Fiat jako kolejna firma rezygnuje z silników diesla w samochodach osobowych:
https://moto.wp.pl/fiat-wycofuje-sie...4473063344257a
To jest widok strony w wersji do druku
Fiat jako kolejna firma rezygnuje z silników diesla w samochodach osobowych:
https://moto.wp.pl/fiat-wycofuje-sie...4473063344257a
Ok, tylko niech na to miejsce stworzą jakieś benzyny z rozsądną mocą i spalaniem. Sam T-jet to za mało, młody nie jest i zaczyna odstawać od konkurencji.
Było jakiś czas temu info,że zainwestują w Tychach w produkcję nowoczesnych silników benzynowych 1,0 i 1,3l.
Czyli professional zostanie. Bo wyraźnie zaznaczone iż osobowe. Swoją drogą ciekawe czy chodzi stricte of Fiata czy całą grupę. Jeśli o Fiata to faktycznie mało osób bierze diesla - dopłata jest astronomiczna.
Ciekawe co zrobią z Jeepem. Jeśli chodzi o Grand Cherokee to 70% sprzedaży w europie to właśnie CRD. Też podczepią z pod osobowe? :P Czekamy do września.
tu coś o nich: turbo też ma być
https://www.allpar.com/mopar/fours/GSE.html
https://motorchase.com/en/2016/09/fi...nes-in-brazil/
Szkoda, że nie napisali nic o metodzie podawania paliwa. Fajnie się jeździ autami turbo z di.
Gdzieś jest zdanie o wtrysku bezposrednim (pokazane jest na rysunku) a na zdjęciu wtryskiwacze zwykłe- ale coś o etanolu pisze bo na rynku brazyliskim popularne więc może jakiś bifuel. Konstrukcja modułowa czyli graty typu tłoki itp mają pasować do wersji 3 i 4 cyl. I że idealna pojemność na cylinder to ok. 333 cm3. Elektryczna dodatkowa pompa wody, podstawowa pompa wody i pompa oleju o zmiennej wydajnosci, zmienne fazy, inteligentny alternator, stopień sprężania 13,2. Wolnossaki -2 zawory na cylinder,turbo -4 zawory aluminiowy blok i głowica z integrowanym kolektorem. Rozrząd na łańcuchu, projektowany czas pracy dla rozrządu 200 tys. Blok typu open deck co mi się najbardziej niepodoba ale to pewnie takie obawy jak ludzi ze średniowiecza przed elektrycznością. Ale tu razem z pogonią za parametrami jest pogoń za oszczędnościami. Wiadomo że blok od T-jeta (bo chyba jest closed deck) dużo więcej zniesie ale też jest dużo droższy i bardziej skomplikowany w produkcji
Ile mają z liczbą cylindrów większą/równą 4?Trzycylindrowca kijem nie dotknę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Całą grupę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dla mnie takie silniki odpadają. Uznaję tylko pasek.
Po obcowaniu z trzema cylindrami - nigdy więcej - lepiej pracował z dwoma w maluchu. Żadnych zalet trzech nie dostrzegałem, choćbym chciał.
Na rysunkach widać zewnętrzny egr :powieszony:
1.0 MPI w Fabii/Citygo bardzo przyzwoicie chodzi. A to zwykle Mpi. 1,2 PSA tyz ładnie.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Dla mnie brzmiało jak pralka (PSA)(Ale w sumie jak pamiętam czterocylindrowe 1,1 w Saxo też), jechało przeciętnie ale że nie moje auto to nie szarżowałem. . Za niedługo czterocylindrowe będą tak samo rzadkie jak dzisiaj szóstki a auta szybciej będzie się złomować i tyle. Biznes będzie sie kręcił. Podczas swojego życia może wyemituje pare ton CO2 mniej a kilka razy więcej produkcja nowego. A możnaby przecież je serwisowalne robić jeśli już trzeba.
Elektryki na dzień dzisiejszy to wielkie g....
Dopóki firmy nie opracują nowych urządzeń do przechowywania prądu, które będą mogły być wdrożone w rozsądnych pieniądzach zamiast obecnych akumulatorów elektryki nie mają szans na zawojowanie rynku. Już nie chcę wspominać, że energii też nam brakuje i gdyby tak nagle kilka milionów aut miało korzystać z sieci w naszym pieknym kraju mogłoby nie być kolorowo.
ja jestem optymistą. Może wreszcie to cholerne lewactwo zostanie odsunięte od władzy i powróci normalność? :)
A co ta normalnosc przez kilkanascie ostatnich lat zrobila w kwestii zwiekszenia podazy energii. Bo to ze postawili blok w opolu i kozienicach to troche malo.