To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Swap -
Swap
pytanko.
mam w planach SWAT w bravo I gen.
jest 1,4, więc:
wiem ze 2,0 hgt pasuje ok, ale teraz moje pyt, czy ktos sie moze orientuje czy zmieszcze tam 2,4 JTD , lub np 2,5 v6 z alfy, lub 1,8 twin spark z alfy ?czy mozna tam zmiescic cokolwiek, bez duzej ingerencji w rzeźbę ?
-
Wybacz ale to jest nieopłacalne. Poczytaj na forum o takich pomysłach. Zmieścić pewnie się zmieści ale musisz spawać łapy mocowania silnika w inne miejsca, do tego oprócz silnika musisz kupić też skrzynie biegów, półosie zapewne też, nie wiem jak ze zwrotnicą bo skoro masz półosie inne to pewnie frezy też nie będą pasowały i dlatego wymiana zwrotnicy byłaby konieczna. Pamiętajmy też o większych zaciskach i oczywiście najważniejsze oprócz silnika wiązka i komputer tez musi pochodzić z modelu z którego będzie silnik. Chyba niczego nie przeoczyłem.
-
2,4 jtd wychodził w marei więc mocowania silnika mogą być w tych samych miejscach i nie będzie trzeba spawać. Ale pozostaje reszta o której napisał seth no i jeszcze zbiornik paliwa, przewody i wlew bo to diesel.
-
Cytat:
Napisał
markshall Ale pozostaje reszta o której napisał seth no i jeszcze zbiornik paliwa, przewody i wlew bo to diesel.
No tak zapomniałem o układzie paliwowym. Rzecz jasna dojdzie jeszcze filtr paliwa. Jak sobie wszystko przeliczysz to do tej kwoty dodaj jeszcze ze 20/30% i wtedy wyjdzie ci dość wiarygodny kosztorys. Dlaczego mówię o tych %?? z doświadczenia, każdy remont czy to w domu czy przy maszynie kończy się dodatkowymi nieprzewidzianymi wydatkami. Sprawdza się zawsze a ostatnio potwierdziło się to jak powoli dobiega końca remont mojego motocykla.
-
nie no spoko panowie, mialem honde, swapowalem, wiec wiem jak to sie odbywa co potrzeba itp, ze zwrotnica nie konieczine, nie wiem jak jest we fiacie, ale w hondzie nie trzeba bylo, ogolnie calosc znam, procedury tez, wszystko generalnie wiem OCB, jakis tam nowy w temacie nie jestem, chcialem tylko zasiegnac info odnosnie silnikow ktore napisalem, o 2,4 z marei - dzienks za info, tez tak myslalem ze moze najprawdopodobniej podejsc, ale nie mam pojecia o alfach, ale tez podejrzewalem ze nie obejdzie sie bez rzezby. koszta kosztami, jak sie kupi cale auto na dawce to wszystko bedzie a dodatkowe koszta, to rzecz normalna.
jedni mowia ze nie oplaca sie, ale dla pasjonata modyfikacji i dla kogos kto kocha tak auta jak ja nie ma takiego czegos jak " nie oplacalne " czy "szkoda kasy' lub ' lepiej dołóż i kup inne" , dla Nas, liczy sie to ze sie cos zbudowalo samemu, nie sztuka kupic :) sztuka zrobic i objechac kupione :) tak wiec widzicie panowie. :)
teraz pytanko, czy 2,4 w alfie to ten sam silnik co w marei, kolezka w marei 2,4 zmienil turbine z alfy lub lancii i nie bylo czuc ze sie inaczej zbiera i jedzie :)
-
Fiat przeją już dawno takie amrki jak Ferrari, Alfa romeo, Lancia itp. Silniki w tych autach są identyczne więc nawet części do silników i innych podzespołów sa wspólne
-
Kolego nie tylko zwrotnice są do wymiany ale i cały przedni zawias łącznie z napędem+hamulce.Jest sporo roboty więc może kup Bravo 2.0 i je za tą kasę doprowadź do dobrego stanu.
-
Nie no jak kolega ma ochotę się pobawić to ja tam nie mam nic na przeciw - niech tylko relacjonuje i wrzuca fotki ;) Jest masa roboty i potrzebnych części ale no da się to ogarnąć.. Jak ktoś na świecie ma na takie zabawy czas i kasę to super ;)
-
Cytat:
Napisał
byrrt Jak ktoś na świecie ma na takie zabawy czas i kasę to super
Kasa jak kasa kupujesz angola i sa części auto które ma być zrobione też można kupić jakieś z zatartym silnikiem za grosze więc moze faktycznie cenowo nie wyjdzie tragicznie. Ten czas i miejsce potrzebne na takie zabawy to coś co chyba mi by bardzo brakowało. Ledwo motocykl ogarniam a w sumie niewiele w nim robie a co dopiero taki projekt :D
-
sorki moj blad, zwrotnice sa do wymiany, faktycznie, pomylilem sie :) zwracam honor. ja wiem czy to tak duzo roboty ? tak naprawde to zaledwie kilka dni jak sie dobrze przysiadzie :) wszystko jest do przemyslenia :)
-
Cytat:
Napisał
kukisddz ja wiem czy to tak duzo roboty ? tak naprawde to zaledwie kilka dni jak sie dobrze przysiadzie
Tydzień czasu jakoś każdy może by wyskrobał ale już garaż?? Niestety. Tak więc szczęściarzu czekamy na efekty:D
-
Garaż to luksus jeszcze jak nie potrzebujesz auta na codzień albo masz dwa..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
-
Od alfy też wchodzić bez problemu. 2.5 też powinieneś upchnąć,przerobić-zrobić nowe łapy. Przegląd zerowym i będzie elegancko. Też kiedyś przechodzilo mi nawet 3.2 alfy u siebie
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
-
Cytat:
Napisał
lukq Przegląd zerowym i będzie elegancko.
A po co ci przegląd zerowy??
Łukaszu to już nie te czasy kiedy trzeba było to robić. Teraz silnik jest traktowany jak każda inna część zamienna
-
Zawsze bym jechał zrobić,chociażby po to żeby w dowodzie zmienić
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
-
w dowodzie to ci zmienią w wydziale komunikacji :D a co tam oni mogą sprawdzić?? :D
-
Chodzi o to, że w dowodzie nie zmienią bez papierka ze stacji diagnostycznej, a papierek kosztuje. Teoretycznie każda zmiana parametrów technicznych samochodu powinna być odnotowana, dlatego wypadałoby zrobić ten przegląd i pojechać do urzędu. Co innego jak wymieniasz padnięty silnik na taki sam :P Ale weźmy pod uwagę hipotetyczną sytuację: spowodujesz wypadek, ubezpieczyciel jakimś sposobem dowie się, że masz inny silnik niż w dowodzie. Wypłaci oczywiście odszkodowanie ale później przyjdzie do Ciebie po zwrot argumentując, że płaciłeś zbyt małą składkę względem posiadanego silnika i polisa jest nieważna... pozostaje sąd. To samo w przypadku AC - jeszcze prędzej nie wypłacą kasy ;/
-
w sumie też racja to inny silnik. Choć w dowodzie powinni zmieniać to bez opłat gdyż diagnosta nie sprawdzi czy dobrze wspawałeś łapy i czy silnik jest prosto. A ty chyba wiesz co do niego wsadziłeś
-
wydaje mi sie ze trzebaby jeszcze zegary wymienic jak z benzynki na dizla ale to juz mi sie moze tylko wydaje
-
Racja, obrotomierz jest inaczej wyskalowany no i kontrolki świec żarowych chyba nie ma w benzyniaku (chyba) .