To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
[silnik] spalanie -
[silnik] spalanie
Witam wszystkich, zakładam temat gdyż interesują mnie wasze wyniki w spalaniu na gazie w sienie 1,2
ile wam pali na 100? bo mi w granicy 12 litrów... i byłem na ustawianiu gazu, jestem po wymianie świec i przewodów wysokiego napięcia, <nie dosłownie ja tylko autko ;D >
jak dla mnie to dużo pali... miałem kiedyś Tipo 1,4 to palił 9 litrów a ten ma mniejszą pojemność i więcej pali...
-
prawde mówiąc to sporo pali jak na sekwencje, jak inst 2 gen to w normie ku górnej granicy - wszystko zalezy od stylu jazdy :) powiedz cos wiecej o instalacji gazowej i ile pali na benzynie ??
-
sekwencja to nie jest... a szkoda heh
gaz typu 2 generacji... na benzynie nie jeździłem bo wiadomo ze to drogi wydatek :p a na gazie nie wariuje... jeźdzę spokojnie, 90 to jest max bo nawet nie mam gdzie przyspieszyć bo celują psy z lasera...
ten siliczek krokowy został usunięty od dawki gazu może przez to tyle pali?
-
Silnik krokowy służy tylko do korygowania składu mieszanki gazowo powietrznej jego pozycja jest ustalana na podstawie sygnału z sondy lambda aha i jeszcze sygnał z przepływomierza. Po za tym zużycie gazu zależy również od podciśnienia w kolektorze ssącym
-
moja siena z tym samym silnikiem i instalacją II generacji firmy Landi Renzo w Mieście przy jeździe z prędkością 80 - 100km/h pali między 10,5 - 11,5 lpg wiec uważam że Twój wynik jest ok. :D Nie słuchaj osób które będą pisały że ich auta z tym silnikiem palą 8-9 litrów lpg bo to raczej są brednie. Samochód jest dosyc ciężki waży prawie 1000kg :( więc przy pokemności 1.2 nie ma co spodziewa sie małego spalania. Poza tym według danych katalogowych auto wyjeżdzające z salonu w mieście paliło 8,2 l / 100km a jak wiekszoś osób wie ,wyniki te są mieżone w idealnych warunkach w specialnych komorach a niestety takich warunków podczas użytkowania raczej się nie spotyka więc trzeba dodac co najmniej 1 l Pb/100 km co daje nam wynik ok. 9,2 l /100km . Natomiast auta z instalacją gazową zuzywaja wiecej LPG niz Pb o jakis 1 - 2 l / 100km co daje wynik ok 11 l LPG / 100km. Plus dochodzi do tego wiek samochodu i jego przebieg oraz poziom wyeksplatowania. Więc według mnie nie masz sie czym martwic ...
-
Cytat:
Napisał dudu$
moja siena z tym samym silnikiem i instalacją II generacji firmy Landi Renzo w Mieście przy jeździe z prędkością 80 - 100km/h pali między 10,5 - 11,5 lpg wiec uważam że Twój wynik jest ok. :D Nie słuchaj osób które będą pisały że ich auta z tym silnikiem palą 8-9 litrów lpg bo to raczej są brednie. Samochód jest dosyc ciężki waży prawie 1000kg :( więc przy pokemności 1.2 nie ma co spodziewa sie małego spalania. Poza tym według danych katalogowych auto wyjeżdzające z salonu w mieście paliło 8,2 l / 100km a jak wiekszoś osób wie ,wyniki te są mieżone w idealnych warunkach w specialnych komorach a niestety takich warunków podczas użytkowania raczej się nie spotyka więc trzeba dodac co najmniej 1 l Pb/100 km co daje nam wynik ok. 9,2 l /100km . Natomiast auta z instalacją gazową zuzywaja wiecej LPG niz Pb o jakis 1 - 2 l / 100km co daje wynik ok 11 l LPG / 100km. Plus dochodzi do tego wiek samochodu i jego przebieg oraz poziom wyeksplatowania. Więc według mnie nie masz sie czym martwic ...
Nieprawda mam Palio 1,2 i pali LPG między 8 a 9 litrów w mieście trasa max 7 przy 90 do 110 km/h można sprawdzić
-
Ja też mam Palio (hatchback) waga 920kg, spalał jakieś 20tys. temu 8l/100km z czego większość Poznań i 6,5l/100km trasa. Teraz spala 9 z hakiem na trasie 50/50 miasto/trasa z tym, że ostatnia regulacja była robiona 15tys. temu więc muszę się zjawić u gazownika.
-
z silnikiem 1,2 16V na PB w mieście 7- 7,5 l a w trasie w zeszłym roku jadąc do zakopanego dojechałem na jednym baku i weszły prawie 44 l przy dystansie 715 km z 4 osobami i zapakowanym bagażnikiem po sufit to wynik na poziomie 6,2 uważam za dobry. ;D
-
hmmm jak na 1,2 moim zdaniem za dużo pali moje 1.6 16V pali 12L i też 2 generacja, w 1,2 silniku wydaje mi się że spalanie powinno byc około 10 L ?
