To jest widok strony w wersji do druku
-
Kręci i nie zapala
Witam.
Moje Stilo od dziś już nie chce zapalać, wczoraj jeszcze zapalał, chociaż długo musiałem go kręcić. Co może być przyczyną?
Dane:
Stilo 1.4 16V 95KM
Przebieg: 307 000km
LPG - sprawne, bez problemu działa
- akumulator sprawny, naładowany
- pompa paliwa nowa (pół roczna, nowa z Boscha zakupiona byla)
- świece mają około 25tys. - podejrzewałem je, wymieniłem je na inne (też już stare, lecz w lepszym stanie)
- cewki sprawne
- paliwo do wtryskiwaczy raczej dociera
- czujnik generatora impulsow walka rozrzadu raczej dziala (po odlaczeniu sypie bledem na kompie)
- komputer zadnych bledow nie wyswietla
- rozrusznik kreci (mozna krecic az padnie aku i nie odpali)
- iskra na swiecy jest
- na gazie awaryjnie (mam taka opcje-STAG- tez nie zapala)
Sily mi juz opadaja, a nie wiem co to moze byc. Z przyczyn logistycznych nie mam jak go odwiezc do mechanika.
Pomocy..
-
Cytat:
Napisał
stilo.jozek - czujnik generatora impulsow walka rozrzadu raczej dziala (po odlaczeniu sypie bledem na kompie)
To sprawdź jeszcze czujnik położenia wału.
-
Dziś sprawdzę go, naladowalem na maxa przez noc akumulator, swiece juz na mnie czekaja. A co by moglo to byc jeszcze? Dodam, ze auto od ok.2 miesiecy mialo czasem problem z zapaleniem rano!, czasem zapalal bez zastrzeżenie, a czasem dopiero za drugim razem. Czasem rowniez jak zapalil i nie pojechalem odrazu tylko zostawilem go do uspokojenia obrotow (az z "ssania" zejdzie) to zaczal lekko sie dlawic, musialem przegazowac i pracowal normalnie.
-
Nowe swiece i nic :(
- czujnik polozenia walu (obok cewek, od gory silnika) sprawdzilem, wypialem go i wywalilo blad na kompie
- map sensor wypialem i wywalilo blad, wiec chyba tez dziala,
- nawe czujnik oleju wypialem i blad wywalilo,
- chcialem z zapasowego kluczyka odpalic, tez nic (myslalem ze immobiliser)
- bezpieczniki wszystkie sa cale
pomyslow juz mi brak...:(
-
Po pierwsze sprawdź czy jest iskra. Zdejmij cewkę ze świecy. Załóż na cewkę starą świecę i dotknij do pokrywy zaworów (trzymaj za cewkę żeby cie prąd nie popieścił ). Tu musisz kogoś poprosić aby ci zakręcił rozrusznikiem.
Jak będzie iskra to znaczy że paliwko nie dochodzi bądz uszkodzony jest któryś z czujników położenie Wału lub wałka rozrządu. Kiedy zmieniałeś rozrząd??
-
Sprawdzilem:
- iskra na kazdej swiecy jest
- cisnienie pompa daje odpowiednie
- czujnik walu podaje obroty przy rozruchu (ok 250obr)
- na "plaka" zapalil odrazu, pracowal az milo, po zgaszeniu kolejna próba bez plaka ledwo ledwo, a nastepna juz nie zapalil. Znowu plak i odpalil od kopa,
- silnik pracuje rowno bez zadnych niepokojacych objawow,
Podejrzewam czujnik temperatury wody. Jak silnik sie zagrzal to zgasilem auto, odpialem ten czujnik i zapalal mi normalnie (oczywiscie sypal bledem). Lecz silnik ostygl i chcialem jeszcze raz i znowu sie nie da ( czujnim odpiety). Jutro kupie nowy i zobaczymy..
Rozrzad ma jyz 69tys. Wiem ze troche juz duzo, lecz dbam o auto, niezyluje go, 80% autostrady, stan jego po sprawdzeniu jest dobry.
-
Witam.
Wczoraj wieczorem, z ciekawości jeszcze raz chciałem go zapalić jak silnik był zimny (pewnie miał temp. trochę wyższą niż otoczenie (myślę że ok.30stopni)). Niestety nie dało się, kręci rozrusznik i tyle. Lecz po ostatnim zapaleniu (na ciepłym silniku, z odpiętym czujnikiem temp. wody) nie usunąłem błędu z czujnika temperatury wody i na komputerze cały czas piszczał że jest błąd.
Pytanko, może tak być że jest to ten czujnik właśnie walnięty i na ciepłym silniku z wypiętą wtyczką odpali, a na zimnym nie? A może jak wykasuje teraz ten błąd to na zimnym bez wtyczki też zapali? (sprawdzę to po powrocie z pracy)
-
Mało prawdopodobne że to czujnik temperatury.
Stawiam na czujnik położenia wałka rozrządu.
Miałem podobną sytuację w jtd. U mnie padły oba czujniki położenia. Wymieniłem najpierw czujnik położenia wału - silnik odpalał na plaka. Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu wsio wróciło do normy.
-
- czujnik położenia wału korbowego (ten na dole silnika, pod rozrządem) pokazuje własciwe obroty na komputerze..
