To jest widok strony w wersji do druku
-
Freemont stuki napędu
Dzień dobry od niedawna stałem się posiadaczem samochodu fiat Freemont. Mam mały problem z tym samochodem nie mogę zlokalizować stoków napędu. Przy skręcie na skrzyżowaniach w lewo i prawo stuka coś w napędach z tyłu a przy jeździe w koło cały czas stuka metaliczny dzwięk, dość głośno mam wrażenie że pierwsze uderzenie jest z przodu po czym idzie na tył. Dodam że przy jeździe na wprost nic sie nie tłucze w samochodzie . Ktoś miał może podobny problem. Tylny most już rozebrałem i wygląda jak nowy. Sprzęgło wielopłytkowe z tyłu też wymieniłem uszczelniacz na wale napędowym dyfra. Czy w tym sprzęgle powinien znajdować się olej ? Skrzynia automatyczna napęd na 4 koła 170 KM
-
Przeguby przednie sprawdzałes?
-
Cytat:
Napisał
Adam 1982 Dzień dobry od niedawna stałem się posiadaczem samochodu fiat Freemont. Mam mały problem z tym samochodem nie mogę zlokalizować stoków napędu. Przy skręcie na skrzyżowaniach w lewo i prawo stuka coś w napędach z tyłu a przy jeździe w koło cały czas stuka metaliczny dzwięk, dość głośno mam wrażenie że pierwsze uderzenie jest z przodu po czym idzie na tył. Dodam że przy jeździe na wprost nic sie nie tłucze w samochodzie . Ktoś miał może podobny problem. Tylny most już rozebrałem i wygląda jak nowy. Sprzęgło wielopłytkowe z tyłu też wymieniłem uszczelniacz na wale napędowym dyfra. Czy w tym sprzęgle powinien znajdować się olej ? Skrzynia automatyczna napęd na 4 koła 170 KM
W sprzęgle wielopłytkowym na pewno powinien być olej, objawy które opisujesz wskazują na walnięty mechanizm różnicowy w tylnym dyferencjale. Jest to efekt sklejonych płytek w sprzęgle które się nie rozłączyło.Sprawdź na postoju, skręcone koła na maksa i spróbuj ruszyć czy coś stuka i czy z dużym oporem.Drugi sposób to dźwignij tylne koła i zakręć jednym, i obserwuj drugie czy kręci się w przeciwnym kierunku.
-
Dziękuje za wskazówki sprawdzę i dam znać.
-
Sprawdziłem dzisiaj przegub tylny
I jest jak nowy. Wyciagnolem wal napędowy i przy jeździe w kolo IC się już nie tłucze a więc przednie półosie są dobre. Teraz pytanie sprzęgło wielopłytkowe siadło czy dyferencjal z przodu. Jakieś pomysły?
-
Mam podobny przebieg i też od niedawna podobne symptomy.Dziwne,czyż nie? CZY COS POMOGLO?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czy trzeba wymieniać cały dyferencjał?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czy trzeba wymieniać cały dyferencjał?
-
Wyciągnij wal napędowy narazie żeby się cis więcej nie rozwaliło narazie nie znalazłem nic na ten temat w necie ale myślę że to sprzęgło wielopłytkowe z tyłu albo reduktor z przodu przy skrzyni który przenosi napęd narazie nie wracałem jeszcze do tego tematu ale jak rozebrałem mechanizm ruzni owy jest jak nowy. A ile cali masz koła teraz. Czy te stuki wystąpiły u ciebie po zmianie kół na letnie. Bo czytałem gdzieś że jak założysz mniej szczę niż 19 cali to może się mylić napęd kiedy rozłączyć sprzęgło.