-
jeżeli u autora instalacja jest drugiej generacji a wyciągniety ma silniczek krokowy to pewnie zrobili mu inst 1 gen czyli srube, w takie instalcji nie da sie dobrze wyregulowac składu mieszanki tzn- na niższych obrotach ciągnie i pali sporo a na wyższych mułowaty wiec lepiej sie udaj do dobrego gazownika który spowortem założy ci silniczek krokowy i wyreguluje instalację bo bez tego będziesz nadal miał takie spalanie
-
to ja nie wiem jak jeździcie swoimi autkami że wam tak mało palą. Ja próbuję jeździć ekonomicznie, zmieniam biegi między 2700 - 3000 obr/min i w mieście palio mi tak jak wcześniej pisałem 10,5 - 11,5 l LPG. Ostatnio auto spaliło mi równe 10 l LPG ale w cyklu mieszanym z 200km , 120km przejechane w mieście a 80km w trasie z prędkością 100km/h. Najniższe spalanie udało mi się uzyskać w ostatnie wakacje. przejechałem 200km z czego 180km w trasie a 20km w mieście i spalanie LPG wyniosło jakieś 7,2 l LPG . Instalację regulowałem w listopadzie wraz z wymianą filtra gazu oraz regeneracją mieszalnika. Swiece mam NGK i mają przejechane jakieś 13tys. km a kable wysokiego napięcia mają jakieś 10 miesięcy i są firmy SENTECH. Cewki również wymieniałem i auto pali mi te 10-11,5 l LPG w mieście. wiec proszę o rade jak zmniejszyć spalanie do tych 9 l /100km. ahh dodam jeszcze że posiadam skrzynię biegów od fiata albei 1.2 16v z dłuższymi przełożeniami co zmniejszyło prędkość obrotową silnika przy tych samych prędkościach w porównaniu ze standardową skrzynią np. przy 100km/h na V biegu mam 2500obr./min. Co również powinno spowodować spadek spalania.
-
no skrzynia fajna ;) ja przy 110km/h mam juz 3000rpm a ze spalaniem juz chyba nic nie poradzisz ;)
-
sorry za odgrzebywanie tematu, ale zmartwiło mnie to. ja na 5 biegu przy już przy 90km/h mam 3000rpm, 110km/h to już ok 3700-3800rpm, na to też może mieć wpływ zepsuty reduktor?
-
Andy a jakie masz obroty na benzynie ? takie same jak na gazie ?
-
wiesz co, takie same albo i gorsze. wiem, że wtryski mam w fatalnym stanie
-
moim zdaniem 90km/h przy 3k rpm to chyba normalne jak na silnik 1,2 - jest to jednak mały silnik jak by dali skrzynie taką jak do 1,6 to bardzo by sie meczył, trzeba by było ciskac gaz aby rozkulac go sprawnie a tak krótsze przełożenia i auto sprawniej przyspiesza, a jaka jest predkosc maxymalna podana przez producenta w modelu 1,2 HL ? 160?
-
yacub a może byś to wina ślizgającego się sprzęgła ?? Z tego co pamiętam przed wymianą skrzyni na skrzynie od albei przy 100km/h miałem jakies 2900-3000 obr/min
-
hmmm zalezy w jakim stopniu ślizga sie sprzeło, a co do pomiarów to trzeba by zmierzyc przy wiekszej predkosci ilosć obortów bo widze ze przy ok 100km/h to są wartosci od 2800 do 3000 wiec trzeba by 130 sprawdzic :) albo wiecej :P
-
wiesz co Andy może najlepiej jest się spotkać z jakimś forumowiczem z Warszawy co ma takie autko jak Twoje i porównać. Ja gdybym miał seryjna skrzynie od sieny a nie od albei to mógłbym być pierwszą osobą chętna Tobie pomóc. Chociaż w innych sprawach jak będę mógł pomóc i coś porównać to pisz.
-
U mnie średnie spalanie LPG to 11,5l/100km silnik 1.6 16V, instalacja niby 2 generacji, ale wstawiona jest śruba zamiast krokowca na wężu.
Nie ukrywam, że jeżdżę dynamicznie, głównie na trasie warszawa-radaom. W warszawie wiadomo - odcinek Bemowo-Janki ma 15km a jedzie się 40-50min. Na trasie jest droga ekspresowa, jadę 110-150 najczęściej utrzymuję prędkość 130. Radom to wyłącznie miasto.
Szczerze to nie przejmuję się ile siena pali. LPG jest tanie. Poza tym jakby zliczyć koszty utrzymania samochodu to czy litr gazu na 100km ma jakieś znaczenie??
Najmniej spalił mi chyba 9l gdy jechałem po drogach, gdzie nie dało się jechać więcej jak 90.