To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Jaki olej? -
Jaki olej?
Witam.
Jaki olej można stosować jako zamiennik seleni 0w30 do silnika 1.6 Multijet?
Ciekaw jestem gdyż Jelenia jest bardzo droga a niewiele olejów spełnia jej normę.
Zastanawiam się czy ta najnowsza norma jest stworzona tylko pod ekologicznosc w silniku czy ma jakiekolwiek przesłanki technologiczne??? Czy ten silnik ma jakieś różnice konstrukcyjne względem silnika poprzedniej generacji spełniającym normę euro 5?
-
Do bravki 2.0 mjtd stosuje 5W-30 do wersji z dpf ,zadnych problemów od zakupu w 2014 r.Kazdy chce sprzedac,a klienta trzeba czyms omotać.
-
Ja do mojego 1.6 m-jet 120 KM z dpf-em leję Liqui Moly Top Tec 4300 5W30. Silnik pracuje elegancko. Kupuje olej w iParts za około 170zł 5l.
-
70 tys leje Motul 0w30 do tipo 1.6 MJ Auto z 2017 r. wymiana co 15tys a nie co 35 jak mowi producent Auto ma w 1.5 roku i 70 tys Zero problemow z motorm i dpf (przepraszam za ortografie od dziecka mieszkam w Austri pisze jak pisze ) pozdrawiam
-
Hej
Jeżeli wymieniacie olej co 15 tys km, to czy przy każdej zmianie trzeba skasować licznik ,,wymiany oleju"?. Teoretycznie w interwale 35 tys km zmieszczą się aż 2 wymiany oleju co 15 tys km.
-
Cytat:
Napisał
Sławek89
Hej
Jeżeli wymieniacie olej co 15 tys km, to czy przy każdej zmianie trzeba skasować licznik ,,wymiany oleju"?. Teoretycznie w interwale 35 tys km zmieszczą się aż 2 wymiany oleju co 15 tys km.
Nie do końca tak jest. W zegarach kasujesz tylko przegląd okresowy. Samą wymianę oleju ustawia się w sterowniku silnika, w zegarach nigdzie nie jest to widoczne, chyba, że czujnik zużycia oleju uzna, że czas włączyć odpowiednią kontrolkę i komunikat.
-
I dokładnie o to pytam, o ustawianie wymiany w sterowniku silnika.
Przy obecnej jeździe komputer liczy zużycie oleju do ilości pokonanych kilometrów mniej więcej 1:1, zatem jak dobiję do 15 tys km, to sterownik pokaże zapewne do wymiany jeszcze ~20 k km. I to jest moje pytanie, czy ustawić mu wtedy nowy olej w sterowniku?, czy tylko wymienić olej i przy kolejnej wymianie zadać mu nowy olej gdy będzie już pokazywał mało km do wymiany.
W poprzednim Bravo tego nie miałem, stąd moje pytanie.
-
Cytat:
Napisał
Sławek89
czy tylko wymienić olej i przy kolejnej wymianie zadać mu nowy olej gdy będzie już pokazywał mało km do wymiany
Przy wymianie oleju ustawiać flagę, w przypadku MJ aż tak istotne nie jest, ale w MultiAir już tak.
-
Ja wymieniam co 15 nieraz co 16 tkm co druga wymiane kasuje wymiane oleju i tak juz przez 100tkm i Auto niema problemow 2017 r 1.6 mj 120km program mam na 153 ´km od roku 100tkm i Zero problemow z silnikiem i dpf leje motul 0w30 (sory za bledy od dziecka mieszkam w austri i pisze jak pisze ) warto lac dobry olej do tych motorow i wymieniac wczesniej to Turbo i dpf bedzie sluzyc ja w ciagu 2 lat ponad 100tkm i nic Zero napraw Pozdrawiam
-
A ja tak się zastanawiam, że te całe oleje do ,,dpf" typu 0W-30 lub 5W-30 to taki ,,marketing". Mówią że pary oleju przedostają się do komory spalania i po spaleniu emitują związki zapychające DPF (tak w skrócie), natomiast nasze auta posiadają dosyć skuteczny separator oleju, który temu zapobiega, bo dolot jest suchy.
