Witam. Co szanowni forumowicze by wybrali- jak w temacie- model longe a toyota wersja Premium. Cena toyoty o 3k. większa. Pytam z ciekawości.
To jest widok strony w wersji do druku
Witam. Co szanowni forumowicze by wybrali- jak w temacie- model longe a toyota wersja Premium. Cena toyoty o 3k. większa. Pytam z ciekawości.
Silnik Fiata 1.4 120 km. Toyota 1.6 135km.
To jest forum fiata więc każdy będzie polecał fiata ;) a tak poważnie zależy też z jakim silnkiem auto będziesz kupował. Najlepiej idź na jazdę próbną i tu i tu. W fiacie pewnie większe rabaty będzie można wywalczyć. I nie słuchaj co mówią sprzedawcy ;)
Fiat daje lepsze rabaty. Toyota o wiele mniej
Silnik Fiata ma lepsze osiągi. Toyota natomiast silnik na łańcuchu i bez turbiny.
Mocniejszy silnik to raz a że bez turbo i na łancuchu rozrządu to takze zaleta.
Te nowe valvematici są świetne. W rodzinie mam corollę z tym silnikiem.
Ja bym brał Toykę. Tylko jeszcze podaj przebiegi jakie robisz, bo serwis Toyoty ma ceny z kosmosu.
Przebiegu ok 12 k rocznie
Jeśli pogodzisz się mniejszą ilością miejsca dla pasażerów z tyłu i mniejszym bagażnikiem to zdecydowanie Auris przy tych przelotach.
Toyota w perspektywie czasu powinna być mniej problemowa i lepiej trzymać cenę.
Z kolei Fiat tańszy w eksploatacji, z przyjemniejszym silnikiem i chyba bardziej obszerniejszy (w Aurisie tył ciasny)
Różnica w cenie nie duża. Jak ja robiłem rozeznanie po salonach to w cenie Tipo HB 1.4T miałem golasa Aurisa 1.33.
Teraz końcówka wyprzedaży więc pewno sytuacja cenowa jest dynamiczna.
Jeżeli to finalna różnica w cenie to brałbym toyote... jeżeli to wyjściowa różnica w cenie to Fiat wyjdzie ponad 10 koła taniej... porównujesz rocznik 2017 do 2017? Czy 2017 toyoty do 2018 fiata? Czy na odwrót? Mało danych podałeś... jakbyś tu wrzucił pełne specyfikacje obu z silnikiem i wyposażeniem to wybór byłby dla wielu z nas oczywisty i nie koniecznie musiałby to być Fiat...
Rocznik obu 2017. Cena Fiata po rabacie 70k. Toyota bez rabatu 73k ale o rabat mocno trzeba walczyć. Toyota bez navi i czujników cofania. Cena ubezpieczenia toyoty ponad 3 k.
Mam Auris jako najlepsze auto świata - służbowe ;)
Silnik moim zdaniem nie zachwyca, ten z Tipo lepszy. Jakość plastików jakoś ta z Tipo dla mnie przyjemniejsza. Pod względem zawieszenia to auta są podobne (chodzi mi o komfort). Tak poza tym to tu i tu sa są plusy i minusy, ale auta są podobne. Kwestia przekonań i gustu.
Ile ten łańcuch wytrzyma? Do 100tyś.km da radę? Paski teraz są żywotniejsze i łatwiejsze w wymianie. Dla mnie łańcuch żadną zaletą nie jest, jest wręcz wadą. To samo w 1.3MJ od FCA, sprawdźcie ile te łańcuszki w nowszych MJ wytrzymują.
Turbin się nie boję, jak ktoś dba, to się będzie długo cieszył bezawaryjną jazdą.
No to wychodzi, ze fiacik na większym wypasie :-) jak pisałem w innych tematach, jak zrównasz wersje wyposażenia i wersje nadwozia Fiat zawsze wyjdzie taniej w tym samym roczniku. Cóż, mój wybór toyoty na chwile obecna już nie tak pewny, ja ci radzę rób jak chcesz :-) i lepszej rady tu nie dostaniesz :-D
Mi się łańcuszek wyciągał po 50-60 tyś w Nissanie i wtedy b.duze koszty ale by musiał poczytać na forum albo autocentrum o tym konkretnie silniku bo są silniki na łańcuszku na które ludzie nie narzekają. Co do czujników parkownia to nie wiem ile chce za to Toyota ale samemu mozna załozyc (wtedy cena śmieszna jak by kupił najtańsze z allegro, tylko trzeba poczytać fora, zeby być pewnym jak Toyota na to reaguje jak chodzi o ew utratę gwarancji). Mi navi nie potrzebne, więc to zalezy co by mi się bardziej podobało z wyglądu bo przy przebiegach 12tys cena części Toyoty nie ma znaczenia (przy takich przebiegach części mogą być drogie bo i tak minie sporo lat, zanim coś trzeba będzie wymienić).
Powiem filozoficznie... Miałem TjeTo i dziękuje...
Mianowice pomimo usterek było "dzień dobry Panie..., do widzenia Panie... 1500 się należy ..." Oby był to mój problem.
Co do pojazdu nie było złe był Avensis, serwis ustawiony na kasa, kasa, kasa...
Nie wspomniałeś jeszcze o tym, że Toyota ma 16 tki z kołpakami, nie ma elektryki z tyłu, podstawową tapicerkę itp. Jakbyś zrównał doposażenie to różnica zwiększy się do prawie 10 tys. a silnik ciągle muł który trzeba ciągnąć do odcinki żeby jakoś jechał.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To prawda, że na stalowych 16 i kołpaki, ale z tyłu pełna elektryka, pisałem, że to wyposażenie premium w Toyocie. Ale czytając forum , że w nowym Tipo już na początku coś pada to daje trochę do myślenia. Toyota też na pewno ma wady, dlatego zwróciłem się z prośbą do Was o zdanie, może ktoś ma doświadczenia z Toyotą lub posiada Auris.
jeśli ktoś jeszcze ma wolę podzielenia się spostrzeżeniami będę wdzięczny..+:drinkers:
To jest Premium w wydaniu Toyoty, czyli nic specjalnego. Wyposażenie podobne do Easy w Fiacie. Mam nadzieję, że przejechałeś się obydwoma modelami ale ciągle nie jesteś zdecydowany.... Toyota się nie psuje, więc nie oczekuj od nas niemożliwego, że wyliczymy Ci wady Aurisa. Jest jedynie nudny jak flaki z olejem i tyle.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk