To jest widok strony w wersji do druku
-
Czarny dym po urlopie
Witam, ostatni tydzień moja Kromka była dosc mocno ekspoatowana. W tydzień czasu zrobiliśmy nia 2500 km podczas urlopu. Gdy juz wracalismy, w nocy na autostradzie zauwazylem ze przy przyspieszaniu w lusterku robilo sie siwo. Dzisiaj odpalilem auto i zrobilem okolo 50 km z rury dosc mocny czarny dym przy przyspieszaniu, dziwne jest to ze gdy auto stoi i na luzie wcisne mu gazu to tego dymu nie ma. Tzn jest ale jest go znikoma ilosc (tyle ile zazwyczaj go jest gdy obroty pojda do 4000.
Gdzie szukac problemu ? Pomozcie bo jak zaprowadze zas auto do mechanika to zacznie mi znow wymyslac pewnie ze co to sie nie stalo i ze koszty niesamowite. Silnik jaki mam w mojej kromie to 1.9 16v 150hp
-
macak - czarny dym to paliwo - leją wtryski? Auto na luzie a auto w ruchu to dwie różne sprawy, silnik inaczej obciążony. Kabel, MES, zrób rejestrację parametrów i wrzuć tu na forum. Może coś wykombinujemy...
-
Cytat:
Napisał
karluum macak - czarny dym to paliwo - leją wtryski? Auto na luzie a auto w ruchu to dwie różne sprawy, silnik inaczej obciążony. Kabel, MES, zrób rejestrację parametrów i wrzuć tu na forum. Może coś wykombinujemy...
Widze ze jestes z bielska, a jakbym podjechal to zerknalbys na te parametry?
-
Ja borykałem się z dymieniem Cromy powyżej 2000 obr.dwa tygodnie .Jeżeli spalanie Ci się nie zwiększyło to nie są wtryskiwacze.U mnie przyczyną był nieszczelny dolot.Znalazłem dwie dziury w intercoolerze i poluzowaną opaskę na rurze od turbiny w stronę kolektora ssącego.Po naprawie intercoolera i wymianie opaski problem zniknął jak ręką odjął.😀Także srawdź sobie czy masz szczelny dolot!
-
Szczelność dolotu i stan kolektora dolotwego i klapek wirowych. Czarny dym oznacza, że mieszanka się słabo spala. Mogą to być albo wtryski podające za dużo paliwa, lub za mało powietrza w mieszance na skutek nieszczelności.
-
Ja też tak miałem przed remontem kolektora, 0 dymu na luzie na ma biegu powyżej 2500 czarna chmura za autem. Sprawdź listwę sterującą klapami wirowymi, wyczyść czujnik doładowania w kolektorze.
-
Jakie parametry mam zaznaczyc do wykresow?
-
obroty
ciśnienie doładowania mierzone
ciśnienie doładowania oczekiwane
masa powietrza mierzona
masa powietrza oczekiwana
ciśnienie paliwa mierzone(na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
ciśnienie paliwa oczekiwane (na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
logi rób przy 90C najlepiej na 4 biegu lecz może być też 3 (zalezy od długości drogi) od 1200 obrotów do czerwonego pola.
Może egr masz do czyszczenia i ci bączka puszcza ??
-
Cytat:
Napisał
cenioormo obroty
ciśnienie doładowania mierzone
ciśnienie doładowania oczekiwane
masa powietrza mierzona
masa powietrza oczekiwana
ciśnienie paliwa mierzone(na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
ciśnienie paliwa oczekiwane (na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
logi rób przy 90C najlepiej na 4 biegu lecz może być też 3 (zalezy od długości drogi) od 1200 obrotów do czerwonego pola.
Może egr masz do czyszczenia i ci bączka puszcza ??
Egr raczej nie bo wtedy tak jak mowisz puscilby baka. U mnie jest tak ze przy przyspieszeniu jak zalacza turbine az do momentu zmiany biegu badz tez popuszczeniu pedalu gazu. Np jak gwaltownie zaczne wyprzedzac(przyspieszac) tak do 3 tys obrotow to kopci ale jak popuszcze pedal i zostana te 3 tys to jest ok
-
Panie kolego, zobacz przy okazji czy nie masz gdzieś dziury w dolocie, i ciśnienie zamiast w kolektor wraca do atmosfery. Objaw ten sam
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
sebawroc Panie kolego, zobacz przy okazji czy nie masz gdzieś dziury w dolocie, i ciśnienie zamiast w kolektor wraca do atmosfery. Objaw ten sam
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
A nie powinien byc wtedy slabszy?
-
Może być słabszy, i nie koniecznie będzie to wyczuwalne. Jedno jest pewne albo dostaje za mało powietrza, albo za dużo paliwa ze wskazaniem na to pierwsze. Dlatego napisałem żeby sprawdzić czy gdzieś w dolocie nie ma dziurki.
Potem zrobić logi : obroty, masa powietrza zmierzona/oczekiwana, ciśnienie doładowania zmierzone/oczekiwane, %otwarcie egr. Ewentualnie można zrobić próbę przelewową wtrysków ( 4 wężyki + 4 strzykawi i do ogarnięcia pod domem) do tego można dorzucić logi ciśnienie paliwa zmierzone i oczekiwane (jak powyższe logi nic nie powiedzą) które jest mierzone na akumulatorze ciśnienia ( listwa cr), na pompie cr jest zawór scv, czyli regulator ciśnienia paliwa. Możesz po drodze sprawdzić jeszcze czy pompę cr masz suchą, czy gdzieś paliwo nie ucieka.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
No ja najsampierw tyż byk sprawdził dolota czy ni ma jakijś dziury....choć u mnie miałem pakniaty woż plastikowy łod kolektora i auto nie kopciło, a i mocy miał tyle samo....jano mje zastanawiało co tak fajnie śfiergoly jak gazu dodaja :D
Pakniaty kawałek uciąłem (na kolanku było) i kupiłem kolanko na wymiar do dolotów z sylikonu na fmic.pl, po 2 łopaski z każdej strony i grażyna już soma pługa ni musi ciugnuć.
-
Cytat:
Napisał
cenioormo No ja najsampierw tyż byk sprawdził dolota czy ni ma jakijś dziury....choć u mnie miałem pakniaty woż plastikowy łod kolektora i auto nie kopciło, a i mocy miał tyle samo....jano mje zastanawiało co tak fajnie śfiergoly jak gazu dodaja :D
Pakniaty kawałek uciąłem (na kolanku było) i kupiłem kolanko na wymiar do dolotów z sylikonu na fmic.pl, po 2 łopaski z każdej strony i grażyna już soma pługa ni musi ciugnuć.
To jest język polski ze Stalowej Woli ?
-
Cytat:
Napisał
cenioormo No ja najsampierw tyż byk sprawdził dolota czy ni ma jakijś dziury....choć u mnie miałem pakniaty woż plastikowy łod kolektora i auto nie kopciło, a i mocy miał tyle samo....jano mje zastanawiało co tak fajnie śfiergoly jak gazu dodaja :D
Pakniaty kawałek uciąłem (na kolanku było) i kupiłem kolanko na wymiar do dolotów z sylikonu na fmic.pl, po 2 łopaski z każdej strony i grażyna już soma pługa ni musi ciugnuć.
fakt faktem cos glosniej mi gwizda jak wchodzi na obroty ale zauwazylem tez ze nie zawsze teraz zadymi. czasem jade ze 30 km i jest ok potem auto postoi noc i znow znaczyna dymic. juz sam nie wiem co dalej.