To jest widok strony w wersji do druku
-
Szybkie pytanko o olej
Koledzy, mam szybkie pytanko odnośnie oleju ....
W czym rzecz:
Sąsiad wczoraj wymieniał w swojej Cromie olej i wszystko byłoby w porządku ale mechanik zalał mu shell ultra 5w40 diesel .
Problem polega na tym że ma dpf a według danych tego oleju nie powinno stosować się przy filtrze dpf.
Kolega teraz nie wie czy zostawić czy jednak na szybko zmienić na inny.
Poradźcie co mu podpowiedzieć.
U siebie mam liqiud molly 5w40 ale spełnia normy dla dpf.
-
niech wymieni, olej nie spełnia normy, mogą być problemy z DPF
-
Też mi się tak wydaje zwłaszcza że dpf fizycznie jest w aucie i raczej nie będzie usuwany.
-
Teoretycznie powinny byc niskopopiolowe by Dpf dluzej posmigal by sie popiolem ze spalanego oleju nie zabijał. Praktycznie nie wiem czy w przypadku cromy ma to znaczenie gdyż silnik ten nie ma tendencji do brania oleju...Sam nie wiem jaki to moze miec faktycznie wplyw..??
Ja wiadomo leje to co ma być.
-
Dzięki za podpowiedzi.
Przekazałem sąsiadowi żeby na wszelki wypadek zmienił.
-
Mam zalany taki sam. I nie widzę powodu żeby siać panikę. Następny też zaleję taki bo Shell jest dobry.
Od kiedy to się tak wszyscy przejmują olejem pod DPF? Do niedawna nawet ASO lało takie i nikt nic nie mówił...bo w sumie nie było innych i jakoś DPFy mają się dobrze. A tak w ogóle to "to wszystko jeden ...j" ( jak w filmie pieniądze to nie wszystko :D )
-
Zalany olej wg tych testów jest olejem stosunkowo czystym /niskopopiołowym/ tak że wymiana na C3 nie ma najmniejszego sensu.
https://docs.google.com/spreadsheets...pgg/edit#gid=0
-
Jestem zadowolony z tego Shella. Stosuję go w kilku autach.
-
Tez mi sie wydaje ze to nie ma wiekszego znaczenia i na 99,9%nic sie nie stanie. Osobiscie leje tego c3 bo cena standardowa jakby byl to duuzo wyzszy koszt to mialbym to w d...
-
Na szczęście sąsiad nie zdążył z braku czasu.
Zostaje z Shellem i parę złotych w kieszeni.
-
Również szybkie pytanie o olej :)
Groma 1.9 JTD 150km bez DPF. Obecny przebieg 350kkm i olej Castrol EDGE 5w30.
Pozostać przy nim czy polecacie coś lepszego? Motull? Shell?
-
Bez dpf spokojnie możesz zostać przy Castrolu.
Z motula polecałbym Motul 8100 X-clean FE C2/C3 5W/30.
-
Jeśli Castrol to wybrać EDGE Turbo Diesel 5w40 czy EDGE Titanium C3 5w30?
-
Lej to co zaleca ksiazka . Jak lales 5w30 to przy nim pozostac..
-
Jak nie masz dpf to lepszy będzie 5w40 full saps.
-
Mi na Castrolu silniki zaczęły pobierać olej kiedy nalot do wymiany był ok 3-4 kkm.
Shell już od jakiegoś czasu i od wymiany do wymiany zapominam.
-
Cytat:
Napisał
Voyager1
Mi na Castrolu silniki zaczęły pobierać olej kiedy nalot do wymiany był ok 3-4 kkm.
Shell już od jakiegoś czasu i od wymiany do wymiany zapominam.
Eee ilu użytkowników tyle opinii. Ja mam castrola 5w40 c3 bo mam pdfa, i też nie wiem co to uzupełnianie oleju wcześniej miałem valvolina i żadnej różnicy nie ma ( zmieniłem bo valvoline kupowałem z innej części polski , i odechciało mi się płacić za transport)..Temat rzeka...Moim zdaniem byle oryginał i syntetyczny, a producent nie ma znaczenia jak ma DPF to niech jest to C3 ale czy ma to znaczenie to nie wiem..
-
jeżeli mowa o oleju to zapytam się o filtr. Zbliża się pierwsza wymiana oleju i wiem, że w cromach spotykane są dwa rodzaje filtrów (z wymiennym wkładem i standardowy) Jak sprawdzić który mam u siebie? Jeżeli po vinie to gdzie? Croma 2008 po lifcie 120km.
-
Nie wiem jak jest w 120 ale u mnie jest wymienny wkład o symbolu MANN HU711/4X. Wejdź na stronę MANNa lub Filtrona i sprawdź.
-
1 załącznik(i)
jeżeli masz czarny "słoik" zakręcany od góry (taki jak mój na zdjęciu poniżej) to potrzebny jest tylko wkład filtra oleju..
Załącznik 31085