-
stuki
Cytat:
Napisał
Adam 1982 Wyciągnij wal napędowy narazie żeby się cis więcej nie rozwaliło narazie nie znalazłem nic na ten temat w necie ale myślę że to sprzęgło wielopłytkowe z tyłu albo reduktor z przodu przy skrzyni który przenosi napęd narazie nie wracałem jeszcze do tego tematu ale jak rozebrałem mechanizm ruzni owy jest jak nowy. A ile cali masz koła teraz. Czy te stuki wystąpiły u ciebie po zmianie kół na letnie. Bo czytałem gdzieś że jak założysz mniej szczę niż 19 cali to może się mylić napęd kiedy rozłączyć sprzęgło.
Dziękuję.Mam 19 cali od początku.Stuki zaczęły się od zimy najpierw z przodu a od kilku tygodni zdecydowanie są z tyłu i sa coraz głośniejsze.Koła wymieniłem niedawno.
Ja sam się tym nie zajmuję i wyjęcie wału to dla mnie nie taka prosta sprawa.Na razie były wymienione łączniki oraz kupiłem nowe wahacze,które mają być wymieniane alternatywnie do rozebrania tego dyferencjału.
Czy mógłbym się jakoś skontaktować np tel lub na innym komunikatorze bo tu jakoś dziwnie się pisze.
-
Cytat:
Napisał
Guayota Dziękuję.Mam 19 cali od początku.Stuki zaczęły się od zimy najpierw z przodu a od kilku tygodni zdecydowanie są z tyłu i sa coraz głośniejsze.Koła wymieniłem niedawno.
Ja sam się tym nie zajmuję i wyjęcie wału to dla mnie nie taka prosta sprawa.Na razie były wymienione łączniki oraz kupiłem nowe wahacze,które mają być wymieniane alternatywnie do rozebrania tego dyferencjału.
Czy mógłbym się jakoś skontaktować np tel lub na innym komunikatorze bo tu jakoś dziwnie się pisze.
Dzień dobry, czy udało się rozwiązać ten problem? Ewentualnie czy też magła bym się skontaktować? Bo mam chyba ten sam problem, z góry dziękuję i pozdrawiam.
-
Witaj Adam1982 udało Ci się naprawić te stukanie w napadzie bo ja mam to samo🙂i co to była za przyczyną?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Hej udało Ci się naprawić te stukanie w napadzie przy skrecaniu,bo ja mam to samo i żaden mechanik nie wie co to jest🤔ręce opadają.szukam pomocy jestem z Warszawy.moze jakiś dobry mechanik albo podpowiedź co to jest bo identyczne dzieje się w moim fiacie🙂
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jakby dało się naprawić problem mam to samo???
-
Cześć, te same objawy mam, czy rozwiazaliscie problem?
-
Z mojej diagnozy jest to sprzęgło wiskotyczne szukam informacji jaki olej ma być w srodku
-
Pytanie
Cytat:
Napisał
Adam 1982 Z mojej diagnozy jest to sprzęgło wiskotyczne szukam informacji jaki olej ma być w srodku
Czy aby na pewno? Tutaj piszą że to sprzęgło nie występuje we Fiacie i jest to inaczej rozwiązane
https://fiatklubpolska.pl/artykul/fi...czyli-4x4-126/
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeśli już to jest to elektroniczne sprzęgło ECC , inaczej automatyczny system dołączania napędu
-
Problem został rozwiązany wszystko działa i nic nie stuka.
-
Hej
I jak udało Ci się rozwiązać ten problem
-
Hej
I jak udało Ci się rozwiązać ten problem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
Adam 1982 Problem został rozwiązany wszystko działa i nic nie stuka.
Hej
I jak udało Ci się rozwiązać ten problem
-
Rozebrałem sprzęgło wielopłytkowe na części pierwsze wszystko dokładnie umyłem wymieniłem uszczelniacze łożyska i zalałem nowym olejem. Działa że aż miło.
-
Rozumiem czy bylo coś skomplikowanego czy mechanik amator sobie z tym poradzi
-
Nie było to skomplikowane tylko musisz w dobrej kolejności poukładać tarczki.
-
Super dziękuję bardzo jutro się zabieram