To jest widok strony w wersji do druku
-
Montaż haka w ASO - 500l cross
Panowie, macie jakiś pomysł czym, jak zamaskować dziurę w zderzaku po montażu haka w ASO tak by to co jest obecnie nie raziło po oczach. Wiem, że montaż wymagał podcięcia zderzaka, ale można było to zrobić trochę lepiej jakby się chciało i pomyślało. Wystarczyłby otwór 1/3 z tego co jest obecnie a gniazdo od wiązki można było wyprowadzić na zewnątrz w wnęki....
No ale cóż...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c50d480106.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e6ecde91ff.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f9cd23da6a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...69cd17d5a8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8fe1981dd3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4c61646a46.jpg
Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka
-
Fuszera... :mad: Niech ASO poprawia to dziadostwo.
-
Trzeba przyznać, że oko do prostej linii cięcia to mieli. Moim zdaniem należy Ci się nowy zderzak.
-
1 załącznik(i)
Uzyj takiej gumy jak na krawedzie drzwi sie zaklada. Kolory sa rozne do wyboru ale mysle ze czarna by pasowala. Zalozyc na klej i bedzie duzo ladniej.
Załącznik 32685
-
o i to jest dobry pomysł. Myślałem jeszcze poszukać jakiejś gumowej czarnej maty i od środka wypełnić tą wielką dziurę wycinając w macie otwory pod gniazdo i sam hak i podkleić od środka do zderzaka tak by zapełnić "przestrzeń w otworze" no nic będę kombinował aczkolwiek jestem trochę zniesmaczony sposobem montażu - Pan Kazio w swojej stodole zrobiłby tak samo jak nie lepiej... a po samym ASO jednak wymaga się więcej profesjonalizmu szczególnie za tą cenę, którą sobie krzyczą ( 1700zł ) Finalnie ja nic nie płaciłem bo miałem montaż haka wynegocjowany przy zamówieniu auta. Gazu nie odważyłem się montować w ASO i z każdym kolejnym przeczytanym wpisem na forum utwierdzam się w przekonaniu, że to dobra decyzja. Montaż we wrześniu u zewnętrznego gazownika cena 3500zł zbiornik 630/300/76L lub 650/300 81L - z tym drugim może być problem. Tak czy siak ASO przez 2 lata a później dziękuję partaczom i zdziercom za 2 letnią gwarancyjną niewolę i serwisuję gdzie indziej.
-
Cytat:
Napisał
kastomat
Tak czy siak ASO przez 2 lata a później dziękuję partaczom i zdziercom za 2 letnią gwarancyjną niewolę i serwisuję gdzie indziej.
W tym roku miałem ostatni przegląd w ASO. Za rok sam zadbam o auto, przynajmniej pół godziny później nie stanę na poboczu z powodu lejącego się oleju spod pokrywy filtra. Co ciekawe forumowy kolega w praktycznie tym samym czasie oddał na przegląd swoje auto do tego samego ASO i też olej leciał.
-
witam, zaiste wyrąbano dziurę co się zowie ....
ale mam wrażenie, że nie dobrano właściwego haka do tego typu zderzaka; bo przecież w tym modelu haka- gniazdko na wsporniku na możliwość uchylenia o 90st w dół, a tu dziura jak fix , a gniada nie ma jak odwinąć ....
no chyba że był akcept zleceniodawcy
mam taki hak w Picassie ; normalnie gniazdo jest schowane za zderzakiem, do ciągnięcia odchylam w dół i wpinam wtyczkę ;-)
-
Cytat:
Napisał
sympatyk
witam, zaiste wyrąbano dziurę co się zowie ....
ale mam wrażenie, że nie dobrano właściwego haka do tego typu zderzaka; bo przecież w tym modelu haka- gniazdko na wsporniku na możliwość uchylenia o 90st w dół, a tu dziura jak fix , a gniada nie ma jak odwinąć ....
no chyba że był akcept zleceniodawcy
mam taki hak w Picassie ; normalnie gniazdo jest schowane za zderzakiem, do ciągnięcia odchylam w dół i wpinam wtyczkę ;-)
Akcept był na tu cytuję "delikatne" podcięcie zderzaka które mogło być potrzebne ale niekoniecznie bo sami nie wiedzieli. hak był zamawiany specjalnie pod ten model i rocznik auta z Holandii niby przez co czekałem prawie 3 tygodnie i to niby miało dawać szansę że to delikatne podcięcie nie będzie konieczne. Z tyłu dziury nie widać trzeba kucnąć by ją dostrzec.
Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka
-
Wyciąłbym równiutko z czarnego elastycznego tworzywa maskownicę na całą dziurę - ok. 2 cm zachodzącą na nią. W niej otwory na co trzeba, i przykręciłbym ją samonawiercającymi się wkrętami. Większy problem niż jej wygląd (jest przecież od spodu) stanowi opór jaki może stawiać przy prędkościach przelotowych, łącznie z "pompowaniem" tylnej krawędzi. Poza tym taka dziura może "odkurzać" piach z drogi.
-
I tego odkurzania się boję. Hak dedykowany do tego modelu jak wynika z instrukcji. W której jakby nie patrzeć przy instrukcji montażu nie ma słowa nic o wypier...leniu wielkiej dziury w zderzaku....https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9d98d0d0fe.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...27d5b617de.jpg
Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6fb7816765.jpg
-
Hej. Jaki udźwig pionowy ma ten hak? Można nim kemping taki około 800kg ciągnąć?
-
Homologacja jest na 1000 kg z najazdem i 400 bez (Fiat) hak spokojnie wytrzyma więcej ale nie o to tu chodzi żeby bić rekordy
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...98945d531e.jpg
Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka
-
Fajnie wygląda 😀 Jednakże 500L to demonem hamowania nie jest, więc z taką przyczepą bez hamulców to bym nie zaryzykował jazdy.
-
Cytat:
Napisał
Siks
Fajnie wygląda [emoji3] Jednakże 500L to demonem hamowania nie jest, więc z taką przyczepą bez hamulców to bym nie zaryzykował jazdy.
Z przyczepą na ogonie i tak szybko się nie jeździ z racji zdroworozsądkowej i ekonomicznej. U mnie z przyczepą spalanie w trasie średnio wyszło 10L Pb95 tempomat ustawiony na 80 max 90 i w drogę. Przy szybszej jeździe 13-14L... Łatwo policzyć, że pośpiech się nie kalkuluje.
Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
kastomat
Z przyczepą na ogonie i tak szybko się nie jeździ z racji zdroworozsądkowej i ekonomicznej.
Przepisy określają V-max z przyczepą.
-
Ooo kurcze! Piękna dziura. :) Ja mam w sumie podobnie z tym, że wydaje mi się, że jest to mniej widoczne. Zdecydowałem się na hak ze Słupska i montaż poza ASO (nigdy z tego powodu nie robili mi problemów). Po wypięciu z daleka dziura jest mało widoczna. Później wrzucę zdjęcie.
-
Cytat:
Napisał
kastomat
Panowie, macie jakiś pomysł czym, jak zamaskować dziurę w zderzaku po montażu haka w ASO tak by to co jest obecnie nie raziło po oczach. Wiem, że montaż wymagał podcięcia zderzaka, ale można było to zrobić trochę lepiej jakby się chciało i pomyślało. Wystarczyłby otwór 1/3 z tego co jest obecnie a gniazdo od wiązki można było wyprowadzić na zewnątrz w wnęki....
No ale cóż...
Ale odstawiono fuszerę.
Czasami renomowani producenci w zestawie mają szablon do wycinania, czasami podają wymiary cięcia. Tylko trzeba też umieć to wyciąć i obrobić, a nie odstawiać taki szmelc.
Różne haki już montowałem i muszę przyznać, że najlepsze są Wesfalia. Nie wiem jak obecnie przewiduje ich katalog ale jeszcze parę lat temu do odłączanych kul oferowali estetyczne zaślepki wyciętego otworu.
Gdy nie używasz haka to wyjmujesz kulę, chowa się gniazdo na zawiasie, a otwór przykrywa się plastikową zaślepką.
Przede wszystkim Westfalia już w katalogu informuje klienta czy trzeba ciąć zderzak czy nie, a jeżeli trzeba to czy cięcie jest widoczne czy nie.
-
Mam taką zaślepkę. Ale i tak głównie jeżdżę z hakiem, rzadko kiedy go ściągam Cytat:
Napisał
fred77
Ale odstawiono fuszerę.
Czasami renomowani producenci w zestawie mają szablon do wycinania, czasami podają wymiary cięcia. Tylko trzeba też umieć to wyciąć i obrobić, a nie odstawiać taki szmelc.
Różne haki już montowałem i muszę przyznać, że najlepsze są Wesfalia. Nie wiem jak obecnie przewiduje ich katalog ale jeszcze parę lat temu do odłączanych kul oferowali estetyczne zaślepki wyciętego otworu.
Gdy nie używasz haka to wyjmujesz kulę, chowa się gniazdo na zawiasie, a otwór przykrywa się plastikową zaślepką.
Przede wszystkim Westfalia już w katalogu informuje klienta czy trzeba ciąć zderzak czy nie, a jeżeli trzeba to czy cięcie jest widoczne czy nie.