To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Sonda - przewody -
Sonda - przewody
Witam ,
Panowie i Panie :) mam pewien problem z Panda 1.2 2004r.
Auto faluje, gaśnie cuda się dzieją ( czasami nawet pracuje poprawnie)
Okazało się ze sonda ( przed katem ) stanęła, kupiona nowa. Po wymianie sondy poł dnia było spoko i znowu problem wrócił. spalanie 13 litrów, szarpanie itd.
Na komputerze znowu sonda stoi.
Prośba moja taka czy ma ktoś informacje gdzie są wpięte przewody od sondy. Gniazdo gdzie wpinamy sondę a drugi koniec tego przewodu gdzie szukać ? Chce po prostu przemierzyć czy nie jest gdzieś przerwany przewód.
-
Drugi koniec tego przewodu to kostka ECU czyli sterownika silnika, możesz mieć uszkodzony właściwe sterownik silnika też miałem kiedyś punto z takim problemem i winne było ECU. Sondę szybko zdiagnozujesz wymontuj ją podepnij woltomierz pod przewody koloru szarego i czarnego i podgrzewaj sondę palnikiem i będziesz widział czy pokazuje wskazania. Sonda pracuje dopiero po rozgrzaniu. A wywala jakiś błąd? Bo może być tak że to nie jest wina sondy tylko czegoś innego.
-
tak a dokładne piny w kostce wiesz może ? chce wykluczyć uszkodzony przewód.
Sterownik trzeba programować czy wkładam drugi i działa?
widzę w programie ze sonda pracuje prawidłowo, przejade 3;5;10 km i przestaje pracować, po prostu z jakiegoś powodu staje.
-
Ja osobiście wolę dać naprawić sterownik bo jak kupisz używany to nigdy nie wiesz czy wszystko działa poprawnie. A to że sonda staje i z opisu wynika że na ubogiej mieszance to sprawdź jeszcze pozostałe parametry auta bo może przyczyną jest coś innego a nie sonda. Teraz nie mam dostępu do komputera diagnostycznego to nie potrafię sprawdzić jakie piny, ale to nie problem przecież sprawdzić wszystkie na oporność.
-
Sprawdziłem schemat okablowania jest następujący wtyczka sondy pin 1- pin ECU-A43 (sygnał z sondy) pin 2-A60 (masa ECU) pin 3-A32 ( podgrzewanie sondy lambda) pin 4 na sondzie (stałe napięcie zasilania po włączonym zapłonie)
-
Wychodzi mi że do grzałki sondy dochodzi tylko ok 4 v napięcia na grzałkę. Dlaczego? Powinno być 14 tak?
-
A sprawdzałeś jakie daje na wyjściu przy ECU i czy sprawdziłeś całe okablowanie?
-
cześć
napięcie na grzałkę +12V przychodzi z body a masa z ECU.
Sprawdż czego Ci brakuje na grzałce.
-
Tylko te +12V masz mieć przy uruchomionym silniku bo po przekręceniu tylko stacyjki masz chwilowe 12V
-
dalej problem nie rozwiązany, dziś odebrałem auto po naprawie sterownika ( były zimne luty ) ale problem z sondą został. auto jak wcześniej po dłuższym postoju sonda działa i po przejechaniu 5-10 km szarpanie, dławienie, spalanie o połowie wieksze. gdzie szukać tego +12v z body?
-
Cytat:
Napisał
wisnia0709
dalej problem nie rozwiązany, dziś odebrałem auto po naprawie sterownika ( były zimne luty ) ale problem z sondą został. auto jak wcześniej po dłuższym postoju sonda działa i po przejechaniu 5-10 km szarpanie, dławienie, spalanie o połowie wieksze. gdzie szukać tego +12v z body?
Pin 4 na sondzie tylko samochód musi być zimny i odpalony, podepnij woltomierz pod białe przewody sondy i będziesz widział napięcie a okablowanie sprawdzone na odcinku sonda-ECU? I jakie są pozostałe parametry silnika bo to że sonda źle oscyluje może być też przyczyną że są złe wskazania z innych czujników.
-
przewody sprawdzone, są ok. podpinałem miernik pod białe to pokazywał mi 4 v tylko wtedy był już ciepły silnik. czasami jest tak ze gdy odpalam auto po nocy jedzie ok przez 5-10km a czasami odpalam po nocy i odrazu jest źle.
jakie czujnik mogą wpływać? co sprawdzić?
Świece są czarne także mieszanka za bogata.
-
A powiedzcie jak sprawdzić poprawność działania MAP sensora?
-
Wszystkie parametry które wpływają na poprawną prace silnika, takie jak : podciśnienie, temperatura powietrza, położenie przepustnicy itd. Jak nie masz za bardzo pojęcia to lepiej daj auto do warsztatu.
-
Cytat:
Napisał
wisnia0709
gdzie szukać tego +12v z body?
Cześć
Wg schematu 500 ki napięcie +12V wychodzi ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika: przekażnik T09 następnie bezpiecznik F11 następnie przewód niebiesko-zielony następnie niebiesko-czerwony i sondy. Uwaga,schemat może się trochę różnić.
-
Przyczyną problemów była uszkodzona ( nowa sonda ). Wymieniona na inną nowa i kilka dni jest już ok ;). Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
-
W tej chwili preferuję zakłady sportowe. A tutaj jest najlepsza strona, na jakiej kiedykolwiek grałem bukmacherzy zagraniczni. Jest niezawodna i czekają na Ciebie najlepsi bukmacherzy.