W 2009 r. miałem włożony nowy rozrząd.
Czyli 5 lat jeżdże na tym rozrządzie i przejechałem na nim 40 tyś km.
Gwarancja na rozrząd minie z końcem października...
Wymienić na nowy czy niewarto narazie...?
To jest widok strony w wersji do druku
W 2009 r. miałem włożony nowy rozrząd.
Czyli 5 lat jeżdże na tym rozrządzie i przejechałem na nim 40 tyś km.
Gwarancja na rozrząd minie z końcem października...
Wymienić na nowy czy niewarto narazie...?
Przy takich przebiegach to jeszcze ze dwa lata powinien wytrzymać.
raczej dmuchałbym na zimne 40kkm to niedużo ale jest ale paski do 5 lat mają gwarancję później to wóz albo przewóz wszystko zależy od stylu jazdy . miałem przypadek w Astrze że do wymiany brakowało 15kkm i 4 letni pasek - pękł , a w tym tygodniu koledze po 40kkm w maryśce 1,6 16V - strzelił - ale 8 letni . moja rada powoli zakupuj rozrząd i powoli wymieniaj myślę że 5kkm przejeździsz
Pytanie : czy są jakieś słyszalne objawy że rozrząd się "kończy" i trzeba nowy?
Rozrząd trzeba wymienić co 80 tysięcy lub 5 lat. Kropka
W pierwszym poście ktoś napisał że gwarancja na rozrząd mija po 5 latach . To taki żart, prawda ? :smile:
Dużo zależy od warunków eksploatacji, jeżeli producent w instrukcji pisze 5 lat lub 90tyś km to przy jeździe poza miastem można by było się pokusić o te 90tyś lub 5 lat, przy jeździ głownie w mieście bezpiecznie jest skrócić dystans do ~60tyś. Lampka do wymiany też powinna się zapalać w momencie gdy słyszymy szumy łożysk kół prowadzących, napinacza etc.
Ciekawostka numer 1 - w służbowej Cromie 1.9jtd eksploatowanej 50/50 teren zabudowany/niezabudowany rozrząd rozsypał się po 48tyś km, fiat wtedy trochę wypiął się i skończyło się na montażu używanego sprawnego silnika.
Co do gwarancji to chyba zależy od producenta. Kumpel który pracuje w ASO Peugeota twierdzi, że dla mojego silnika dają pisemną gwarancję na części i montaż na okres 5lat lub 120tyś km (czyli tyle co w instrukcji). Sam Peugeot w nowszych odmianach silnika który siedzi u mnie okres między wymianami rozrządu wydłużył o ile dobrze pamiętam do 180tyś km.
Ciekawostka numer 2 - w momencie wymiany rozrządu w moim silniku pasek i osprzęt miały nakulane 150tys km i 8 lat - elementy poza rolkami urządzeń pomocniczych nie wykazywały praktyczni żadnych oznak zużycia.
Ciekawostka numer 3 - sam rozrząd do 3.0 V6 Peugeota wg. cen ASO to koszt około 2,5tyś zł ;) Robiąc samemu zamknąłem się w 1800zł dodatkowo z paskiem i rolkami osprzętu, olejem, filtrami i płynem chłodzącym - jednak mruk V6 sprawia że szybko się zapomina ile to kosztowało ;).
Gwarancja 5 lat na rozrząd . w zasadzie nie chodzi o całość rozrządu , a o pasek zębaty . Wszyscy producenci zalecają wymianę do 5 lat - ponieważ guma i wsad traci swoje właściwości - staje się twarda i pęka . Dlaczego opony z 2014 r mają cenę np 300 zł/szt a taka sama opona z 2011 jest o 1/5 tańsza ? - bo to "leżak magazynowy" i stracił częściowo właściwości , stał się twardy , szybciej się zużywa i pęka . Można pokusić się o promocję i kupić pasek rozrządu z datą produkcji 2009 i po założeniu będzie wszystko cacy , tylko taki pasek może nie wytrzymać 20kkm
To jest " wóz , albo przewóz " , w silnikach w których jest tylko napinacz na rozrządzie można napinacz ( o ile jest dobrej renomowanej firmy) zmienić co 2raz i wytrzyma , ale w silnikach , gdzie na pasku rozrządu jest jeszcze pompa wody to warto ją wymienić - nowy pasek , przy prawidłowej pracy powinien wytrzymać 60kkm , pompa - 80-100 kkm zależy od jakości (firmy) dlatego lepiej zmienić całość niż sam pasek , a za 20-30kkm znowu tam zaglądać .Nie zapominajmy , że pasek zdjęty i ponownie założony traci na wytrzymałości - był napięty , zdjęty - czyli poluzowany i znowu założony , czasem i zęby kół mają znaczenie
W tym momencie nie wiem po co ludzie kupują samochody, skoro ich nie stać na ekploatację...
ROZRZĄD - ALFA - ROMEO - FIAT - LANCIA - 1.9JTD (4693898002) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Czy 450zł za kompletny rozrząd to tak dużo?
też bym chciał na dniach wymienić rozrząd ale nie mam pojęcia jakiej firmy kupić nowy. Poda ktoś jakieś propozycje rozrządu ?
Pasek rozrządu gates/dayco
napinacz paska ina/skf
rolka prowadząca ina/skf
pompa wody skf/hepu