To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Lewarek uderzenia -
Lewarek uderzenia
Witam . Mam pytanie odnośnie kewarka zmiany biegów. Podczas jazdy ze stala prędkością puszczając gaz lewarek jakby uderzal o cos ruszając się w przód i w tyl . Jest to odczowalne trzymając rękę na nim . Czy to poduszka silnik a może skrzynia . Dodam ze przy zmianie biegów tez to czuć jakby się silnik ruszal . Dziekuje za pomoc
-
Sprawdź poduszki. stawiam na tą na dole za skrzynią.
-
Poduszki jak to mój przedmówca napisał..
-
Cytat:
Napisał
tomo82 Witam . Mam pytanie odnośnie kewarka zmiany biegów. Podczas jazdy ze stala prędkością puszczając gaz lewarek jakby uderzal o cos ruszając się w przód i w tyl . Jest to odczowalne trzymając rękę na nim . Czy to poduszka silnik a może skrzynia . Dodam ze przy zmianie biegów tez to czuć jakby się silnik ruszal . Dziekuje za pomoc
Często objawem padających łożysk w skrzyni jest właśnie takie ruszanie się lewarka.
-
A w jaki sposób sprawdzić te poduszki ?
-
Cytat:
Napisał
radek_p14 Często objawem padających łożysk w skrzyni jest właśnie takie ruszanie się lewarka.
No niestety muszę się zgodzić ... jest taka możliwość ( a nie ma delikatnego buczenia ? ) . Oby (tego życzę :) ) to była tańsza naprawa i okazało się że tylko poduchy ... .
Ale ... na pocieszenie wczoraj rozmawiałem z kolegą - ma wypas audi a6 (c6) i padła skrzynka automat - też jakieś łożyska - jedyne 6800zł naprawa... :) . Więc moja naprawa skrzyni to był pikuś :) .
-
Jesli skrzynia buczy podczas jazdy, to niestety nie same łożyska - choć też, a na zębach są już luzy i będą przenosić drgania na lewarek.
Jednym słowem, wytłucze wszystko ,łącznie z przegubami, drążkiem zmiany bugów. Mocowaniami silnika.
-
Nic nie buczy i nie szumi . A te poduszki to orginal czy zamiennik ?
-
Miałem (i mam) identyczny problem - tez myślałem, że to poduszki bo żadnego głośnego buczenia nie było. Wizyta u mechanika i szybka diagnoza: luzy w skrzyni -> łożyska. Wymieniłem łącznie 4 łożyska, te najmniejsze, najbardziej obciążone. Mechanik mówił, że na 4 biegu też jest lekki luz ale tam jest wielkie łożysko więc jeszcze dużo wytrzyma - w efekcie nadal mam delikatne "stuknięcie" drążka na 4 biegu. Całe szczęście na innych biegach jest OK i skrzynia chodzi jak ta lala;-)
-
SAR37 jaki koszt naprawy jeśli mogę spytać?
-
Cytat:
Napisał
Tomabr SAR37 jaki koszt naprawy jeśli mogę spytać?
Łożyska 200zł + 700zł demontaż/montaż skrzyni (w cenie też była wymiana filtrów i oleju oraz kilka innych czynności).
W tym temacie masz cały opis: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...34/#post172646
PZDR
-
Pamiętam jak dziś w służbowej Crowie też się zaczęło od buczenia na drugim biegu, dziwnych ruchów i stukania lewarka. Pojechaliśmy w drogę, wyprzedzanie, redukcja, łubudu, pół skrzyni zostało na asfalcie :D, całe szczęście że pozostał zapięty 4 bieg i na nim wróciliśmy do domu 150km xD.
Koszt naprawy? Skroili firmę na 9tyś zł... Skrzynia, dwumasa i jakieś tam pierdoły...
Po tej akcji wyleczyłem się z chęci posiadania Cromy...
-
Cytat:
Napisał
waho. Pamiętam jak dziś w służbowej Crowie też się zaczęło od buczenia na drugim biegu, dziwnych ruchów i stukania lewarka. Pojechaliśmy w drogę, wyprzedzanie, redukcja, łubudu, pół skrzyni zostało na asfalcie :D, całe szczęście że pozostał zapięty 4 bieg i na nim wróciliśmy do domu 150km xD.
Koszt naprawy? Skroili firmę na 9tyś zł... Skrzynia, dwumasa i jakieś tam pierdoły...
Po tej akcji wyleczyłem się z chęci posiadania Cromy...
A przy jakim to było przebiegu? Czyli czasami i manual się rozsypie, a psioczą na automaty :eek:
-
Wpisz w Google skrzynia m32 problemy. Albo tu na forum. I automat i manual mają swoje fochy... drogie niestety.
Ps. 9kzl za naprawę to gruba przesada...
-
Cytat:
Napisał
miras A przy jakim to było przebiegu?
~270tyś, to 9tyś wyszło dlatego że na cito robione, skrzynia kupiona używana na prędko byle bliżej, okazało się że też nie jest w najlepszym stanie trzeba było rozbierać, dwumas też kupili w "promocyjnej" cenie ~3500zł :rolleyes: + wycisk, uszczelniacz, olej, poduszka i się nazbierało.
Całość faktury z tej wizyty była na niespełna 12tyś brutto bo przy okazji jeszcze zawieszenie robili... całe.
-
Też mam na koncie przyjemność naprawy skrzyni m32 - robiłem to w Poznaniu (mirmar) - cena jest ustalana indywidualnie w zależności od stopnia degradacji ale max to 2k.
Do rozebrania skrzyni doprowadziły mnie właśnie skoki lewarka, widoczne szczególnie na 2 biegu. Przebieg ok 175k
-
Gdzie mozna zrobic diagnoze okolice chrzanow ?
-
3 załącznik(i)
Opiszę Wam przypadek mojej cromy, otóż działo się tak, że lewarek skakał podczas ruszania z jedynki/puszczenia i dodawania gazu na innych biegach około 2 cm w tył aż słychać było puknięcie. Dodatkowo podczas jazdy na 6 biegu słychać było lekkie "mielenie" oraz czasami nie chciał wejść pierwszy bieg na postoju. Ogólnie biegi wchodziły ciężko, a luz skrzyni był jakiś taki dziwny, jakby szorstki. Ostatecznie zdecydowałem się na rozbiórkę skrzyni, gdyż wymiana oleju nic nie pomogła, wymienione zostały 3 łożyska, reszta była w bardzo dobrym stanie. Podobno zdążyłem w ostatnim momencie, bo mogło stać się coś gorszego, jeśli chodzi o przebieg auta to jest to 185 tys. Jak na razie z naprawy, jak i fachowości mechanika jestem bardzo zadowolony, lecz chyba jest zbyt wcześnie aby to ocenić. W każdym razie jest 6 miesięcy gwarancji na naprawę, dodatkowo za sprawdzenie sprzęgła nic nie dopłacałem, całkowity koszty to 960 zł (z czego 600 zł to robocizna związana z montażem/demontażem oraz naprawą skrzyni). Jeśli ktoś jest zainteresowany to naprawiałem w "Tiger serwis" we Wrocławiu na Jeleniogórskiej.
Po rozebraniu skrzyni, mechanikowi ukazał się taki oto widok:
Załącznik 18240Załącznik 18241Załącznik 18242
-
na trzecim zdjeciu wałeczki łozyska mocno podjechane, pewnie bylo duzo opiłkow w oleju?
-
O dziwno właśnie nie, a w zasadzie to nie uzyskałem takiego info, podczas wymiany oleju ok. 2 miesiące temu również ich nie widziałem.