Hejoo, dzisiaj zgasilem auto i włączył mi się nawiew na maxa. I tak nawet jak wyciągnę kluczyk, muszę odpiąć nawiew lub akumulator :( co to może być?
To jest widok strony w wersji do druku
Hejoo, dzisiaj zgasilem auto i włączył mi się nawiew na maxa. I tak nawet jak wyciągnę kluczyk, muszę odpiąć nawiew lub akumulator :( co to może być?
Tylko nawiew się nie wyłącza, czy jest jeszcze coś, co działa a nie powinno?
Wyłącznie nawiew:( niedawno wymieniłem z tego powodu rezystor. I po czasie znowu to występuje :(
Czy prędkością wentylatora da się sterować, czy od razu kręci się na maksimum bez względu na położenie pokrętła?
Mogą być dwie przyczyny, albo zapiekł się przekaźnik, albo wiązka elektryczna do wentylatora jest uszkodzona.
Sprawdź wiązkę, przełącznik... gdzieś musi być uszkodzony obwód...
Ja bym najpierw strzelał w przełącznik, musisz ściągnąć centralny panel, panel ogrzewania środkowy górny należy zdemontować(chyba podważyć tylko), radio trzeba wyciągnąć, za radiem masz 4 śrubki na imbusa, potem na pasku gdzie masz przeciwmgielne to po bokach, pod osłonami które trzeba ściągnąć masz po jednej śrubce imbusa, przycisk wentylatora wyciągnąć innych się nie wyjmuje, pod nim będziesz miał śrubkę na imbusa. Popielniczkę trzeba otworzyć w okół niej kolejne cztery śruby na imbusa, nie pamiętam czy to są wszystkie, następnie centralny kokpit powinien zejść. Uważaj na kable przy ściąganiu kable są krótkie i trzeba rękę wkładać i je rozpiąć, i dopiero do końca zdjąć obudowę. Jak zdejmiesz to wszystko to będziesz miał na środku panel na którym zostaną dwa pokrętła, to trzeba odkręcić i zdjąć, wtyczka z tyłu jest jedna, ja temperaturę mam na potencjometrze, więc linkę tylko od kierunku nawiewu ściągałem. Linki nie ma problemu ściągnąć, trudno żeby źle ją założyć z powrotem.
Przycisk musisz sprawdzić rezystancji, kręcąc pokrętłem powinna zmieniać się rezystancja. Jeżeli jest w tym samym miejscu, jest to fakt iż silnik jest zapięty na jeden bieg poprzez źle działające pokrętło.
Jak chcesz to możesz wymienić w ciemno cały ten zespół przełączników, bo ja bym jego obwiniał, ale dla pewności go bym sprawdził, ponieważ ja nie wymieniam co popadnie w aucie :) Z drugiej strony jak będziesz go wymieniał to i tak będziesz musiał to samo rozebrać co do sprawdzenia jego.
Szczerze to ja bym określił stopień trudności 2/10. Wystarczy mieć klucz imbusa, coś do podważenia, dwie ręce. Jedynie gdzie ja widziałem problem to był w miejscu jak ktoś ma oryginalne radio, ale w książce jest napisane co i jak, więc 3 nożami bez problemu zapadki koło radia nacisnąłem i wyciągnąłem radio bez problemów
Radio wymieniłem jakiś czas temu, już nikt mi nie chciał kaset sprzedać nowych :D
Kurde, nawiasem mówiąc ja bym magiczną kasetę jechał, MP3 i gitara :) No, ale co kto woli :) Ja mam ORG radio na CD, ale używam zaawansowanego transmitera FM i wszystko ładnie gra i nie przeszkadza, a funkcje z transmiterem to jak nie jedno nowe radio w dzisiejszych czasach.
:D ja już próbowałem wszystkiego i w końcu wymieniłem radyjko ^^ No ale cóż, powiedz mi, jak już rozbiorę panel, to co z tym pokrętłem sprawdzać?
Wiesz co niestety numerów pinów na schemacie nie ma. Będą to trze piny, znajdziesz je po kolorach kabli na wtyczce za tym panelem. Są to 3 kable: czerwony, zielony, czarny. Z tym że tylko dwa będą do sprawdzenia oporności. Teraz pytanie jeszcze czy masz klimatyzację czy nie. Jeśli masz to jeden z tych kabli z czarnym pewnie robi za funkcje auta, a drugi z czarnym robi funkcję potencjometru.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wiesz co niestety numerów pinów na schemacie nie ma. Będą to trze piny, znajdziesz je po kolorach kabli na wtyczce za tym panelem. Są to 3 kable: czerwony, zielony, czarny. Po tym jak znajdziesz te piny na panelu musisz połączyć te 3 kable w jakieś pary np. czerwony - czarny, zielony - czarny, bo nie wiem na których kablach jest potencjometr.
Klime mam, a schemat gdzie znajdę? W instrukcji będzie?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
S17 to jest pokrętło.
Załącznik 34889