Witam,
jest możliwość ręcznie za pomocą np. śruby wyregulować obroty biegu jałowego?? Zdaje mi sie ze silnik powinien pracować na 800 obr/min a nie 1000 obr.min.
Jeśli nie można za pomocą ręki to czy można na komputerze?
Proszę o podpowiedzi.
To jest widok strony w wersji do druku
Witam,
jest możliwość ręcznie za pomocą np. śruby wyregulować obroty biegu jałowego?? Zdaje mi sie ze silnik powinien pracować na 800 obr/min a nie 1000 obr.min.
Jeśli nie można za pomocą ręki to czy można na komputerze?
Proszę o podpowiedzi.
To jest prosty silnik i na komputerze raczej nie trzeba kombinować. Z tego co pamiętam to powinna być śruba regulacyjna na przepustnicy ,gdzie dochodzi linka gazu.
Oczywiście prędkość obrotów biegu jałowego sprawdzamy na nagrzanym silniku.
A może poprostu masz jakąś nieszczelność i ciągnie lewe powietrze
Witam.
Znalazłem zdjęcie w necie przepustnicy z 1.4 12v 97 roku, ja mam 96 rok i jak zaglądalem do wtrysku czy pracuje normalnie to właśnie mam dokładnie taką samą przepustnicę.
O ile to możliwe to prosze kogoś z was o wskazanie śruby którą mogę obniżyć te obroty biegu jałowego.
Załącznik 6145Załącznik 6146
Wydaje mi się że na lince gazu na tym białym plastiku, i tam jest ta zawleczka a przed zawleczką blacha ale nie jestem pewny i prosze o ewentualne sprostowanie. dziękuje :) http://beata.its24.pl/bravo%20marbella%20112.JPG
Nie no chwila panowie - to nie gaźnik aby obroty regulować linką gazu.. ECU sam reguluje obroty biegu jałowego. Inna sprawa, że może być tak podciągnięta linka że ECU nawet nie wchodzi w obroty jałowe..
no o tym myślałem, tylko nie wiedziałem jak to określić
ok sprawdzę czy nie jest zbyt napięta, a o efektach poinformuję
Najlepiej by było zdjąć "krokowca" i zobaczyć czy bez niego przepustnica się zamyka. Jeśli nie - regulacja śrubą. W 1.4 regulacja linki jest nie przy samym "gaźniku" tylko przy którymś z tych "popychaczy przepustnicy" (tam jest taka dziwna konstrukcja).
Ale znając życie mocno podciągnięta linka byłaby zbyt prostą do naprawienia przyczyna wysokich obrotów, ale warto sprawdzić.
Dziś sprawdzałem linke przy gazniku i faktycznie, nie ma sie do czego tam przyczepić ponieważ jest mały luz. Wykonam zdjęcie, może cos więcej mi pokażesz na fotkach???
Kolego zacznij od wyczyszczenia silniczka krokowego ,oraz kanałów w których on pracuje.
To silniczek krokowy odpowiedzialny jest za wolne obroty.
Przeczyść również przepustnicę .
Są takie preparaty do mycia gaźników.
Nie kombinuj nic mechanicznie bo możesz coś uszkodzić .
Po wymyciu wszystkiego jak nic nie pomoże to podjedź na kompa .
To może być wiele elementów (np.czujnik temp.zasysanego powietrza .czujnik temp silnika,fałszywe powietrze ,MAP,)
Rozpocvznij od wymycia zespołu przepustnicy z silniczkiem krokowym i już coś będziesz wiedział.Zalegający bród na przepustnicy i gardzieli też może być przyczyną nieszczelności .
Co do kręcenia śrubą położenia krańcowego przepustnicy to jeżeli jest fabrycznie ustawiona to odradzam.
Ale obroty są równe, ale za niskie wiec raczej to nie krokowy, ale sprawdź czy chodzi dobrze wyczyść tylko ten bolec co chodzi i ten kanał.
W 1,4 chyba nie ma czujnik temp. zasysanego powietrza. czujnik temp silnika by pokazywał ze coś jest nie tak. lewe powietrze jest możliwe (na dolocie może być mała dziurka) co do MAP to wuemstudio nie ma gazu więc nie mogły się rozejść a wątpię ze mapa silnika tak się rozregulowała. komp tez ci nie wszystko powie. tak jak KOBRA napisał zobacz czy na przepustnicy jest dużo syfu. a tak z ciekawości jaki stopień otwarcia powinna mieć przepustnica ile % (u mnie jest 3% w FES-ie sprawdzałem)
Chodiło o MAP sensor czujnik ciśnienia w dolocie a nie o mapy sterownika .
Obroty są wysokie a nie niskie .
Czujnik temp. zasysanego powietrza jest w korpusie przepustnicy
A to nie nazywa sie MAF ? no wysokie pomyliło mi się. w 1,4 nie ma CTZP (Czujnik temp. zasysanego powietrza)