To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Testowanie ABS -
Testowanie ABS
Cześć.
Podłączyłem sobie do auta interfejs Viaken vagkkl + fiatecuscan przełączony w tryb ABS. W fiatecuscan podłączam się na zakładce ABS i w momencie łączenia... na wyświetlaczu auta wyskakuje EBD fail, ABS disabled. Fiatecuscan pokazuje błąd 'U1601 Ustarka lini CAN'. Przy czym bez podłączonego interfejsu, podczas normalnego rozruchu wszystko jest ok - kontrolka ABS włącza się, gaśnie, żadnych błędów, te pojawiają się wyłącznie kiedy interfejs nawiązuje łączność. Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Problem interfejsu czy faktycznie uszkodzony ABS?
-
Spróbuj ELMem, bo z tego co wiem, ten niebieski KKL nie obsługuje linii CAN.
-
Tak. Tylko ELM327 obsługuje po CANie. Vagiem KKL tego nie zrobisz.
-
Cytat:
Napisał
miszko Tak. Tylko ELM327 obsługuje po CANie. Vagiem KKL tego nie zrobisz.
Dzięki za podpowiedź, ELM327 też mam pod ręką, jutro spróbuję.
-
mnie też się nie udało połączyć słynnym niebieskim kabelkiem. próbowałem zarówno na ustawieniu pod centralkę silnika jak i ABS. bezskutecznie, żadnych błędów, skanowanie DTC nie wyłapuje niczego poza centralką silnika.
-
Vagiem się nie połączysz niczym innym jak z silnikiem bo reszta po CAN idzie ;)
-
da się. wejdź sobie na stronę programu:
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars
mój ABS (Stilo 1,9 JTD):
Bosch ABS 8 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL 1 ELM 1OBDKey 1 A1
jak widzisz, jedyne co potrzeba to VAG KKL z przejściówką 1 (patrz u dołu strony). w niebieskim KKL VAG przejściówkę realizuje przełącznik w pozycji ABS. teraz nie wiem czy mam problem z interfacem, czy mam wyłączony ABS/ASR/ESP w bardziej zaawansowanych opcjach ECU o czym pisałem wczoraj tutaj:
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/f...7/2#post183328
mam niejasne przeczucie, że prawdopodobnie tak właśnie jest, dlatego skanowanie DTC po podłączeniu niebieskiego kabla w pozycji ABS nie wyłapuje żadnych modułów. na razie to tylko gdybanie i póki nie dostanę kabla ELM 327 nie wiem czy tak jest faktycznie. czekam też na potwierdzenie od twórcy MES'a w kwestii możliwości wyłączenia ABS/ASR/ESP w opcjach programu.
-
Nie sądzę aby dało się całkowicie wyłączyć ABS a już na pewno nie tak żeby nie odpowiadało jako centralka. Z resztą, gaz hamulec i wiesz czy ABS działa. Jak są kontrolki i gasną też na pewno działa.. Zmień kabel mówię Ci ;) VAG naprawdę nie nadaje się do nowszych aut - mało z rego podobno można tym czasem coś uszkodzić..
-
dobra, zamawiam dzisiaj kabel ;) a co do kontrolek, podczas uruchamiania zapalają się kontrolki ABS oraz ESP. ALE... uruchom sobie MES'a i spróbuj dokopać się do opcji, o których wspomniałem. mnie się wydaje, że możliwość wyłączenia systemów kontroli trakcji przez kabel serwisowy istnieje. potwierdzenie znalazłem na forum MES, gdzie jeden z użytowników potwierdza to co piszę. pożyjemy, zobaczymy ;)
-
kabel zamówiony. ELM 327 v2 ze zniżką klubową ;) a kolega Pink to z ABSem się ELMem połączył?
-
Tylko ELMem, bo ABS idzie po linii CAN, której niebieski VAG nie obsługuje ;)
-
nie mam pojęcia czemu się tak upieracie :) na forach znajdziecie dziesiątki postów dot. diagnostyki ABS w Stilo niebieskim kablem KKL VAG. cały pic polega na właściwym połączeniu pinów w interfejsie - dokładny opis pinów znajduje się na stronie programu MES. informacja o przydantości KKL VAG do diagnozy ABS w Stilo znajduje się także w temacie podwieszonym na forum Stilo :)
przypomnij sobie byrrt ten temat:
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/p...-do-abs-21071/
;)
-
Cytat:
Napisał
boch nie mam pojęcia czemu się tak upieracie
nie daj sobie wmówić - w stilo łączymy się do ABS tylko przez VAG KKL => a dokładniej łączymy się z ABS, AirBag i Engine. ELM to głównie body + live data.
-
Cytat:
Napisał
qronax nie daj sobie wmówić - w stilo łączymy się do ABS tylko przez VAG KKL
może inaczej - powinniśmy się połączyć :) a co jeśli nie daje rady? mam słynny niebieski kabelek z przełącznikiem 4 pozycyjnym: 7 (Engine); 3 (Airbag); 1/9 (ABS); 12/13, którym próbuje się połączyć z ABS i nic. z silnikiem łączę się bez problemów. po przełączeniu interface'u na ABS i ponownym podłączeniu pod złącze diagnostyczne MES nie łapie w trybie SCAN DTC żadnej centralki.
edit:
przed chwilą udało się połączyć moim niebieskim kabelkiem z centralką poduszek. postanowiłem zatem jeszcze raz dać szansę ABS'owi. przełącznik w tryb ABS i SCAN DTC. mieli mieli i wyrzuciło... centralkę wspomagania ;) próbowałem jeszcze kilkukrotnie przesuwać suwakiem w różne położenia ale ABS'u nie znalazło. podobnie centralki wspomagania. musiałem mieć fuksa, że mi raz znalazło. nie wiem jak u innych ale u mnie w czasie przełączania na poszczególne tryby pracy nie ma wyczuwalnego pstryknięcia suwaka. przesuwa się on gładko. czyżby bubel?
-
u mnie czuć delikatny "pstryk"
jak dla mnie kabel wygląda na padnięty - może mały trip stilo do waw ? pożyczę swój zestaw od viakena
-
dzięki ogromne za chęć pomocy, ale do Wawy trochę mam więc taniej mnie wyjdzie mechanik z osiedla, który za diagnostykę woła 25 zł ;) wczoraj dałem ciała, bo zamawiając ELM 327 v2 nie domówiłem w komplecie adaptera TYP 1 do diagnostyki ABS. mam nadzieję, że paczki jeszcze nie wysłali i uda się wysłać wszystko jednym kurierem. dostałem maila, udało się :)
-
Cytat:
Napisał
Pink Cześć.
Podłączyłem sobie do auta interfejs Viaken vagkkl + fiatecuscan przełączony w tryb ABS. W fiatecuscan podłączam się na zakładce ABS i w momencie łączenia... na wyświetlaczu auta wyskakuje EBD fail, ABS disabled. Fiatecuscan pokazuje błąd 'U1601 Ustarka lini CAN'. Przy czym bez podłączonego interfejsu, podczas normalnego rozruchu wszystko jest ok - kontrolka ABS włącza się, gaśnie, żadnych błędów, te pojawiają się wyłącznie kiedy interfejs nawiązuje łączność. Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Problem interfejsu czy faktycznie uszkodzony ABS?
w moim przypadku niebieski kabel VAG KKL z ABSem połączyć się nie chce. prawdopodobnie mam uszkodzony przełącznik. spróbowałem zatem z interfacem ELM 327 z adapterem TYP 1. połączyć się udało, ale mam podobny problem co Ty, z tym że u mnie brak konkretnego numeru błędu. po prostu na wyświetlaczu pojawia się komunikat: EBD fail; ABS/ASR/ESP unavailable; Consult Handbook. z tego co piszą nasi koledzy na forum, jest to "normalny" objaw podczas podłączania do modułu ABS.