To jest widok strony w wersji do druku
-
Problem z odpalaniem
Panowie bo pomysły mi się skończyły. Pacjent to croma 1.9 jtd 150 km ciężko pali na zimnym jak i na ciepłym chociaż na zimnym jest dużo gorzej,zrobiona głowica, wymieniona pompa wtryskowe, zrobiony rozrusznik, wymienione świece żarowe, zregenerowane wtryski i praktycznie żadnej poprawy-ma ktoś jakiś pomysł?
-
Sprawdź kompresję silnika.
-
Głowica była robiona bo były cztery zawory skrzywione teraz kompresja jest ok a objawy nadal te same
-
Dawką startowa paliwa? Warto zweryfikować.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
Pytałem elektronika o dawkę startową to powiedział że w fiacie takich rzeczy się nie robi tylko w samochodach z grupy volkswagena że tu jest jakaś usterka mechaniczna. Ale zauważyłem jedną sprawę a mianowicie, mimo że bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo i jeszcze tak jak by na jeden cylinder przepuszczał albo coś go wsyrzymywało. Ale ciśnienie sprężania jest ok.
-
Popraiwa się dawkę startową. To nawet trochę znany temat w 1.9 mjtd. W alfach jak i fiatach....
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
Ale u mnie problem wystąpił z dnia na dzień, wieczorem wróciłem do domu a rano temperatura 15 stopni a on nie chce zapalić i już tak ze cztery miesiące prawie wszystko wymienione a sytuacja się nie zmienia. Jedynie wpadło mi do głowy zrzucić pasek klinowy i spróbować bez obciążenia.
-
Cytat:
Napisał
Qb11
bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo
Jeśli rozrusznik słabo kręci, to zapewne nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej i komputer nie zezwoli na odpalenie.
Do poczytania:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...a-zimno-34138/
-
Mam kilka pomysłów (niektóre pewnie znasz, albo już sprawdzałeś)
- jak rozrusznik słabo kręci, to wolno rośnie ciśnienie minimalne konieczne w szynie wtryskowej do zapłonu (sprawdzić mesem)
- przy takiej robocie pewnie zdjęty był rozrząd (trudny rozruch za wczesny wtrysk), jeden dwa ząbki na pasku,
- dawka rozruchowa i inne ale o tych pisali już moi poprzednicy
Oczywiście zapalasz naciskając sprzęgło (opory przy rozruchu)
-
Robiles próbę zapalania z odpiętym czujnikiem temperatury?Powinno się poprawić?!
-
Czujnik wymieniłem ale faktycznie na odpiętym jest dużo lepiej, prubowałem kilka razy zapiołem i znowu nie chciał zapalić, odłączyłem i zapalił, więc gdzie szukać przyczyny?
-
Kup sobie na allegro moduł ułatwiający rozruch który podczas rozruchu wyłącza czujnik temperatury
https://allegro.pl/oferta/zle-odpala...uch-7200397196
-
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemu
-
Cytat:
Napisał
Qb11
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemu
Fortunę stracisz szukając przyczyny. Multijety posiadają dość wyżyłowaną dawkę startową (ekologia) i każda najmniejsza niesprawność objawiać się będzie kłopotamij z rozruchem. Zamiast modułu możesz poprosić tunera o modyfikację dawki startowej.
-
Pisałem o tym wcześniej ....
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
lukq
Pisałem o tym wcześniej ....
Pisałeś o podniesieniu dawek, ale nie pisałeś skąd się problem bierze ;) Poza tym, podniesienie dawek może wyjść drożej niż taki moduł za 49 zł, do tego dochodzi ryzyko, że mapą zajmie się amator, który coś przy okazji niepotrzebnie wytnie :)
Moduł został przetrenowany przez użytkownika Braval z naszego forum. Szczegóły w temacie poniżej:
https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-4...rozruch-44792/
-
To prawda, napisałem, ale nie wyjaśniłem. Tak, tak moduł robi dokładnie to co podniesienie dawki startowej paliwa. Procedura powinien robić, jak napisałeś, gość ogarnięty ;))
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
Jestem po wizycie w serwisie. Przed naprawą głowicy sprawdzane były korekty na wtryskach i wychodziły na 2 i 3 około +4 a na 1 i 4 były ok ale to z racji tego że na 2 i 3 było małe ciśnienie sprężania. Po naprawie głowicy ciśnienie na wszystkich cylindrach jest ok ale teraz na 2 i 3 korekty są w normie a na 1 i 4 +2,5 o co chodzi?
-
Dodatnia korekta to przytkany wtryskiwacz lub kiepska komprecha któregoś cylindra.
-
Panowie. Dzisiaj odezwało mi się sprzęgiełko na alternatorze, jutro planuje zżucić pasek ale czy jest możliwe że jak się rozsypało to przy rozruchu jest większe obciążenie na silnik i dlatego jest problem z odpaleniem?