To jest widok strony w wersji do druku
-
Drogowe świeci za nisko
Witam serdecznie
Przeszukałem forum, ale takiego przypadku nie znalazłem. Otóż świata mijania mam ustawione prawidłowo, ale gdy wrzucę długie to widzę że prawe świeci nieco wyżej niż mijania, a lewe wali praktycznie w pole mijania a nawet może trochę niżej. Żarówki zamieniałem stronami i nic to nie dało, żarówki są identyczne: H1. Montaż nieprawidłowy też nie wchodzi w grę - pasuje tylko w jednej pozycji. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czy jest osobna regulacja lamp drogowych? Nie widzę tam żadnych dodatkowych śrub poza tymi do mijania na imbus.
-
Trzeba podjechać na SKP w celu kontroli i tam sprawdzą co i jak, jeśli to nie pomoże to wtedy będziemy się zastanawiać co jest tego powodem.
-
Na SKP sprawdzą zdaje się tylko mijania, jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś mi sprawdzał bądź ustawiał "dlugie". A mijania są ustawione według przyrządu.
-
Cytat:
Napisał
DEVCM ale gdy wrzucę długie to widzę że prawe świeci nieco wyżej niż mijania, a lewe wali praktycznie w pole mijania a nawet może trochę niżej.
Jeśli fura nie była "bita" to znaczy, że tak ma być. Światła drogowe ustawia się TYLKO poprzez ustawienie całej lampy - zależne od karoserii. U mnie, przy jeździe we mgle też wydawało mi się, że prawe światło mijania świeci za wysoko i w prawo a lewe za nisko i zbyt do środka. Drogowe świeciły tak samo tylko wyżej. Na kontroli w SKP wyszło, że jest OK. Jak się dowiedziałem, właśnie taki efekt dają soczewki. Dla pewności sprawdź czy lampy są całe i nie odkształcone (także od wewnątrz pod gumkami).
A najlepiej jedź na stację i tam Ci sprawdzą.
-
1 załącznik(i)
W Cromie żarówki od drogowych i mijania są oddzielne w swoich kloszach i są dwie regulacje
Załącznik 21557
Na SKP powinni ustawić każde z osobna, możliwe też jest że może uszkodzone jest samo gniazdo mocowania żarówki i wtedy będą takie objawy jak piszesz.
-
Można znaleźć płaski odcinek drogi (asfalt, brak ruchu innych pojazdów, noc) wyjść z auta, zasłonić jedno światło jakimś ekranem i pobawić się w regulację drugiego. Można jeszcze po tej zabawie skontrolować światła mijania na stacji diagnostycznej. To dla tych co lubią coś zrobić samemu i nie wierzą w idealne dostrojenie przez "fachowców"
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Cytat:
Napisał
bob96 W Cromie żarówki od drogowych i mijania są oddzielne w swoich kloszach i są dwie regulacje
A jest też regulacja prawo-lewo dla każdego ze świateł?
-
Cytat:
Napisał
bob96 W Cromie żarówki od drogowych i mijania są oddzielne w swoich kloszach i są dwie regulacje
A mógłbyś wskazać gdzie jest regulacja od drogowych???
Bo z tego co sam regulowałem to te 2 białe pokrętła (na torxy) są od świateł mijania: jedno od pionu a drugie od poziomu;-)
-
Podobny problem kiedyś występował z żarówkami H7 firmy Tungsram. Po założeniu żarówek do świateł mijania i po ich prawidłowym ustawieniu, długie świeciły w kosmos.
Pewnie identyczny problem jest u Ciebie, podmień żarówki na innej firmy.
-
Cytat:
Napisał
SAR37 A mógłbyś wskazać gdzie jest regulacja od drogowych???
Bo z tego co sam regulowałem to te 2 białe pokrętła (na torxy) są od świateł mijania: jedno od pionu a drugie od poziomu
Masz racje, patrzałem na fotke i to mnie zmyliło :( ale ważne że jest burza mózgów :)
-
Cytat:
Napisał
andy5 Podobny problem kiedyś występował z żarówkami H7 firmy Tungsram. Po założeniu żarówek do świateł mijania i po ich prawidłowym ustawieniu, długie świeciły w kosmos.
Pewnie identyczny problem jest u Ciebie, podmień żarówki na innej firmy.
Spróbuję jak znajdę jakąś inną, pytanie dlaczego prawe świeci w górę, lewe w dół. I to niezależnie od żarówki.
-
Cytat:
Napisał
DEVCM Żarówki zamieniałem stronami i nic to nie dało, żarówki są identyczne: H1
W opisie masz napisane, że Croma jest z roku 2005 ( tak się domyślam) to zarówki masz chyba H7
-
regulacja w lamie jest góra-dół(skrajne zewnętrzne pokrętło ) oraz prawo -lewo, do świateł drogowych nie ma regulacji, być może odbłyśnik jest zerwany z mocowania lub jak koledzy piszą - osadzenie samej żarówki jest wadliwe
światła mijania H7(zwykłe lampy)
światła drogowe (długie) H1 takie jak w p.mgielnych przednich
-
Cytat:
Napisał
bob96 Masz racje, patrzałem na fotke i to mnie zmyliło ale ważne że jest burza mózgów
:happy:
Cytat:
Napisał
DEVCM pytanie dlaczego prawe świeci w górę, lewe w dół. I to niezależnie od żarówki.
Bo tak ma być - prawe świeci wyżej bo doświetla pobocze abyś wcześniej mógł dostrzec pieszego/przeszkodę. Lewe świeci niżej (bliżej) abyś nie oślepiał samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Pamiętaj, że u nas jest ruch PRAWOSTRONNY! W Anglii będziesz miał odwrotnie - stąd też wymóg wymiany reflektorów przy sprowadzeniu auta z UK i dostosowywaniu do ruchu prawostronnego.
-
Cytat:
Napisał
SAR37 :happy:
Bo tak ma być - prawe świeci wyżej bo doświetla pobocze abyś wcześniej mógł dostrzec pieszego/przeszkodę. Lewe świeci niżej (bliżej) abyś nie oślepiał samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Pamiętaj, że u nas jest ruch PRAWOSTRONNY! W Anglii będziesz miał odwrotnie - stąd też wymóg wymiany reflektorów przy sprowadzeniu auta z UK i dostosowywaniu do ruchu prawostronnego.
Z całym szacunkiem ale mylisz się. To się tyczy świateł mijania i kształtu ich wiązki. Drogowe lampy będą oslepiac niezależnie od regulacji, spójrz sobie na kształt odbłyśnika. One świecą z natury jednakowo, a przynajmniej tak było we wszystkich autach, z którymi miałem do czynienia w życiu. Stąd moje pytanie co do Cromy, może inzyniery Fiata wpadli na jakiś genialny pomysł też jeśli chodzi o oświetlenie. Pole swiecenia w innych autach było zawsze nieco wyżej niż świateł mijania i nie miało znaczenia czy lampa była od "Europejczyka" czy "Anglika". Pokombinuję z żarówkami innego producenta i zobaczymy.
-
U mnie drogowe raczej świecą równo (i wysoko). No i tak powinno być przy światłach drogowych