Zapaliła mi się dioda od poduszek powietrznych jak to usunac lub jaka jest tego przyczyna. Czy moge z tym jezdzic czy zalecane jest to naprawic
To jest widok strony w wersji do druku
Zapaliła mi się dioda od poduszek powietrznych jak to usunac lub jaka jest tego przyczyna. Czy moge z tym jezdzic czy zalecane jest to naprawic
Usunięcie usterki możliwe tylko po przez podpięcie pod komputer i skasowanie błędu, koszt w okolicach 50 zł.Cytat:
Napisał danielhinz
A dlaczego ona się zapaliła sama od siebie?
Powodów może być kilka, np.Cytat:
Napisał danielhinz
- zalanie centralki , niestety znajduje się w złym miejscu bezpośrednio pod nagrzewnicą w środku kokpitu
- uszkodzenie taśmy poduszki
- uszkodzona mata pasażera
Podłączenie do kompa prawdę Ci powie co jest powodem Twoich zmartwień
Diękuję bardzo za odpowiedz juz wiem na czym stoje ale ogólnie Fiat Okej
stawiam na matę :P sam u siebie szukałem problemu w centralce (została zalana :D) okazało się że mata padła ;p ;/
Elektronik po podpięciu powie prawdę niczym cyganka :P w Kielcach koszt ~40pln (ja płacę 20)
@UP tylko gdzie sie mniej wiecej mata znajduje?
właśnie, co to takiego mata? komp u mnie pokazał "obwód poduszki kierowcy otwarty"
w siedzeniu masz kolego mate poduszki powietrznej, idzie tam kabel jak zobaczysz pod spodem.
obwód poduszki powietrznej kierowcy otwarty?? Wiem, że jest normalnie jest taśma łącząca kolumnę kierowniczą z poduszką w kierownicy...
Przy tym błędzie stawiam właśnie na tą taśmę...
W takim razie mata nie ma nic wspólnego z błędem :)
BTW mata jest zainstalowana w siedzisku pasażera ma ona na celu poinformować komputer czy siedzi na siedzeniu człowiek, czy np. dziecko w foteliku. Jeśli człowiek, to podczas wypadku poduszka wystrzeli... jeśli dziecko w foteliku lub siedzenie jest puste... to nie wystrzeli :)
W stilo jest do tego stopnia do skopane że mata służy również do pikania :) tzn. jak pasażer sobie siedzi... i pasów nie zapnie... to pika sobie pikacz ;d (u kierowcy to samo :P)
jak mam to stwierdzić, że to właśnie taśma? ciężko się to wymienia?widzę,że używki od 25zł więc nie dużo
musisz wykręcić poduszkę powietrzną z kierownicy [pamiętaj żeby wykonywać te czynności najlepiej na odłączonym akumulatorze], jest ona przykręcona na imbusy od tyłu kierownicy. odkręcisz spr stan ten taśmy i możesz ją wymienić jeśli koszt jest niewielki.
proponuję nową oryginalną... nie wiem jaki koszt, ale na takich rzeczach się nie oszczędza... :)
oczywiście, że nową ;-)
witam kolegów.
A jaka może być przyczyna braku połączenia kompa z układem AIRBAG? Za nic komputer nie chce się połączyć, a nadmienię , iż bez problemu łączy się z silnikiem i ABSem. Dodam też, że problem nie znika mimo wymiany centralki poduszek. Nagrzewnica nie cieknie.
pavloalpin, a bezpieczniki od AB całe?
Bezpieczniki całe, z tego co pamiętam to były 60 A. Kontrolka działa normalnie czyli przy przekręceniu kluczyka (rozruch) gaśnie i zapala się po kilku sekundach- czyli diagnozuje jakąś usterkę. Kiedyś gdy miałem zalany sterownik AB paliła się non stop bez przygasania przy rozruchu.
A ten w skrzynce bezpiecznikowej pod kierownicą też cały?
a tam nie zaglądałem. Przywaliło teraz śniegiem więc sprawdzę przy najbliższej okazji. dzięki wacho za sugestie.