Witam,
jak odkręcić tylną piastę od belki? Czy jest ona przykręcona czterema śrubami czy również jest wciskana w belkę i trzeba jechać na prasę by ja wycisnąć?
To jest widok strony w wersji do druku
Witam,
jak odkręcić tylną piastę od belki? Czy jest ona przykręcona czterema śrubami czy również jest wciskana w belkę i trzeba jechać na prasę by ja wycisnąć?
Tylko 4 śruby, później trochę trzeba postukać aby zruszyć. Wyciągasz, wkładasz drugą i tyle.
Próbowałem odkręcić pneumatem i nie dało rady. Puściło jedną stronę , a druga ani drgnie. Tak jest zapieczona.
u mnie tak samo, szlifierka w ruch poszła, piasta jeśli do wyrzucenia to nacinać w kilku miejscach i powinno puścić.
Temat dotyczy piasty czy tarczy hamulcowej?http://eper.fiatklubpolska.pl/emaps?...838&height=628
piasta pozycja 1-A przykręcona nakrętką na klucz 34.
może temat dotyczy Załącznik 32928Załącznik 32928
pozycja 3-czop półosi
Temat dotyczy poz. 3 czyli jak opisane półosi. Nie chcą za cholerę odkręcić się 4 śruby, którymi jest przykręcona ta półoś do belki.
Ciągnij grzej zapieczone .
Ja zrobiłem tak że odkręciłem śrubę tą co jest pod dekielkiem, zdjąłem z łożysk tak że została sama ośka, wtedy kątówką był dobry dostęp do śrub. Próbowałem najpierw grzać palnikiem ale nic nie dało więc kątówką przecinałem śruby razem z piastą. po takim zabiegu poszło, ale wiadomo śruby do wyrzucenia.
Wymieniam belkę z tyłu i muszę przełożyć te półosie.
Jeszcze ewentualnie jeśli masz śruby to można próbować przewiercić śruby, osłabi je trochę i może wtedy odpuszczą. U mnie grzanie nic nie dało tak były zardzewiałe :/
U mnie jest to samo. Tak jest zapieczone , ze rurą długości jakieś 70 cm nawet nie drgnie. Wystające końcówki śrub z drugiej strony zostały ucięte boschem w nadziei na przynajmniej minimalne rozgrzanie a i tak to nic nie pomogło. Ten wystający gwint był tak zarośnięty i pogrubiony od rdzy i jakiegoś innego syfu, ze nawet szczotką drucianą nie dało się zedrzeć tego i nie widać w ogóle zwojów gwintu.
Poszedłem na najłatwiejszy według mnie sposób i zakupiłem samą zwrotnicę z piastą, łożyskami i czujnikiem ABS-u (łożyska przełożę swoje, bo są jeszcze dobre).
Zapłaciłem całe 50 zeta z przesyłką.
Odkręć tę dużą śrubę (30 albo 32 klucz, nie pamiętam) zdejmij łożyska z piastą i przełóż do drugiego będzie najmniej roboty :) jak oś jest prosta to różnicy nie będzie a przy okazji możesz nasmarować porządnie łożyska :) Ja po walce z jedną stroną odpuściłem sobie drugą i zrobiłem w ten sposób, 20 tys km bez problemu już lata.
Szanowny Kolego założyłeś temat "piasta tylna-jak odkręcić" i piszesz
1.jak odkręcić piastę od belki
2.temat dotyczy półosi
3.wymieniam belkę z tyłu
4.kupiłem zwrotnicę z piastą,łożyskami.../o ile się nie mylę w STILO zwrotnica jest z przodu samochodu/
śmiem podejrzewać,że gdyby czytał to Chińczyk/a może/ zwątpił by w to czy Polacy znają budowę samochodu.
Jak uściśliłem wcześniej w poście nr 6, według rysunku który podałeś jest to poz. 3 (nazwana przez ciebie czop półosi , choć według mnie półosie są jedynie z przodu, ale nie chciałem już mieszać). Różne określenie przez mnie tej właśnie części powodowane było tym , że również różnie określają ją inni , wystarczy prześledzić nawet ten temat. Nie wydaję mi się na tyle to istotne, by nie można było określić o co w temacie chodzi.
Od początku chodzi o belkę i wiadomo, ze jest ona z tyłu co wielokrotnie zaznaczałem (widziałeś belkę z przodu ?).
Pozdrawiam
Odpowiem trochę inaczej.Język techniczny jest językiem prostym natomiast precyzyjnym.
W swoich wypowiedziach mylisz piastę z półosią./oś jest to element "okrągły"
,który nie przenosi napędu/.Załączałem rysunki w celu właściwego zlokalizowania i nazwania elemetów,które wymieniałeś.Rzuciłem też hasło zakupu kpl.belki z półosiami.Kiedy wszystko było na dobrej drodze to piszesz ,że "kupiłem zwrotnicę z piastą".Między belką a zwrotnicą jest pewna różnica i to łatwa do zauważenia.Jeszcze jedna ciekawostka piszesz,że odcinałeś kawałek śruby i myślałeś,ze jak się podgrzeje to łatwiej się odkręci.Podgrzana śruba rozszerza się a tym smym bardziej się zaciska.Podgrzewa się element w,który sruba jest wkręcona.Ty tego nie pisałeś ale można też przeczytać o nacinaniu piasty.Czy wdziałem przednią belkę.Pewnie,że tak kilkaset razy np.samochód LUBLIN i wiele wiele innych.Wypada też pamiętać,że czytają to osoby,którym Twój opis /mylenie elementów/ robi duże zamieszanie w ich znajomości budowy pojazdu.