Cześć.
Który kabel to plus a który minus? Jeden jest w paski a drugi jednolity, zawsze myślałem, że wiem ale pojawiły się wątpliwości podczas montażu głośników w tylnej półce.
Nie chcę nic sugerować. :)
Pozdrawiam.
To jest widok strony w wersji do druku
Cześć.
Który kabel to plus a który minus? Jeden jest w paski a drugi jednolity, zawsze myślałem, że wiem ale pojawiły się wątpliwości podczas montażu głośników w tylnej półce.
Nie chcę nic sugerować. :)
Pozdrawiam.
Ja u siebie zarabiałem wtyczki na końcach przewodów głośnikowych w samochodzie i samych głośników. Wcześniej włożyłem odizolowane przewody do kostki od głośnika i w każdej konfiguracji dawały głos. Także nie ma chyba znaczenia który gdzie. Tylko sprawdziłem, który głośnik na którą stronę.
No właśnie grają tak i tak i to bez różnic w jakości dźwięku. Tak chyba nie może być, nawet wydaje mi się, że odwrotnie jest ciut lepiej(pod warunkiem, że ten z paskiem to minus).
Ja nie bawiłem się w sprawdzanie. Jak grały tak założyłem i nie ma problemu. Chyba skoro masz tylko dwa przewody to nie ma znaczenia który plus, a który minus.
Dziwne jakby nie miało znaczenia, po co w takim razie oznaczenia "+" i "-" na głośniku, po co różne kolory kabli, chyba nie po to żeby podłączyć byle jak. No ale faktycznie z gwizdkami nie miało to żadnego znaczenia, ale myślę że w głośnikach średnio i niskotonowych powinno złe podłączenie odbić się na jakości basu.
podobno niewłaściwe podłączenie biegunów będzie skutkowało złym brzmieniem... ja mam u siebie wzmacniacz, przednie 4 głośniki i sub pod tym. wszystko podłączone tak jak należy, sam robiłem instalacje :tongue ustawiam sobie na wzmacniaczu jak mi pasuje i pie****e:roll: mój fiacik ze mną już ponad 3lata jak nie 4:smile: jak u was?
U mnie 16 jeżeli o to chodzi :D właśnie zastanawiałem się czy słoń nadepnął mi na ucho, przekładałem kable 3 razy w tylnych głośnikach, bawiłem sie faderem i balansem i różnice jeżeli są to subtelne, podłączenie plusa i minusa obojętne
generalnie na głośnikach złącza powinny być róznych wielkości (tak jest u mnie). i kabelek który ma czarny pasek jest minusem.
Tak tak na głośniku są oznaczenia problem tylko z kablem, dzięki sprawdzę ale wydaje mi się ze mam odwrotnie i jest lepiej.
To ja w takim razie półtora roku :) Jeżeli minus jest na tym prążkowanym kablu to podłączając go pod plus na głośniku jest lepiej niż na zgodnym podłączeniu :) czyli lepiej odwrotnie, oszaleję z tym samochodem :) Sieny sprzedawać nie warto, moja jeździ jeszcze na czarnych, wartość nikła a samochód moim zdaniem nie taki zły, tylko wyposażony spartańsko w EL.
Uwaga! prawdopodobnie zaskoczę CIĘ :)
Myślę że przy podłączaniu radia do samochodu ktoś popełnił błąd. i ten błąd jest widoczny z tyłu samochodu :) tak więc podłącz głośniki tak jak lepiej grają.
Wiesz jak sprawdzić który styk na głośniku to plus a który minus? weź baterie 1,5v i przyłóż do styków, zobacz jak masz plus i zobacz w którą stronę głośnik wychyli się do przodu.
Co do samochodu mój jest w rodzinie od 97r. ja go przejąłem od taty za 1 zł :) od kiedy jest w moich rękach, możecie zobaczyć jakie są mody w moim poście :) zapraszam do lektury.
Na głośniku mam oznaczone + i -, myślę że pioneer w przeciwieństwie do fiata nie odstawia lipy i oznacza poprawnie :) Radio w sumie jest podłączone do fabrycznych kostek to jak ktoś się machnął to albo fabryka albo... moje ucho :) Zresztą wątek dotyczy tylnego okablowania, którego w wersji EL nie powinno być a u mnie było standardowo. :)
Wątek czytałem, bardzo ciekawy i taki... nietuzinkowy :)
a wiesz że w tylnich drzwiach masz kable do podłączenia elektrycznych szyb?? EL nie były może wypaśnie wyposażone, ale HL też nie były lepsze.
W tylnych drzwiach to na pewno nie mam żadnych kabli, bo żadna wiązka do tylnych drzwi nie idzie. Tzn teraz już idzie bo na dniach miałem montowany centralny zamek, ale wcześniej były tylko gumowe zaślepki zamiast wiązki.
a to kolega miał bez centralnego zamka fabrycznego? w każdym bądź razie ja te przewody mam, tylko nie mam podnośników. kiedyś na allegro widziałem komplet za 400 zł to było znacznie za drogo na te siłowniki. a jeszcze by się przydało dorwać przełączniki oryginalne z mebelkiem środkowym.
Nie miałem centralki, moja siena to 100% golas :) Elektryka w tylnych drzwiach w sienie to raczej egzotyka i z częściami może być kłopot.
Panowie nie piszcie głupot. Jak podepniecie głośniki niezgodnie z biegunowością to zaczynają sie robić jaja. Poprawnie podpięty głośnik gra odpowiednio bo bas jest dobry słyszalny a wysokie dźwięki są słyszalne wyraźnie. Jeśli podpięlibyśmy je na odwrót to bas był by słyszalny ale na zewnątrz auta a wysokie tony grały by tak dziwnie jak byście mieli głośniki gdzieś za siedzeniem. Podpięcie kazdego głosnika inaczej skutkowało by już znoszeniem się nawzajem dźwięków.
Dlatego ważne aby plus bł do plusa a minus do minusa.Kable minusowe we fiacie mają czarną kreskę na obwodzie kabla.
Mogę się troszkę wypowiedzieć w temacie akustyki ... Jeżeli podepnie się głośnik "niezgodnie z biegunowością" czyli w tzw przeciwfazie to żadnych jaj nie będzie ... bynajmniej nie będą słyszalne na głośnikach samochodowych ( co innego w kolumnach hi-fi ). Po prostu membrana głośnika na impulsie dodatnim nie będzie wypychana tylko wciągana. To ma znaczenie, gdy projektuje się zwrotnice audio biorąc pod uwagę charakterystykę impedancji. Wtedy w określonych częstotliwościach zmienia się impedancja i pewnych dźwięków nie słychać tak jak powinny być słyszalne. To tak ogólnikowo. Ale generalnie trzymajmy się biegunowości :D
Dzięki :)
Pytanie za 100 punktów w drzwiach przednich od kierowcy oba kable głośnikowe mam w paski tylko, że jeden żółty drugi niebieski, ktoś wie gdzie plus a gdzie minus :D
U pasażera oznaczenia są już normalne, siena niszczy system, ale i tak ją lubię :) :)