Problem z tym miałem w peugocie 308 1.6 hdi - tam oryginalny separator był słaby i było pełno oleju w dolocie. Po założeniu dodatkowego separatora (z honkera za 55 zl) dolot jest całkowicie suchy, a co 10 tys km zlewam około 100 ml czarnej mazi. Peugeot lata na oleju 5w-40 castrola FST (tak tego znienawidzonego castrola) i nie ma żadnych problemów z dpf i silnikiem, a ma już nalatane prawie 160k km.
-
Koledzy a czy ktoś stosował do 1.6 Mjet olej Shella 0W-30? Spełnia specyfikację Fiata i ma dosyć dobre opinie, o atrakcyjnej cenie nawet nie wspomnę.
-
Shella zalałem na pół roku, na okres zimowy. Na początku było spoko, ale z czasem miałem wrażenie, że silnik pracował głośniej niż na seleni. Może było to spowodowane niższymi temperaturami, nie wiem, a może było to przewrażliwienie. Olej na shella wymieniłem w ASO. Żadnych uwag czy zastrzeżeń nie usłyszałem.
Generalnie 1.6 M-Jet głośno pracuje, ale czasami na zimnym silniku przy przyspieszaniu "dodatkowo klekocze". Nie wiem dlaczego i co to wydaje ten odgłos. Czasem jest, a innym razem nie ma klekotania. Z tego co pamiętam na shellu częściej mi klekotał niż na seleni. Teraz mam wlaną selenię i dodatek obniżający tarcie archoil i klekotania na zimnym silniku nie mam. Przy kolejnej wymianie planuję wlać shella i dodatek archoila. Zobaczę co z tego wyjdzie.
-
-
-
1 załącznik(i)
Dobry olej ,ale ....Załącznik 39159
powinno być vollsynthetisches
-
Ja leje 5w30 shella i nigdy nie miałem z nim problemów. Co 3 wymiany robię płukankę tec2000, żeby mieć pewność, że nie ma w środku żadnego syfu.
-
Dzięki za odpowiedź. Zostanę chyba jednak przy Seleni, ewentualnie wypróbuje Castrola FST
Na internecie znalazłem dość dokładne analizy różnych olejów, co prawda tłumaczenie na polski jest średnie, ale zawsze coś można wywnioskować:
https://www.youtube.com/watch?v=lQ8GaB_HENs
W analizach wychodzi że Motul nie jest zły, ale jak na swoją cenę, to nie ma rewelacji. Bardzo dobrze wypadł Revenol o którym wspomina jeden z forumowiczów, oraz Petronas Syntium 7000 (ciekawe czy to będzie prawie to samo co Selenia WR Forward - teoretycznie główny producent jest ten sam )
-
moj z 2017 120 tys na ten olej nienazekal ale.... teraz do nowego Tipo 1.6 mj juz gi niezalejesz bo bo teraz producent kaze lec od 2019 0w20
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
Cekol32
Ja leje 5w30 shella i nigdy nie miałem z nim problemów. Co 3 wymiany robię płukankę tec2000, żeby mieć pewność, że nie ma w środku żadnego syfu.
Doo braco 1.9 jtd niezapominaj te silnik w tipo 1.6 mj ma zalecany inny olej miedzy 2016 a 2019 0w30 C2 a po 2019 0w20 pozdrawiam
-
Cytat:
Napisał
davbog
moj z 2017 120 tys na ten olej nienazekal ale.... teraz do nowego Tipo 1.6 mj juz gi niezalejesz bo bo teraz producent kaze lec od 2019 0w20
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Doo braco 1.9 jtd niezapominaj te silnik w tipo 1.6 mj ma zalecany inny olej miedzy 2016 a 2019 0w30 C2 a po 2019 0w20 pozdrawiam
0W20? Ten olej w temperaturze roboczej jest jak woda pewnie, zerwać film olejowy to nie problem. Z drugiej strony producenci dopuszczają takie oleje, więc są pewnie przetestowane aczkolwiek grubo bym się zastanawiał czy lać taki olej.
-
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz
Ten olej nie jest już voll... Przynajmniej od zeszłego roku.