Panowie, wie ktoś jaki jest moment dokręcenia świec w T-jecie?
To jest widok strony w wersji do druku
Panowie, wie ktoś jaki jest moment dokręcenia świec w T-jecie?
Org świece z NGK? Na opakowaniach nie ma instrukcji? Standardowo przeważnie jest 28Nm ale gdzieś mi się obiło że w T-jet z racji mniejszego rozmiaru gwintu dokręca się z siłą 20Nm. Za 2-3tyg też będę na eta[ie zmian świec.
Proszę : :)
Załącznik 36510
Dzięki. Powoli zbieram graty i nowy klucz dynamometeyczny muszę sobie zapodać. Normalnie zawsze na czuja dokręcałem ale jak tak czytam o tych współczesnych silnikach (znowu był artykuł z którego wynika że wszystko shit, tym razem dołączyli do zestawienia puretecha i multiaira) to ten silnik jest chyba na wagę złota i głupio byłoby coś ukręcić.
Tu masz "standartowo" do swiec NGK
Załącznik 36511
standardowo np NGK dla głowicy z ALU i srednicy gintu dla świecy M12 z płaskim gniazdem podaje 15-20 Nm, DANM to daNm czyli decyNm czyli 10 czegos tam :-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
można tez dokręcac tak jak podaje producent świec czyli dla NGK 15-20 Nm albo dokręcasz recznie do wstepnego oporu i dajesz 180 stopni, co mniejwięcej się zgadza z podanem momętem dokręcania.
Świece w tipo wymieniamy co 30 000 km. Czy warto wcześnie wymienić, czy przedłużyć okres wymiany. Tipo 120 kM t jet
Dołączam się do pytania. Zastanawiam się też nad wymianą po roku użytkowania/około 15tys. Ma to sens czy strata kasy? Oryginalnie świece jak na 1 montaż to koszt około 170 zl
Ta procedura może być stosowana tylko przy nowych świecach . Chodzi o spłaszczenie podkładki na świecy . Przy demontażu i ponownym montażu świecy tej procedury nie powinno się stosować gdyż podkładka została już ściśnięta i kąt dokręcania 180 stopni może spowodować uszkodzenie gwintu.
Jakie są fabryczne świece to tjeta? Ngk czy Fpt? Znalazłem dwa linki ale chyba to różne świece jeśli chodzi o ich opisanie na porcelanie.
https://allegro.pl/oferta/swiece-ory...ource=facebook
https://fiat-jeep-alfa.pl/pl/p/swiec...rbo-t-jet/1185
Świece z tej aukcji kupowałem i wymieniłem po 30kkm, obecnie 51kkm i nie ma problemów. Skoro masz przejechane 15kkm i nie masz lpg to szkoda wymieniać, ale to Twoje $$ więc rób jak chcesz. W obecnym Tipo 1.4tjet, jak i w starym Punto 2 1.2 16v zawsze zmieniam świece co 30kkm oba pędzone lpg i nigdy nie miałem problemów z tego tytułu. W Tipo mam 50kkm przejechane na lpg, w Punto 2 prawie 200kkm i nigdy cewek nie zmieniałem i itp.
NGK i FPT jednocześnie :tongue Po przeciwnej stronie nadruku FPT znajduje się nadruk NGK.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
IKR9J8 idzie taniej kupić, gdy nie mają logo FPT. Niecały miesiąc temu kupowałem do mojego MA w czteropaku, w cenie poniżej 40zł za sztukę. Przy okazji te świece wkręca się z momentem 20Nm.
tak masz racje, to dotyczy nowych świec, inna sprawa raczej nie za czesto sie ponownie wkreca te juz wykrecone (ale ma to miejsce) :-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
organoleptycznie stwierdzilem ze wkrecanie o kąt = dokręcanie kluczem dynamometrycznym, to sie praktycznie ze soba pokrywało :-)