem dłużny Ci wielkie piwo za ocalenie 200 zł ;)
Stan jest taki - akumulator nowy (stary zamarzł), kontrolka świeci cały czas, nie kręci rozrusznik oraz nie słychać pompki paliwa. Sprawdzę jak tam przekaźniki i dam znać z błędami.
Za to czy rozrusznik się obraca czy nie nie odpowiada żaden komputer ani sterownik silnika.Na wirnik prąd płynie bezpośrednio z akumulatora a na cewkę włączającą bezpośrednio ze stacyjki.