Dziś zauważyłem, że po zamknięciu samochodu nie zamyka się klapka wlewu paliwa. Nie wyglada, aby było uszkodzone zamknięcie tylko po prostu go nie ma albo nie zauważyłem. Jak wygląda to w Waszych samochodach?
To jest widok strony w wersji do druku
Dziś zauważyłem, że po zamknięciu samochodu nie zamyka się klapka wlewu paliwa. Nie wyglada, aby było uszkodzone zamknięcie tylko po prostu go nie ma albo nie zauważyłem. Jak wygląda to w Waszych samochodach?
Tak właśnie jest w każdej 500L oraz Tipo
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Dziękuję za odpowiedź.
Klapka się nie zamyka, rygluje się wlew SMART FUEL, po zamknięciu kluczykiem nie da się nic włożyć przez tą "blaszkę"
Tak. To normalne, że nie ma osobnego korka. Zamknięcie Smart fuel, moim zdaniem całkiem sensowne :-)
Sprawdziłem. Po zamknięciu samochodu nie blokuje się. Wystarczy, tak jak pistolet z dystrybutora, popchnąć 3 zabezpieczenia jednocześnie i otwiera się. Rozwiązanie fajnie ale jeśli trafi się jakis "przyjemniaczek", który bedzie chciał zrobić dowcip lub amator spuszczania paliwa to może nie być miło. Bądźmy dobrej myśli 😀
Hmm, faktycznie byłem w błędzie. Kiedyś próbowałem gmerać paluchem i rurką plastikową jej się wepchnąć mi nie udało na zamkniętym przez blaszkę. Ale dzisiaj auto zatankowałem jak było zamknięte.
A tak gdybając możliwe że ten system ma sitko zaraz za wlewem, tak jak np. w Toyocie Yaris, nie da się wepchnąć rurki do spuszczania bo blokuje się na sitku 20 cm dalej od wlewu.
Ale to tylko gdybanie. Wątpię żeby Włosi zostawili to tak otwarte, szczególnie że kradzieże w Italii się zdarzają, i felg i paliwa i wszystkiego.
Ukraść paliwo to jedno ale fakt braku zamknięcia może skutkować dosypaniem czegoś lub wlaniem czegoś do naszych baków.... np. Zazdrosny sąsiad, który nie może przeżyć że mamy takie piękne auto jakim jest 500L[emoji3][emoji3][emoji23][emoji23]
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Chyba kłódkę zamontuję 😆 przed sąsiadem-zazdrośnikiem.
Wczoraj sprawdzaliśmy z kolegą w 500X i Tipo, wnioski:
500X - auto zamknięte, ale do wlewu paliwa można się dostać,
Tipo - auto zamknięte, do wlewu można się dostać, włożyliśmy też plastikowy lejek będący na wyposażeniu Tipka.
Okazuje się, że każdy może nam zrobić w baku szambo :mad:
Panowie, odkrywacie "nowości"?
Można tak powiedzieć ale automatyczne zamknięcie klapki wlewu paliwa po zablokowaniu drzwi wydaje się być standardem. Tutaj raczej możemy mówić o niemiłym zaskoczeniu. Pozostaje nam z tym żyć.
Az sprawdzilem ;) . Otwor wlewu normalnie zablokowany - 'na palec' nie reaguje . Ale sytuacja taka samo przy samochodzie otwartym lub zamknietym. Po blizszej analizie wyszlo , ze zarowno lejek jak i waz na stacji paliw po przylozeniu do wlewu naciska w trzech punktach jednoczesnie i odblokowuje klapke. Mowa o mechanizmie wlewowym. Klapka zewnetrzna nie jest ryglowana. Takie to niby zabezpiecznie. Moze w roznych egzemplarzach jest inaczej.
Podsumowując stwierdzam, że bezkorkowy wlew to super patent. Jak ktoś ma nam coś wsypać do baku lub zabrać paliwo to czy z korkiem czy bez to zrobi. Powinniśmy się jednak cieszyć z faktu posiadania tego systemu gdyż nawet takie auta jak.... Renault Captur, Opel crossland, Peugeot 2008, VW Troc, SEAT Aarona czy Citroen C3 aircross nie mają tego patentu na pokładzie.[emoji16]
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Tego typu rozwiazanie jest tez w fordzie i volvo. Ford ma w ofercie zamykane korki do dokupienia. W fiacie jeszcze nie wytropilem.
FCA nie produkuje, nie ma opcji zakupu. Aby dołożyć korek to trzeba zdemolować klapkę wlewu i zapewne zmienić samą rurę wlewową.
PS. Z ciekawostek część Renków ma ryglowaną z centralnym klapkę wlewu. W instrukcji od 500X też jest informacja, że ryglowana z centralnym, ale cóż, jeden z błędów w instrukcji.