To jest widok strony w wersji do druku
-
Tarcze hamulcowe pytanie
Drodzy,
Może ktoś się orientuje ile mm może być rant tarczy lub jak grubość tarczy Fiat dopuszcza do użytkowania. Jaką grubość mają nowe.
Klocki mam jeszcze spoko myślę że mogłby lekko zrobić 30 może więcej. tys ale rant się już pojawił i chce pomierzyć przy zmianie kół.
-
Wedlug katalogu Textar:
przod nowa 28 mm / minimalna 26 mm
tyl 12 mm / 10 mm
-
Jeżeli dobrze się przyjrzysz to na tarczach zobaczysz znaczniki.
-
Dzięki. Tył to nawet 1mm nie ma rantu ale zmierze tarcze. Gorzej z przodu bo rant od klocka już jest (jakoś 1,9-2mm) ale chciałbym klocki te na nich skończyć jeszcze (2 komplet dopiero). Musze więc całe grubości pomierzyć co i jak.
-
Cytat:
Napisał
rafalik1
klocki te na nich skończyć jeszcze (2 komplet dopiero).
W moim wszystkie są jeszcze fabryczne, z tego co widzę, to przednie chyba dociągną powyżej 90tyś.km ;-)
-
ja wymieniałem przy 75 teraz mam 105 i chciałbym jeszcze chociaż te 20 zrobić
-
Pierwsze przednie klocki wymieniłem po ponad 100k kilometrów. Po 121 - tylne dalej wyglądają znośnie. 150 na pewno dojadą. Ale wszystko zależy od eksploatacji.
-
Macie jakieś sprawdzone marki klocków/ tarcz może lepsze niż oryginalne. Czy najlepiej oryginalne i tyle ?
-
W Tipo założyłem Textara komplet. Hamują i nie piszczą.
-
Z przodu założyłem klocki z Boscha - bez zastrzeżeń. Chociaż preferuję Brembo.
-
Cytat:
Napisał
PiotrekJ
Chociaż preferuję Brembo.
Kupilbys Brembo, mialbys duza szanse znalezc w kartoniku klocki z napisem "TEXTAR".
-
Bardzo możliwe, nigdy w to nie wnikałem. Moim zdaniem, czy to Brembo, ATE, Textar, Bosch - wszystko spełni swoje zadanie.
-
Do GP montuję ATE, nie narzekam. Do pincety nie wiem jeszcze co będę montował, do zużycia na tę chwilę tarczom i klockom jeszcze daleko.
-
Wymieniłem tarcze i klocki z przodu na ATE koszt 700 zł części. Póki co po 1000 km jest wszystko ok zobaczymy jak z trwałością w stosunku do oryginalnych.
-
Panowie przymierzam sie do wymiany (osobiscie poza ASO ) tarcz i klockow z przodu w 500x 1.4 z 2015r czy jest konieczne po całej wymianie podpinanie do komputera i ustawianie ze sa nowe klocki tarcze. Czy to robi sie samo z automatu. Czy tłoczek mozna wciskac praska do tłoczkow hamulcowych ? Dzieki za odp.
-
Z tego co się orientuje to przy wymianie z przodu nie trzeba ingerować interfejsem diagnostycznym. Hamulce jak w każdym innym aucie.
Z tyłu już koniecznie cofanie tłoczków MESem.
-
Z tyłu po co grzebać ? Można wymienić bez kompa.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Przy elektrycznym hamulcu postojowym, żeby wykonać zgodnie ze sztuką wymianę tarcz/klocków z tyłu to trzeba wprowadzić hamulce w tryb serwisowy
Przy ręcznym na linkę (nie wiem czy był taki u nas w 500X) pewnie się tylko wkręca tłoczki.
Po co? Żeby było szybciej i przyjemniej.
-
Cytat:
Napisał
PiotrekJ
Przy ręcznym na linkę (nie wiem czy był taki u nas w 500X)
Nie ma i nie było takiego w 500X.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
PiotrekJ
Przy ręcznym na linkę (nie wiem czy był taki u nas w 500X) pewnie się tylko wkręca tłoczki.
Przy ręcznym linkowym nie ma wkręcania tłoczków. Pozostaje jeszcze konstrukcja bębnowa i tarczo-bęben - tu trzeba zluzować samoregulatory i potem przy składaniu zrobić tak, zależnie od rodzaju ręcznego/hamulca tył, żeby samoregulatory dobrze się ustawiły.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
rafalik1
Z tyłu po co grzebać ? Można wymienić bez kompa.
Koło też można wymienić bez podnoszenia samochodu :tongue
-
Muszę zobaczyć czy w MES jest jakiś tryb serwisowy. Wymieniali mi w ASO tył i nie widziałem aby kompa podpinali
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk