Witam,
FIAT CROMA 1.9 JTDM 8V - 2006.
Mam problem z uruchamianiem na Zimno.
Była wiadomość że jest problem ze świecami żarowymi, wymieniłem. Jest lepiej ale ciągle trudno. W diagu nie ma żadnych anomalii.
Ma ktoś pomysły?
To jest widok strony w wersji do druku
Witam,
FIAT CROMA 1.9 JTDM 8V - 2006.
Mam problem z uruchamianiem na Zimno.
Była wiadomość że jest problem ze świecami żarowymi, wymieniłem. Jest lepiej ale ciągle trudno. W diagu nie ma żadnych anomalii.
Ma ktoś pomysły?
Ile czekasz po przekręceniu stacyjki na zapłon?
Akumulator? Pytania, które mi się nasuwają:
1. Ile lat ma?
2. Stan naładowania?
Może sam rozrusznik potrzebuje regeneracji?
Dobrze było by sprecyzować jakie to problemy.
Ok,
Silnik jakby łapał na jednym cylindrze, Akumulator ok, trzeba męczyć przez 10-20 sekund, czasami na 2 razy, rozrusznik kręci normalnie. Czekam az swiatelko swiec sie wylaczy, nawet po 2-3 razach to nic nie zmienia.
Po wymianie świec żarowych jest lepiej ale jeszcze nie to..
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chciałem dodać że ze Start Pilotem odpala od razu... trochę kaszle ale się uruchamia. Czasami mam jasno-niebieski dym z wydechu..
problem może leżeć w układzie dolotowym (egr niedomknięty) lub paliwowym paliwo schodzi do zbiornika, wtryski leją ,słabe początkowe ciśnienie na szynie CR, brak ciśnienia sprężania,
Dzieki za odpowiedz.
Czy mam sprawdzić ciśnienie na szynie CR przez diag podczas uruchamiania na zimno?
jeżeli masz taką możliwość to tak, niestety nie wiem jakie powinny być wartości
Ok, mam diaga i chyba będę mógł sprawdzić.
Z tego co pamiętam jest około 270 barów na wolnych obrotach. Sprawdzę jakie są wartości przy uruchamianiu na zimno i jak już silnik chodził.
Dzięki za rady..
Problem pojawił się w momencie jak zrobiło się zimno? Masz klapy wirowe?
Co do cisnienia to dokladnie nie sprawdzilem ale tak z dossiadczenia to powyzej 250bar powinien odpalac. Na jalowym to tak ok 400-450bar. Dane te jednak nie pochodzą z danych technicznych cromy tylko z moich spostrzezen z roznych aut.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
chociaż wg. Autodaty na jałowym powinno być między 200 a 300.A w mes nie ma wartosci oczekiwanej i rzeczywistej??
błądzicie :)
Log rozruchowy.
Auto zimne po nocy,
odłącz czujnik położenia wałka.
Logujesz zmierzone ciśnienie paliwa bary i rpm silnika.
Kręcisz ok 10 sec, jak zapali gasisz.
Świece jakiej firmy założone? Ja ostatnio kupiłem denso i jest gorzej niż na poprzednich bosch w połączeniu z błędem na desce. W piątek zakładam świece NGK.
Świece są Bosch(a). Ale jest lepiej, i tak miałem wiadomość ze są świece do wymiany.
Po probie tak wygląda sprawa.
8-9 zanim zacznę odpalać. Tylko rozrusznik zaczyna się kręcić ciśnienie podskakuje do 440 bar, cel 450.
Nie wiem gdzie jest czujnik położenia wałka, wiec uruchamiałem bez odłączenia jego.
Zrób ponownie, musisz to zapisać, trzeba zobaczyć wykres.
Czujnik walka wychodzi od strony rozrządu i idzie na tym silnika,
Tam jest złączka. Jak stoisz przed autem za silnikiem po lewej stronie
Która to jest końcówka do wyłączenia? Czy ta którą zaznaczyłem jedynka?Załącznik 25297
Raczej tak. Tak mi sie wydaje bo w stilo też tam jest chyba ta wtyczka.
Tak, to ta nr1