To jest widok strony w wersji do druku
-
Czarny dymek z rury
Jak w temacie, jeśli jeżdżę spokojnie wszystko jest ok. W momencie, gdy depne pedał gazu mocniej to od 2,5tys obrotów widzę za sobą czarny dym. Nie ma go jakoś bardzo dużo ale się pojawił. Spalanie wg komputera oscyluje w granicach 8,5-9l po mieście. EGR czyszczony w listopadzie, DPF wymieniony 1,5 roku temu. Obawiam się, że to wtryski.
Cromal 1.9 150km automat.
-
Czarny dym to w skrócie informacja, że silnik dostaje za dużo ON w stosunku do ilości powietrza...
Powodów może być bardzo wiele, wymienię kilka głównych:
- bardzo rzadko wymieniany filtr powietrza ( jeśli ktoś robi to raz na 30 tys km to nie może spodziewać się że silnik ma czym oddychać )
- z czasem przepływka traci swoje parametry - zabrudzona / kwestia weryfikacji lub przemycia dobrym preparatem do "optyki" który nie zostawi śladu na elementach grzejnych wewnątrz układu pomiarowego )
- zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania i temperatury w kolektorze - czyszczenie/ przepłukanie
- Słaba kondycja turbiny i np.: problemy z sterowaniem łopatkami zmiennej geometrii ( za niskie podciśnienie w układzie ), wypalone łopatki, zapieczone...
- Problemy z wtryskiwaczami - duże korekty i lejące wtryskiwacze....
- różnego rodzaju modyfikacje softu które spowodowały zwiększenie dawki paliwa ..
i pewnie jeszcze kilka .... :lol: zacznij od profilaktycznej diagnostyki silnika i parametrów...
-
Polecam również sprawdzenie w jakim stanie jest kolektor dolotowy, a w szczególności sczelność klap. Sprawdź też czy przypadkiem listwa sterująca klapami nie leży sobie spokojnie na kolektorze.
Podobny objaw miałem gdy klapy były już nie szczelne i powietrze zamiast w cylindry szło w atmosfere. Stosunek ON do O2 wtedy był bardzo niekorzystny.
-
Ja bym zaczął od szczelności dolotu miedzy turbo a przepustnica. Może interkuler się rozszczelnil i silnik rekompensuje niższe ciśnienie powietrza zwiększając dawkę paliwa = czarna chmura przy przyspieszaniu.
-
Z początku myślałem tak jak podpowiadacie, że to turbina, ale turbina ma niecałe 2 lata i mało prawdopodobnym jest, aby już padła. Klap wirowych brak w moim modelu także 1 problem mniej. Całą resztę waszych podpowiedzi sprawdzę kro po kroku.
Dzięki Panowie.
-
Cytat:
Napisał
cicuhel
Jak w temacie, jeśli jeżdżę spokojnie wszystko jest ok.
Może przyczyną jest że dużo jeździć jak dorożkarz i w układzie wylotowym gromadzi się sadza która jak ostro wdepniesz gaz to wylatuje. Pojeździj bardziej dynamicznie i zobacz czy wtedy kopci. Delikatna jazda na niskich obrotach powoduje gromadzenie się sadzy.
-
Jeśli chodzi o styl jazdy to wygląda to tak... dopóki auto nie załapie temperatury (olej w układzie, a nie płyn chłodniczy) staram się nie kręcić powyżej 2 tyś obrotów (choć w automacie czasami ciężko jest tego upilnować) z racji uszkodzenia turbo, a później staram się jeździć dynamicznie. Fakt jest taki, iż jakieś 80% tras robię po mieście. Może jestem trochę przewrażliwiony, bo to mój 1 klekot, ale lepiej dmuchać na zimne.
-
Cytat:
Napisał
cicuhel
dopóki auto nie załapie temperatury (olej w układzie, a nie płyn chłodniczy)
A skąd wiesz jaka jest temperatura oleju, masz zamontowany wskaźnik?
-
Póki co na czuja, ale niedługo czeka mnie wymiana oleju, wiec odrazu wrzucam czujnik temperatury. Wszystko juz kupione także czeka tylko na montaż
-
Mozesz zrobic logi na pstoju i dynamiczne podczas jazdy, zobaczysz dlaczego brakuje mu powietrza.Sprawdz cisnienie doladowania oczekiwane i realne.Po mojemu masz walniety wąz na polaczeniu turbiny z intercoolerem. Zrob jakas piane, spsikaj te elementy, ktos niech daje po gazie, a Ty obserwuj , moze zauwazysz gdzies ulatnianie sie powietrza. Turbina wali do 2 barow, wiec nietrudno bedzie zauwazyc.:drinkers:
-
Dziwne ze jak ma DPF to zadymi. DPF powinien wszystko wychwycic. Jedynie przy dopalaniu moze kopcic
-
Cytat:
Napisał
desmo999
Dziwne ze jak ma DPF to zadymi. DPF powinien wszystko wychwycic. Jedynie przy dopalaniu moze kopcic
Tez tak myślę, że DPF powinien "czarnego bąka" wyłapać. Co do dymu z wydechu to może dymić ale nie na czarno. Raz jedyny miałem okazje zaobserwować to u siebie w czasie szybkiej jazdy na autostradzie i wtedy dymił na biało. Było to ze dwa lata temu i od tego momentu nie zdarzyło się ani raz. Tak jak sugerują Koledzy sprawdzić trzeba IC i przewody do/z bo moim zdaniem tam boże być problem.
