Witam mam problem z kontrolką airbag rozładował mi się akumulator i od tej pory cały czas świeci mi się ta kontrolka z informacją zlecić kontrolę airbag po nie ma żadnego błędu do kasowania jak rozwiązać ten problem
To jest widok strony w wersji do druku
Witam mam problem z kontrolką airbag rozładował mi się akumulator i od tej pory cały czas świeci mi się ta kontrolka z informacją zlecić kontrolę airbag po nie ma żadnego błędu do kasowania jak rozwiązać ten problem
Przede wszystkim jaki sprzętem było auto diagnozowane i czy oprogramowanie jest oryginalne czy klon, przeskanuj wszystkie sterowniki samochodu bo miałem kiedyś samochód co przeszło kilu mechaników z świecącą kontrolką ESP i CHECK ENGINE i brak błędów w ESP a świecił bo przepływomierz był uszkodzony.
https://allegro.pl/oferta/elm327-vga...1-5-7789687296 samochód był takim oprogramowaniem skanowane nie jest to orginalne bo jest to klon może być też przekaźnik uszkodzony ale nie wiem który to jest przekaźnik odpowiedzialny za airbag
Jeżeli klon to możesz mieć tak że nie pokaże jakiegoś błędu lata wstecz też pracowałem na klonach i niektóre odczyty pokazywały głupoty. Ja też próbowałam tak z ciekawości reaktywować brzęczek pasów tym klonem i nie dał rady a VCDS klonem jak chciałem go przewodową to popłynołem na 900 pln bo mi go tak przeprogramował że auto już nie odpaliło i nic nie dało nowe kodowanie. Teraz robię tylko na oryginalnym oprogramowaniu. A jak by był przekaźnik walnięty to też musi pokazać błąd. Podjedź do kogoś co ma normalny sprzęt a nie klon.
Najlepiej programem AlfaObd lub MES-em mozna
odczytać błędy z każdego ECU we fiatach.
Orginalne oprogramowanie to Witech 2 i na niego
może sobie pozwolić tylko ASO.
Na oryginalnym oprogramowaniu to znaczy na jakim robisz?
Ja mam MaxiEcu do moich potrzeb mi całkowicie wystarczy i przede wszystkim jest wsparcie techniczne jak coś nie działa jak ma działać no i fajnie ogarnia kodowanie w grupie VAG. Zawsze najlepszy to program dedykowany pod daną markę bo nim najwięcej zrobisz.
No tak, MaxiECU to taki Delhpi , czyli program do każdego auta.
Dokładnie ALfaOBD czy MES do Fiata to już dedykowana aplikacja do Fiata, także ma większe możliwości niż MaxiECU czy Delhpi.
A powiedz mi czy do Fiata np. Tipo można wyciągnąć PIN Code (to ten kod z karty Code Card - bo do Tipo nie można uzyskać tego kodu nawet z ASO) z Body Computera,, bo jak tak, to kupuje MaxiECU.
Uuu, panowie po co to...
Jakby nie kombinować mes czy alfaobd robią bardzo dużo roboty choć mają pewne niedociągnięcia. Np. wczoraj wkodowałem sterownik nagrzewnicy ptc a dzis patrzę a na radiu logo abartha ;-). I teraz nie wiem czy ostatnio się czymś bawiłem i nie zrobiłem proxy jak należy czy błąd oprogramowania. Albo włączyłem jakiś horn chirp a tu razem z drzwiami otwierał mi się bagażnik. Ale bez tych programików zapomnijcie podmianki radyjek, liczników dokładanie tempomatów, przeciwmgielnych, włączanie menu itp. Tego nie ogarnie program do odczytu podstawowych danych zgodnie z obd które ma właśnie taką ogólną ideę: jadę do mechanika to on uniwersalnym ustrojstwem zgrubsza może zdiagnozować każde auto
JackTheNight trudno mi powiedzieć bez podłączenia pod auto, zadzwoń do producenta jest to Polska firma. Wiem że w jakimś Oplu umiałem wyciągnąć pin ale to naprawdę trudno stwierdzić bez podłączenia nawet taki sprzęt jak autel niekiedy nie zrobi wszystkiego.
marx30 ja moim MaxiEcu bez problemu robię dodawanie takich rzeczy jak tempomat, doświetlone zakrętów, automatyczne włączenie świateł po uruchomieniu silnika, automatyczne obniżenie lusterka po wrzuceniu biegu wstecznego itd. Wszystko zależy jaki masz sterownik danego modułu. Ostatnio zmieniałem logo powitalne w clio, dużo zależy od sprzętu jaki masz.
