To jest widok strony w wersji do druku
-
Sprężyny popękały...
Witajcie. Przy okazji rutynowej kontroli zawieszenia okazalo się, że mam popękane sprezyny. Z jednej nawet kawalek zwoja wylecial. Generalnie wszystkie do wymiany.
Trochę się zdziwiłem bo kilka aut mialem i w zadnym sprezyn nie wymienialem, a tu taka niespdzianka.
Czy to kolejna słabostka Cromy? Mieliście takie przypadki?
Wysłane z P20 lite przy użyciu Tapatalka
-
Mi pękły po jednej z przodu i z tyłu.
-
Sprężyny pekają czasami, ale często nic nie słychac duzo ludzi nie wie ze jezdzi z peknieta sprezyna dopoki mechanik przypadkiem nie spojrzy lub tak jak ty podczas kontroli na stacji diagnostycznej. chodzi tu nie tylko o crome.
-
No wlasnie na przegladzie gosc powiedzial, ze drazek stabilizatora puka, a jak pojechalem w koncu do mechaniora to zrobuc to sie okazalo, ze drazki kierownicze i sprezyny.
Myslicie, ze amorki od razu tez wymienic??
Wysłane z P20 lite przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
piniasty
No wlasnie na przegladzie gosc powiedzial, ze drazek stabilizatora puka, a jak pojechalem w koncu do mechaniora to zrobuc to sie okazalo, ze drazki kierownicze i sprezyny.
Myslicie, ze amorki od razu tez wymienic??
Wysłane z P20 lite przy użyciu Tapatalka
Ja zawsze wymieniam amortyzatory w swoich autach po 130 ...150 tys km bo to ich czas...
Sprężyny często pękają z powodu własnie niesprawnych amortyzatorów, które nie tłumią drgań powodując ich cięższą ( kilka razy więcej zgięć niż przy sprawnym amortyzatorze) pracę. Sprężyny pękają w wszystkich autach... często na parkingu widzę kawałki sprężyn ale mało który użytkownik o tym wie. Drugi powód z którego pękają to przerdzewiałe są od piasku i błota które gromadzi się na dolnych kielichach i nie jest usuwany a dodatkowo uszkadza elementy gumowe lub plastykowe chroniące sprężynę od kontaktu z kielichami/mocowaniami. Ogólnie sprężyna jeśli dostanie kamieniem od kół to zaczyna w tym miejscu uszkodzenia powłoki rdzewieć ( woda, sól i rdza bardzo szybko penetruje stal w której jest dużo węgla) i bardzo szybko pęka... Warto więc jest je zabezpieczać tak jak podwozie :cool:
-
Pękające sprężyny to nic nadzwyczajnego. U mnie pękła na samym końcu zwoju i tylko dziwne metaliczne brzęczenie wskazywało na jakaś anomalię. Zdecydowałem się na wymianę kompletu sprężyn P/T wraz z amortyzatorami. Założyłem (a dokładnie mój Kolega mechanik) amory i sprężyny SACHSa i jestem bardzo zadowolony. Mimo, ze przed wymiana nie miałem uwag do prowadzenia samochodu i jego zachowania na nierównościach to po wymianie jest jak nowy. Mnie kosztowało to 1900 PLN robocizna + części oraz dodatkowe 100 PLN ustawienie geometrii.
-
Ja też już wymieniłem sprężyny z przodu wraz z łożyskami górnego mocowania - zatarły się z jednej strony i sprężyna pękła - wymieniłem na nowe z obu stron.
-
Właśnie jestem po wymianie sprężyn i amortyzatorów z przodu. Objawy: grube głośne "skrzypienie" (LP) przy skręcaniu i na nierównościach pionowych. Diagnoza: złamana sprężyna LP, uszkodzony amortyzator. Wymiana LP+PP: sprężyny/amortyzatory (Monroe), łożyska, poduszki, odboje. Dodatkowo: uszczelniacz/simering półoś lewa, klocki hamulcowe, tarcze przetoczone, zbieżność. Koszt: części 1100, robocizna 300
-
przepraszam za offa.. 1900 zl za robocizne wymiany amorów?!? i to u kolegi ?!?!?! wtf?
-
Oj nie łap za słówka. Dobrze wiesz O co chodzi.
-
...w mojej Cromce poprzednik wymieniał obie sprężyny (bez amortyzatorów) oraz tarcze+klocki z przodu jakieś 48k km temu...
-
Cytat:
Napisał
@r2r
...w mojej Cromce poprzednik wymieniał obie sprężyny (bez amortyzatorów) oraz tarcze+klocki z przodu jakieś 48k km temu...
...w mojej Cromce fabryka włożyła obie sprężyny (z amortyzatorami) oraz tarcze+klocki z przodu i z tyłu też, jakieś 175k km temu.. co to wnosi do tematu?
-
Po 13 latach amortyzator ma prawo wyzionąć ducha w szczególności na naszych drogach. A potem lecą sprężyny. Wymieniałem w zeszłym miesiącu razem z odbojnikami i łożyskiem. I nastała cisza...
-
Ano widzisz... u mnie amorki maja po 85% więc wymieniać nie będę. ja mam ja 2,5 roku a czy ktos wczesniej wymieniał nie wiem - pewnie tak bo by tyle nie miały. Sprężynki kupione, juz w drodze.
-
Cytat:
Napisał
Capsel
.. co to wnosi do tematu?
...napisałem dla informacji ile km wytrzymały sprężyny od wymiany (poprzedni właściciel)...niestety pękają/łamią się nawet przy niewielkim przebiegu...
-
1 załącznik(i)
Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:
Załącznik 35613
To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?
Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.
-
1 załącznik(i)
A może ta sprężyna jest założona odwrotnie ? U dołu jest chyba szersza niż u góry. U góry powinna ładnie pasować w plastikową obudowę łożyska.
Jak pękła to policz zwoje - będzie jej kawałek brakować. Na foto widać dokładnie ile jest zwojów.
Na foto porównanie sprężyn "zwykłych" od wersji benzynowych oraz 1,9 oraz "wzmocnionych" od wersji 2,4
Wersja 2,4 wykonana z drutu grubszego o 1mm.
Załącznik 35636
-
Cytat:
Napisał
Maxi
Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:
Załącznik 35613
To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?
Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.
Croma jest autem specjalnej troski. Normalny mechanik tego nie jest w stanie ogarnąć. Ruszy jedno i nieświadomie spieprzy drugie. U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
-
Taka oto teoria spiskowa:
Sprężyny pękają coraz częściej, bo przybywa progów zwalniających na ulicach.
-
Cytat:
Napisał
damazy61
U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.
Robiłem własnoręcznie i nie było problemu za pierwszym razem. Z początku wszytko wyglądało po przymierzeniu na przekoszone, ale jak dobrze ustawiłem żeby wskoczyło na koniec na właściwe miejsce, to rzeczywiście na koniec wskoczyło na właściwe miejsce :)