Witam
Czy ktoś z kolegów wymieniał lub słyszał, czy do hatchbacka pasowały by sprężyny z combi, oczywiście mowa o tylnym zawieszeniu. Mam założone LPG i przy trzech osobach z tyłu trochę siedzi.
To jest widok strony w wersji do druku
Witam
Czy ktoś z kolegów wymieniał lub słyszał, czy do hatchbacka pasowały by sprężyny z combi, oczywiście mowa o tylnym zawieszeniu. Mam założone LPG i przy trzech osobach z tyłu trochę siedzi.
W eperze są dwa różne numery amorów dla zasilania benzyną i zasilania LPG
Dla HB i inne numery dla SW
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Zlośliwie powiem że to kolejny powód za fabrycznym LPG. I to może też tłumaczyć dlaczego za chiny nie podzielam poglądu że tipo jest za miękkie i się źle prowadzi.
Ja w swoim innym samochodzie z miesiąc temu podłożyłem gumy POD sprężynę. Nie mylić z tymi gumami co się wkłada miedzy swoje, ponieważ te gumy to dla mnie jedna wielka pomyłka gdyż część sprężyny jest utwardzona, a reszta niby pracuje. Prędzej czy później taka sprężyna w którymś miejscu pęknie i dziwnie się zachowuje. Takie jest moje zdanie. A podkładka POD sprężynę to po prostu wyjąłem starą podkładkę o grubości 9 mm a włożyłem podajże o grubości 39 mm. Mój błąd bo nie mierzyłem odległości przed i po czy coś się zmieniło w wysokości auta . Potem pojechałem na CAŁĄ geometrie samochodu czy coś się zmieniło i diagnoście mówiłem że włożyłem takie gumy i czy kąty pochylenia tylnych kół mi się zmieniły itp. i wszystko było OK. Chce to samo zrobić z TIPO ale do tego bym musiał wyjąć sprężynę i zobaczyć czy są takie podkładki i czy idą one z góry czy z dołu, zobaczyć rozmiar, potem zamówić, czekać ze 2-3 dni na przesyłkę, przez ten czas auto będzie unieruchomione itp. itd. A gotowych jeszcze dedykowanych gum do tipo nie widziałem. Oczywiście w Tipo z tyłu nie ustawisz kątów pochylenia kół wiec geometrii raczej był już nie robił.
A tak z ciekawości, ile waży taki zbiornik lpg w Tipo?
26-27 kg plus gaz i troche jest do masy
Pełny bak benzyny to niecałe 40 kg, a jakoś po zatynkowaniu do pełna nie zauważam aby samochód się obniżał, czy miało to zauważalny wpływ na zwykłe prowadzenie samochodu.
Zbiornik to ok 20 kg puls 40 l gazu to 50 -60 kg co najgorsze to masa wysunięta za tylną oś. Przeglądałem katalogi i z tego co wyczytałem to sedan i hb ma te same sprężyny natomiast sw ma sprężyny o 0,5 mm grubsze i o kilak mm większej średnicy. W katalogu podane jest obciążenie tył se/hb 900 kg a sw 950 kg. Akurat masa zbiornika i gazu, tylko nie wiem jak z gniazdami sprężyny czy pasują.
https://allegro.pl/oferta/guma-podwy...ito-7734479969
Takie coś pasuje też do sedana. Nie wiem jak z HB i SW, bo nie mam dostępu do katalogu, a w serwisie nie bywam. Chłopaki raczej mają w modzie zakładać te dystanse między zwoje. Nie pochwalam. Jakby ktoś mógł sprawdzić czy ta guma jest taka sama w sedanie, HB i SW to byłoby miło.
Właśnie o takiej gumie pisałem. Teraz zimno i nie mam na to ochoty, ale na wiosnę jak będę zmieniać opony na letnie to spróbuję takie gumy założyć.
Miałem to robić w lato ale nie wytrzymałem i dzisiaj z rana podniosłem tyłeczek mojego tipo. Założyłem gumy podwyższające pod i nad sprężynę. Super to wygląda jak się koło założy. Niestety zdjęcie zrobiłem tylko jedno jak jeszcze koło nie było założone. Załącznik 34743
Jak wyciągałeś sprężynę ? Odkręciłeś dół amortyzatora i podniosłeś samochód, sprężyna wyszła? Czy jeszcze jest jakoś przykręcona ? Pytam bo wczoraj kupiłem sprężyny od Sw i jak będę miał chwilkę to wymienię. Pierwsze zmierzę wysokość od ziemi do nadkola po wymianie zmierzę powtórnie, ciekawe o ile się podniesie. I jak będzie się zachowywał przy obciążeniu. Zrób zdjęcie jak wygląda tył samochodu i zmierz proszę wysokość do nadkola. Jak wymienię to porównamy, będzie dla innych.
Odkręciłem tylko dół amortyzatora. ale żeby tą śrubę odkręcić to nie odkręcasz tej nakrętki co widać na zdjęciu ponieważ jest ona na stałe :/ i nie wiem czemu ktoś ją zaznaczył żółtym kolorem :/ a odkręcasz od wewnątrz kluczem torx e18 bodajże Załącznik 34745. przed odkręceniem podłożyłem kilka deseczek żeby sprężyna nie napierała na dół i nie wybiła mi zębów jak widać na zdjęciu :) . Jak odkręcisz dół amortyzatora to złapałem z jednej strony ściągaczem do sprężyn żeby sprężyna się nie rozciągała i podnosisz na maksa samochód to w tedy sprężyna bez problemu wyskoczy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ja mierzyłem wstępnie wysokość od góry opony 205/55/r16 do rantu nadkola tzw prześwit w pionie to przed miałem 5cm a z przodu 7cm, a teraz mam z tyłu 10 cm a z przodu dalej 7 cm :P ten prześwit z tyłu każdy będzie miał inny, to zależy ile benzyny i gazu masz.
Witajcie, dzisiaj zamontowałem sprężyny z sw do mojego hb z lpg. Na razie jestem zadowolony tył poszedł do góry o 3 cm, a co najważniejsze nie ugina się tak mocno jak wsiądą dwie osoby. Dla zainteresowanych - sprężyny pasują, gumy i wszystkie mocowania są takie same. Poukładałem także troszkę w bagażniku tzn. ustawiłem koło dojazdowe 16' z prawej strony, ci co mają hb wiedzą o czym mówię - jednak bagażnik w hb jest trochę mały ( wystająca butla, dodatkowa pianka 7 cm). Jeszcze parę udoskonaleń i będę zadowolony.:lol:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam
Powiedz czy wymieniałeś (podnosiłeś) tylko tył auta?
Jak można byłoby podnieść także przód?
Pod koniec tego roku ma wejść wersja o zwiększonym prześwicie pod nazwą chyba ROCK
Ze względu że mam założone lpg to podnosiłem tylko tył auta, a przód zostawiłem w orginale. Wizualnie wygląda jak by był w poziomie tzw. nie widać żeby tył był jakoś wysoko. Od tamtego czasu troszkę kilometrów nacykałem i jestem z tego zabiegu zadowolony.
Zna ktoś numer sprężyn tył do sw tjet z fabrycznym gazem? Było to gdzieś kiedyś na forum ale nie mogę się dokopać bo w tym temacie nie ma. Eper też nie działa :roll: