To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
alternatr. fail -
alternatr. fail
Witam serdecznie,
Jestem tutaj nowy, Stilo mam już od 1,5 roku. Od jesieni czasem piszczało pod maską na zimnym silniku potem ustępowało, jak było zimno czasem pojawiał się na wyświetlaczu komunikat "alternatr. fail" ale lekkie dodanie gazu usuwało błąd. Natomiast dziś, dodanie gazu nie daje żadnego rezultatu, ciągle świeci się ikonka akumulatora, co jeszcze bardzo ciężko chodzi kierownica jak by się wyłączyło wspomaganie?
Co to może być? Alternator? Pasek wieloklinowy?(jak go dostrzec pod maska)
Dodam, że jest to stilo 2002 1.9 JTD 115KM
-
witam na 100% jest to wina alternatora. Prawdopodobnie pękła obudowa dlatego słyszysz te piski oraz masz pozostałe objawy. Alternator pewnie znajduje sie z lewej strony ( patrząc od przodu auta) na dole silnika. Niestety dostęp jest fatalny dlatego tez trzeba podnieść autko na podnośniku albo wjechać nim na kanał i sprawdzić czy nie widać żadnego pęknięcia na obudowie alternatora. Aha radziłbym Tobie szybko to sprawdzić ponieważ jeżeli faktycznie masz pęknięta obudowę to niedługo może rozdymać alternator co spowoduje jego zablokowanie , zerwanie paska i unieruchomienie auta.
-
Auto już jest unieruchomione bo stoi w garażu, ciężko jeździć bez wspomagania kierownicy. A po drugie nie wiadomo jak daleko zajadę bez ładowania.
-
Jeżeli masz dobry akumulator to na światłach ujedziesz dobrych kilkadziesiąt kilometrów. Bez świateł dalej.
Co do twojego przypadku to stawiam na łożyska alternatora. To typowy przypadek, kiedy pod odpaleniu piszczy, a później przestaje.
Brak wspomagania - alternator i pompa wspomagania napędzane są jednym paskiem. Stąd zapewne jest brak wspomagania tylko teraz musisz ustalić dlaczego. Czy pasek się rozleciał, czy alternator tak skutecznie go blokuje, że się ślizga na kole od wału.
Bez dobrania się tam nic nie zdziałasz. Jeżeli się obawiasz jazdy do mechanika to na hol. Na Twoim miejscu, jeżeli masz w miarę blisko to odpal auto i dojedź do miejsca naprawy. Z tym, że przed trasą podładuj akumulator (mały prądem, ale dłuższy czas).
-
to że świeci kontrolka ładowania to przyczyn może być kilka:kiedy wymieniałeś pasek "pk"- może jest tak wyciągnięty że napinacz już nie naciąga, sam napinacz może być też uszkodzony wtedy pasek skacze,łożysko a właściwie sprzęgło alternatora bo w jtd takowe są mogło się zatrzeć (miałem taki przypadek), szczotki w alternatorze mogły się skończyć ew regulator napięcia, no i najgorsza i zarazem najdroższa opcja pęknięta obudowa alternatora
do kolegi mieszko w stilo wspomaganie jest elektryczne nie ma pompy wspomagania
-
A to przepraszam. Coś mi się zmieszało, że jest tam pompa.
-
paska nie wymieniałem, kupiłem auto jak miało 112tys teraz ma 161tys wymieniałem tylko oleje, filtry, rozrząd i hamulce
a czemu nie ma wspomagania?