- czujnik położenia wału rozrządu (od góry silnika, obok cewek) po odpięciu sypie błedem na komputerze
Dodam jeszcze.. że po odpaleniu na plaka, kilka sekund pózniej, komputer pokazał temperature 50 kilka stopni, gdzie wskazowka od temp. ledwo drgnela.
-
To nie ma znaczenie. U mnie też było podobnie. Też walił błędami.
Sprawdź jaką ma oporność ten czujnik.
-
Czujnik kupie po pracy (15zl-nie ma zle), podepne go do testow (wypne wtyczke z zamontowanego i wlaze do tego) ,jak zapali to jestesmy w domu, jak nie to oddam go.
-
Nawet jak czujnik temp odepniesz to auto i tak powinno odpalić bez najmniejszych problemów....na zimno nawet lepiej bo wtedy mieszanka jest większa na rozruch i dogrzanie silnika. Ale mam inny trop...
Czujnik zderzeniowy po stronie pasażera...on podczas wypadku odcina paliwo, zdarzało się że przy większej dziurze potrafił się włączyć. Jeśli to nie to to już nie wiem co to może być....ale na pewno jakaś pierdoła.
-
Cytat:
Napisał
cenioormo Nawet jak czujnik temp odepniesz to auto i tak powinno odpalić bez najmniejszych problemów....na zimno nawet lepiej bo wtedy mieszanka jest większa na rozruch i dogrzanie silnika. Ale mam inny trop...
Czujnik zderzeniowy po stronie pasażera...on podczas wypadku odcina paliwo, zdarzało się że przy większej dziurze potrafił się włączyć. Jeśli to nie to to już nie wiem co to może być....ale na pewno jakaś pierdoła.
W takim przypadku nie odpalił by na plaka.
Ja stawiam albo na Czujnik położenia wałka rozrządu albo coś z paliwem.
-
A jak ten czujnik zderzeniowy wylaczyc? To jest ten przycisk pod nogami pasażera po prawej? Jesli tak, to juz go naciskalem i nic..
Czujnik polozenia walka rozrzadu zostaje mi kupic tylko nowy, a to jest 150zl i na zamowienie (za dwa dni).
-
Jak masz miernik to wykręć ten czujnik i sprawdz oporność a następnie dotknij jakimś metalowym przedmiotem i sprawdź jeszcze raz.
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
-
Czujnik, ktory jest na filmie, to czujnik położenia wału korbowego, a ja mam ktory zmierzyc ? Ten co jest obok cewek, czy ten co jest na dole pod rozrzadem (nie dokonca chyba wiem ktory jest ktory).
Dla scislosci:
-na dole pod rozrzadem, znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego? (on na komputerze pokazuje mi prawidlowo obroty silnika - tzn. to co wskazówka pokazuje to na kompie jest to samo)
-oo gory silnika, pomiedzy wtryskami a cewkami znajduje sie czujnik polozenia walka rozrzadu? to przypuszczasz ze to on jest walniety ?
-
Z tego co się orientuje to w twoim silniku oba te czujniki są tego samego typu. Najpierw sprawdź ten przy cewce czyli położenia wałka rozrzadu.
Czujnik położenia wałka rozrządu to czujnik Halla więc tu potrzebna będzie dioda led... https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
Ciebie interesuje ten nowszy czujnik.
Narazie sprawdz czujnik położenia wału korbowego - Ten na dole.
-
..czujnik temperatury płynu chłodniczego jest dobry;/
zamówiłem te dwa pozostałe (położenia wałka rozrządu i wału korbowego), jutro będą to zobaczymy..
-
-
Moja teoria z czujnikami wału/wałka rozsypała się z ....powodu tego że gdyby czujniki działały wadliwie to:
-wyskoczyłby błąd synchronizacji wału z wałkiem
-wyskoczyłby któryś z błędów silnika dotyczący czujnika (opcjonalnie)
Z tego powodu błąd byłby zapisany w ECU, a z tego co napisał założyciel posta, jest tylko błąd po odłączeniu.
Skoro odpalił na plaka, jest iskra, jest paliwo w baku, wszystko z ecu i silnikiem ok, rozrząd nie przeskoczony. To zostaje:
-Zapchany filtr paliwa
-zapowietrzony układ paliwowy (niby jest automatycznie odpowietrzający się, but who knows)
-uszkodzona pompa paliwa
-zapchane wtryski (rzadko się zdarza, ale zdarza).
Piszesz że masz Gaz, więc ja dedukuję że bardzo często fiacik widzi rezerwę, przez co pompa nie ma lekko i mogła się po prostu zatrzeć(sam to przerabiałem), lub nie działa tak jak trzeba, prawdopodobne jest że filtr paliwa powiedział dosyć. Moja rada dla ciebie, odłącz filtr paliwa, podstaw pod gniazdo jakąś miskę czy puszkę i niech ktoś z otoczenia przekręci kluczyk, jeśli paliwo zacznie lecieć dosyć mocno oznacza że pompa jest okey, potem wystarczy zakręcić filterek i przekręcić kilka razy kluczykiem aby się uzupełnił i odpowietrzył. Filtr paliwa możesz wymienić profilaktycznie, chyba że masz świeżo wymieniony. Jesli to nic nie da to ja już odpadam.....