samodzielna naprawa turbosprężarki
Witam. Chciałem się podzielić z Wami koledzy kilkoma informacjami na temat samodzielnej naprawy turbiny - może się przydać w celu zaoszczędzenia sporej kwoty. U mnie mianowice po przejechaniu ok. 115 tyś km. zaczeło mi kopcić na siwo moje Stilo 19,JTD tuż po odpaleniu. Kopciło tylko z 5 sekund ale za to intensywnie. Oprócz rego zauważyłem że zaczął szybciej znikać olej. Po stwerdzeniu że rura za Turbiną jest zaolejona domyśliłem się przyczyny. Po zorientowaniu się w temacie dowiedziałem się że koszt regeneracji Takiej turbiny ze zmienną geometrią wynosi 1000-1500 zł. Stwierdziłem że to za dużo i postanowiłem kupić "zestaw naprawczy" za tylko 130zł. Oczywiście musiałem wszystko sam wymontować i rozmontowac ale powiem Wam że się opłaciło. Teraz już jeżdżę i nic nie kopci i w ogóle jest bardzo dobrze. Jak ktoś trochę zna się na mechanice to to naprawdę nic strasznego. Ja zaoszczędziłem ponad 1000 zł więc uważam że waro się pokusić. Jeśli ktoś by miał obawy to niech pisze powiem co i jak.