Czy TYM kabelkiem jestem w stanie podpiąć się do CAN?
To jest widok strony w wersji do druku
Czy TYM kabelkiem jestem w stanie podpiąć się do CAN?
Żaden Vagkkl nie obsługuje CAN
VAGiem spokojnie się do ECU podepniesz. Reszty nie ruszy.
czekam na kabelki z viaken'a i szukam programu. Zainstalowałem fes 3,6 ale wywala mi cały czas że jest free. Czy w praniu będzie łapał wszystko]? Chciałem MES'a ale miałem problem z odblokowaniem. Co polecicie na początek pod win8 i 10?
rozumiem że do tego FESa zapodałeś Cracka. w zaporze systemowej ustał blokadę dla FESa żeby nie mógł się łączyć z internetem lub na czas uruchamiania programu odłączaj komputer od internetu. wtedy nie powinien ponownie zmieniać wersji na free.
to teraz dla testu odłącz kompa od internetu. następnie ponownie przerób wersję free na pełną i odpal program. powinien działać jako pełna wersja. niestety jeśli przy którymś uruchomieniu programu zapomnisz odciąć dostęp do internetu to ponownie przerobi ją na free. dlatego dobrze jest przez zaporę zablokować dostęp do internetu dla konkretnego programu i nie musisz już pamiętać o odłączaniu komputera.
niestety wersja free ma sporo ograniczeń
Udało się z mes'em 2.2. Czy jest gdzieś jakaś lista prawidłowych parametrów, do których można porównać wyniki?
nie wiem co chcesz sprawdzać.
dla części parametrów znajdziesz 2 pozycje, wartość oczekiwana oraz wartość zmierzona. jeśli te wartości od siebie odbiegają to nadaje się do analizy dlaczego. może jest uszkodzony czujnik, może kable a może jest faktycznie jakaś usterka.
podejrzewam, że jest kilkanaście parametrów dla których są stałe wartości. dla tych może i jest jakaś tabela, ja nie widziałem.
kilka parametrów na logikę porównujesz, np: zimny silnik (stał kilkanaście godzin bez odpalania) i masz temperaturę powietrza 15 stopni, temperaturę turbo 17 stopni a temperatura płynu chłodniczego 90 stopni wówczas obstawiałbym że czujnik temperatury płynu chłodniczego sie zepsuł.
popatrz co Ci się tam nie podoba i zapodawaj logi na forum, dla porównania będziemy wstawiać nasze
jak chodzi to lepiej nie grzeb, jeszcze coś znajdzie.
jak Ci się coś nie spodoba, zaczniesz drążyć temat, nie będziesz mógł znaleźć i jazda już nie będzie tak cieszyła. ja tak szukałem dziury w całym i znalazłem, teraz temat mnie męczy, że coś może nie działa tak jak powinno.
a tak na poważnie, jak już będziesz grzebał i będziesz się bawił w robienie testów to mam prośbę. mógłbyś zrobić plik z logami ( obroty silnika, oczekiwana masa powietrza. zmierzona masa zasysanego powietrza) a następnie drugi identyczny ale z odpiętą wtyczką od przepływomierza.
Podobno nie ma zdrowych ludzi, są tylko nie zdiagnozowani. Tak samo z samochodami ;-)
Jak tylko uda mi się to wszystko spiąć i odpalić i wejdę w kolejny próg zaawansowania to zrobię logi i podeślę.
Odpaliłem mes'a z kabelkiem viaken. Niby jest ok, ale mogę wejść tylko do ecu silnika. Do CAN, poduszek itp nie mogę się połączyć. A jak jest u Was?
Jutro maka131 postaram się wrzucić logi, o które prosiłeś.
masz tylko kabel czy kabel z adapterem?
Ale jaki kabel ELM czy Vag ?
Mam kabel ELM v2 z adapterem typ 1 czyli standard z viakena.
Wybierz w opcjach jako rodzaj kabla OBDlink usb czy jakoś tak zamiast ELM. Sorry, że tak niedokładnie, ale dawno nie używałem MESa.
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Tak zrobilem i nic. Wywala napis albo ze nie moze sie polaczyc za pomoca tego kabla albo ze przekroczony czas i zly port com1. Kabel mam na com3
W poniedziałek dzwoń do Viakena to ci pomogą ,albo odpowiednio skonfigurować ,albo kabel do wymiany.
Podaj maila wysle Ci konfiguracje.