JTN...więcej o tym programie w linku:
MaxiEcu â wykaz obsługiwanych marek â AutoMotoHit_pl â wykaz marek Maxi Ecu
oraz
https://allegro.pl/oferta/maxiecu-us...zny-6563131227
Maxiecu w Tipo tego nie zrobisz, zresztą napisałeś funkcje
które zmieniałeś w innym aucie, nie we Fiacie.
Ja wszystko w Tipo zrobię alfaobd lub MES-em, akurat
Maxiecu jak widzę ze strony producenta to dużo we fiatach nie potrafi niestety.
Akurat sprzęt mam bardzo dobry, bo OBDLink MX+ BT.
We Fiatach swoim sprzętem moge zrobić wszystko oprócz właśnie wyciągnięcia kodu PIN z BC.
No jednak nie, moje z 2020 roku ma. Blokadę można jednak zdjąć w ASO na stałe, jednak komputer serwisowy musi być połączony z bazą Fiata. Co ciekawe, tylko nie wszystkie Tipo z tego roku maja blokadę.
Informacja pochodzi bezpośrednio od technika Fiata z Bielska który badał mój przypadek (czterokrotna awaria przekładni kierowniczej).
Tylko mi zależy na diagnostyce kilku marek a nie jednej i ja bardziej diagnozuję moduły w samochodzie a nie koduje ( bo tym to się raczej nie zajmuję) Masz program do fiata ale jak przyjedzie klient np. Renówką, BMW,OPLEM bądź VW to mu tego nie zrobisz bo wiadomo najlepszy to jest sprzęt dedykowany pod daną markę a na pewno nie ma w Polsce serwisu co ma osobne interfejsy do dedykowanych marek bo w sumie rocznie płacił by grubo ponad 40 tyś. złotych rocznie za licencję a i tak by w połowie nie wykorzystywał możliwości tego sprzętu. Wiem to po sobie bo miałem kiedyś oryginalnego VCDS i wtedy opłata była za ilość podłączonych aut (nie ważne czy tylko sprawdzenie błędu czy kodowanie) i po roku sprzedałem go bo tak naprawdę to nie zarobił na siebie. A do potrzeb własnych to koszt oryginalnego MES'a nie jest jeszcze tak wielki w porównaniu jak byś miał samochód z grupy VAG to wtedy na pewno byś przemyślał czy kupować sprzęt czy taniej by nie było podjechać do warsztatu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Teraz większość nowych aut ma kodowanie online nazywa się to ODIS gdzie trzeba się połączyć z bazą danej marki , znajomy miał kiedyś na warsztacie fiata 500 z USA po dzwonie i nie dało się go uruchomić bo miał właśnie błąd który trzeba było odblokować interfejsem który miał możliwość połączenia się z bazą fiata.
Ty to sprawdzałeś czy tylko posilkujesz się informacją od pracownika ASO? :)
Bo ja wiele tipo z 2020 i 2021 roku miałem i żadne nie miało SGW.
Poza tym w schematach serwisowych nie ma bramy SGW, także nie ma SGW w Tipo.
W innych modelach fiata gdzie występuje SGW jest to narysowane na schemacie.
Takze jak to często bywa pracownik ASO ci pewnie bajek naopowiadał.
Jak będziesz w Łodzi może kiedyś, to chętnie bym się spotkał i sprawdzimy czy twoje tipo ma SGW :)
No zaraz-przecież jest darmowy VAGCom i jakiś kabelek KKL czy coś. Tzn na pewno był bo robiłem tym Golfa IV mojej żony parę lat temu. No chyba że też rżną w ciula i już wszystko poblokowane. Bo gdybym zmieniał auto to tylko na takie w którym będę mógł coś pogrzebać w ten sposób jak jeszcze takie będą.