-
mam podobny przypadek
kupiłem w grudniu stilo z słabym i za małym aku i przy mrozach ok -8 ciężko było by odpalić (mimo przynajmniej połowy zbiornika paliwa, zimowego paliwa statoil oraz wymiany wszystkim świec żarowych tuz po zakupie) a gdy już odpalił sypal błędami w tym między innymi alternatora błąd, wspomaganie wyłączało się, ale tylko do czasu podładowania aku (wystarczyło 10min by postał z zapalonym silnikiem). na dzień przed wymiana aku sytuacja na drodze zmusiła mnie do nagłego skręcenia kierownicy i wtedy wyłączyło mi się wspomaganie - fakt ze aku był dość słaby. dojechałem do domu. rano też nie wlaczylo się wspomaganie, ale popołudniu już byłem umówiony na wymianę aku. kupiłem nówkę centre future 77 i teraz nie ma problemów przy paleniu, ale sypie jeden błąd przy odpalaniu: "pwr stear fail" i oczywiście nie mam wspomagania. raz też wyskoczył mi błąd alternatora przy odpalaniu, ale ponowne uruchomienie silnika go uleczyło. może być to jednak wina alternatora że nie mam wspomagania, a błędów komputer nie wyrzuca?
-
Czytając to wszystko wysuwa się jedna kwestia.
Wygląda na to, że coś nie tak jest z alternatorem, zaś wspomaganie wyłącza się dlatego, że np. napięcie jest zbyt małe.
Akumulator służy tylko do rozruchu. Całe zapotrzebowanie auta w energię elektryczną podczas pracy silnika jest zapewniane przez alternator. Jeżeli on szwankuje, to będzie wszystko szwankować.
-
Cytat:
Napisał dudu$
Co do twojego przypadku to stawiam na łożyska alternatora
, bądź uszkodzone może byś koło dwu-masowe, w którym padło sprzęgło. Niestety, lecz i tak musisz kolego zaprowadzić/zaciągnąć samochód do warsztatu. Niestety nie wiem skąd jesteś, tak mógłbym polecić Ci w trójmieście bardo dobry i nie drogi warsztat, który zajmuje się wyłącznie altkami i rozrusznikami.
Jeśli wiesz co i jak trochę, to możesz alternator wymontować sam, lecz później będziesz musiał go osadzić odpowiednio.
-
bądź uszkodzone może byś koło dwu-masowe, w którym padło sprzęgło.
co ma sprzęgło skrzyni biegów do alternatora :?:
-
Cytat:
Napisał jaro190
bądź uszkodzone może byś koło dwu-masowe, w którym padło sprzęgło.
widzisz kolego, koło które znajduje się na altku jest to koło sprzęgłowe dwumasowe. Skąd to wiem, z własnych doświadczeń jakie miałem niespełna rok temu.
-
kolego jak już to koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym spotyka się też w nomenklaturze jako koło pasowe alternatora z wolnobiegiem :kapelusznik:
-
Kiedy wymieniałem było to koło dwu-masowe sprzęgłowe, tak twierdził mechanik specjalizujący się w altkach. W każdym bądź razie jak zwał tak zwał, niech kolega i je sprawdzi.
-
co mechanik to inna nazwa u mnie ja wymieniałem(zamawiałem w sklepie) nazywało się sprzęgło jednokierunkowe, a koledze który ma problem napisałem w swojej 1 odpowiedzi między innymi o tymże 'kole", także wiadomo o co chodzi :D sprawa wyjaśniona :partyman: :supz:
-
koło pasowe + pk
ktoś wie po ilu tyś km się zużywa koło pasowe?
-
Cytat:
Napisał vanhouse
koło pasowe + pk
ktoś wie po ilu tyś km się zużywa koło pasowe?
Może wytrzymać 20kkm a może i 200kkm. Jeśli nie ma luzów oraz blokuje się prawidłowo, oznacza to że jest w dobrym stanie.
-
Jestem świeżo po wymianie paska + koła pasowego koszt materiał + robocizna 300PLN
Dziwi mnie tylko koło pasowe ponieważ było wymieniane przy wymianie rozrządu a to było 20tys temu, a było tak starte że nie było w ogóle rowków widać
-
i jak z komunikatem :?: które koło wymieniłeś :?:
-
Wymienione elementy:
*pasek wielorowkowy (chyba tak się to teraz nazywa "pasek klinowy")
*koło pasowe
Błąd zniknął zaraz wymianie wyżej wymienionych elementów.
Zostały mi jeszcze tylko 3 błędy:
*Airbag Faliure
*Preheat Fault
*Bulb Faliure