-
Na biało w trakcie dopalania sadzy to wielokrotnie zaobserwalem przy dopalanu stacjonarnym roznego rodzaju sprzetow.
-
Cytat:
Napisał
cicuhel
Póki co na czuja, ale niedługo czeka mnie wymiana oleju, wiec odrazu wrzucam czujnik temperatury. Wszystko juz kupione także czeka tylko na montaż
Możesz przedstawić jak chcesz to zrobić?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
desmo999
Dziwne ze jak ma DPF to zadymi. DPF powinien wszystko wychwycic. Jedynie przy dopalaniu moze kopcic
Autor posta napisał, że DPF wymienił. Kto wie, co tam zamontowali. Zamienniki za 700 zł ze stalowym "wkładem" to jest pic na wodę, a nie DPF. Zresztą nawet bez DPF kopcić na czarno nie powinien. Ewidentnie coś niedomaga. Kolega również napisał, że turbosprężarka ma dopiero 2 lata. 2 lata od ostatniej regeneracji w serwisie, tak? Niektórym turbosprężarka pada już po kilku dniach od "regeneracji", także te 2 lata to żaden argument. Wszystko zależy od tego kto i na jakich gratach ją zregenerował. Tak jak pisali poprzednicy zacząć od sprawdzenia rury od IC. Następnie czujnik doładowania na kolektorze. Logi też by się przydały.
-
Jeżeli chodzi o DPF i turbo to wymieniane było na nowe w ASO. Przynajmniej tak wynika z papierów od poprzedniego właściciela (auto z pewnej ręki od sąsiada zza płotu), także jeśli ASO nie przygralo w... To jest nowe. W sobotę będę miał chwile w końcu to wezmę się za sprawdzanie po kolei to.co opisywaliscie.
-
Odświeżam temat. Na czym w końcu stanęło? Mam podobny problem. Do tego stopnia, że po kilku trasach Warszawa-Kraków zawaliło mi nowy DPF (ostatnio coraz częściej wywalał błąd DPF i check engine, ale różne barany usuwały tylko efekt a nie przyczynę, kilka razy wypalali stacjonarnie. Jak w końcu miałem chwilę podjechać do swojego mechanika, to okazało się, że jest tak zapieczony, że trzeba dać nowy wkład). Turbina po regeneracji i dodatkowo sprawdzana po nawrocie problemu w 2 niezależnych miejscach, jest w idealnym stanie. Nowy intercooler. EGR czysty. Układ szczelny, bo przy wymianach turbiny i ic sprawdzany. W mojej wersji już nie ma tej listwy na kolektorze, żeby sprawdzić własnoręcznie co z klapami. Żaden ze mnie mechanik, ale dzisiaj chyba zawiozę go do ASO. Tyle, że znając ich będą chcieli wszystko po kolei robić i sprawdzać czy usterka usunięta. A na takie zabawy mnie nie stać. Jeśli chodzi o moc, wszystko git (o ile nie wywala check engine, bo wtedy włącza tryb awaryjny i wiadomo)
Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
-
Ile zapłaciłeś za nowy filtr DPF i kto jest jego producentem? Dlaczego nie zregenerowałeś oryginalnego? Wyszłoby taniej (ok. 500 zł) i pewniej. Oryginał to oryginał. Na terenie Wrocka na pewno znalazłbyś serwis Bosch oferujący usługę regeneracji filtra przez płukanie w profesjonalnej myjce.
Przyczyn zapychania filtra może być co najmniej kilka:
1. Lejące wtryskiwacze - konieczne logi korekt na biegu jałowym oraz pod obciążeniem
2. Niesprawny przepływomierz - konieczne logi z przepływomierza
3. Nieszczelność w dolocie - konieczne logi doładowania oraz kontrola wzrokowa węży dolotowych
4. Niesprawność przepustnicy/klapy gaszącej (nie mylić z klapkami) - odczytać błędy z ECU, sprawdzić zachowanie silnika podczas gaszenia - wstrząsy silnika oznaczają problem z przepustnicą/klapą (zaolejenie, zimne luty)
5. Niesprawność w obwodzie czujników ciśnienia DPF
6. Niesprawny termostat - wskazówka w pionie? Wykonać logi temperatury
7. Sprawdzić wszystkie parametry DPF w ECU silnika: przebiegi 5 ostatnich regeneracji, średnia temperatura 5 ostatnich regeneracji, ciśnienie różnicowe na biegu jałowym
Wszystko to możesz wykonać we własnym zakresie przy pomocy programu diagnostycznego Multiecuscan i kompatybilnego z FIAT CAN kabla ELM327 lub niebieskiego KKL'a.
-
Jest nowy wkład bosha bodaj, polecany ogólnie przez firmę zajmującą się wyłącznie DPF. Uznali, że stary jest uszkodzony przez zapieczone najprawdopodobniej oleje i czyszczenie chemiczne nie będzie dawało wystarczającego efektu. Za wymianę wkładu plus nowy intercooler i czujnik z robocizną dałem 1850zl
Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
-
Teraz tego kabla raczej nie zdobędę. Jest tu może ktoś z Krakowa albo okolic kto posiada takie cuda?
Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka