To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
kontrola wtrysków -
kontrola wtrysków
Jestem tu nowy wiec serdecznie Witam.Nie dawno zakupiłem Punto II 1.2 8V 99r i chciałbym sprawdzić jakość wtryskiwaczy.W związku z tym mam pytanie jakim programem /za free/ najlepiej to sprawdzić? Dodam,że posiadam kabelek z mojego poprzedniego auta vag-kkl-usb bez przełączników.Na forum jest dużo różnych opisów jednak nie mam doświadczenia stąd moje pytanie do kolegów.Pozdrawiam.
-
-
Super,krótko i na temat,dzięki.Czy program podpowiada jakie powinny być prawidłowe wartości?Pozdrawiam.
-
Podepnę się - jak dokonać testu wtrysków ? Jak podpinam się przez ELM czy KKL od Viakena to wyskakuje mi że nieodpowiednie warunki.. Jak je przetestować ?
-
Jak niby poprzez komputer chcesz spr wtryski? Nie da się..
-
Sprawdzi samo sterowanie wtryskiem (usłyszy jak pracuje cewka wtryskiwacza ).
Nie dowie się czy wtrysk leje ,lub czy jest zapieczony . Chyba że wymontuje wtryski i wtedy załączy test wtryskiwaczy kolejno dla każdego wtrysku. Wtedy wzrokowo zobaczy jak pracują . Ale co to da ???????
-
Przy próbie połączenia w programie multiecuscan 1.6 /free/ wyskakuje mi "nie zgodny kod ISO" 0D070D980E. Co tu jest nie tak?
-
-
Próbowałem na różnych,także i na Pandzie i cały czas jest komunikat,że niezgodny kod ISO.Faktem jest,że i tak udaje mi się wejść zaznaczając "Y" i korzystać z funkcji programu.Nie bardzo kapuję o co chodzi z tą niezgodnością kodu.Czy jednak w jakiś sposób jesteśmy w stanie dowiedzieć się jaka jest dawka paliwa podawana na wtryskiwacz i jeżeli"leje" to może da się to jakoś stwierdzić po spalaniu choć pewnie nie indywidualnie.Pozdrawiam.
-
Cytat:
Napisał
stefanek77 Próbowałem na różnych,także i na Pandzie i cały czas jest komunikat,że niezgodny kod ISO.Faktem jest,że i tak udaje mi się wejść zaznaczając "Y" i korzystać z funkcji programu.Nie bardzo kapuję o co chodzi z tą niezgodnością kodu
taki komunikat wyskakuje w starszych wersjach ecu ja mam kropa z 2000r i na każdej wersji programu jest to samo, porostu to olewasz wciskasz y i cieszysz się diagnostyką.
Cytat:
Napisał
stefanek77 to może da się to jakoś stwierdzić po spalaniu
na spalanie ma wpływ wiele czynników więc wątpię, jeśli auto jeździ normalnie ma moc to nie ma czym się martwić jedynie można zalać środka do czyszczenia wtrysków (STP CZARNY)
-
Gdzie mógłbym znaleźć prawidłowe wartości jakie powinny być przy idealnie chodzącym Puncie 2 mierząc Multiecuscanem 1.6 ?
-
Witam,pociągnę temat dalej,ponieważ zauważyłem,że mój punciak dość dużo teraz pali.Mieszane spalanie to ok 10L/100km.Sprawdzony Multiecuscanem i żadnych błędów,sonda lambda pracuje w poprawnym zakresie.Wtryski wyjęte i sprawdzone ,nie leją.Świece i filtr powietrza wymieniony.Hamulce i opony ok.Silnik pracuje dość równo.Jedyne co zauważyłem,to głośniejszą pracę pompy paliwa.Może coś poradzicie na tą żarłoczność.Pozdrawiam.
-
to Ci zostaje sprawdzenie termostatu
-
Na Twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie paliwa(ok 0,25 -0,28 MPa).Pompa może być zużyta i mimo właściwej wydajności nie będzie wytwarzać ciśnienia i wtryskiwacze będą "lały" zamiast wytworzyć mgiełkę paliwa - miałem kiedyś to samo w swoim UNO.
Sprawdż też przewody paliwowe czy nie są gdzieś zgniecione,regulator ciśnienia paliwa i filtr paliwa(najlepiej wymień) może być zatkany.
-
Termostat działa poprawnie,otwiera się przy właściwej temperaturze.FES nie wykrywa błędów w układzie paliwowym,niestety nie podaje ciśnienia paliwa.Wyjąłem wtryski na wierzch i poddałem je testowi scanem i na oko nawet ładnie tryskały.Przewody paliwowe są jak w nowym pojeździe.Pozostaje mi odkręcenie tej "trudnej" nakrętki od zespołu pompy paliwowej i jej przegląd ewentualnie wymiana,zobaczy się.Pozdrawiam.
-