To jest widok strony w wersji do druku
-
Wyrzucenie klap wirowych
Witajcie koledzy,
Szukałem podobnego wątku ale nie doczekałem się konkretów. Szykuje się do wyrzucenia i wyprogeamowania klap wirowych w 1,9 JTD 150KM w ASB. Pytanie moje czy przy wyprogramowaniu klap trzeba zwiększać od razu moc silnika w przypadku automatu, żeby sterownik skrzyni się nie wysypal? Taka informacje dostałem od gościa, który mial mi usuwać klapy i nie wiem co o tym myśleć?
-
Na moje bzdury. Klap nie trzeba softowo usuwac tylko je fizycznie usunac i zostawic aktuator co klapami steruje i bedzie git
-
Jeszcze podpytam czy chce faktycznie silniczek wywalac bo jeśli będzie chciał zostawić to czuje że będzie chciał mnie naciągnąć
-
Na Twoim miejscu zmienił bym mechanika, zawsze możesz zweryfikować to co mówi i cenę za usługę :)
W mojej Cromce klapy mam usunięte a z mocą silnika nic nie robione.
-
U mnie podobnie. Program nie ruszany. Poczytaj na forum Vectry c. Jest szeeeroki temat o klapach.
-
Dzięki za podpowiedzi. Teraz wiem czego się spodziewać i jak rozmawiać w tej sprawie.
-
Potwierdzam z praktyki to co koledzy napisali. Nastawnik klap zostawia się odpięty i wszystko działa, żadnych błędów w ECU. Nie trzeba robić żadnych zmian w sofcie.
Wielu "fachowców" bazuje na wiedzy z przeróbek w grupie VAG gdzie faktycznie trzeba dłubać w sofcie ECU po wywaleniu klap bo ECU sypie błędami skrajnego położenia klap (praktykowane na A6 2.7 TDI).
Obalając dalsze mity nie ma to nic wspólnego z usuwaniem EGR i DPF. Moja opinia jest taka, że klapki powinno się usuwać bo mają znikomy wpływ na emisję, a stwarzają ogromne zagrożenie dla silnika, natomiast EGR i DPF należy naprawiać / regenerować / wymieniać, żeby nie stać się kolejnym sadzomiotaczem. Co by nie mówić o DPF to sprawny traktor z DPF nie puści nawet dymka. Wbrew temu co niektórzy demonolodzy piszą przy wypalaniu DPF nie ma emisji tego wszystkiego co się tam "zebrało".
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
-
O razu zapytam... Ile fachowcy sobie życzą za wywalenie klap?
-
Wymiana rozrządu, czyli części +robocizna do tego wymiana płynu chłodzącego i wywalenie klapek, zaslepiwnie kolektora wraz z czyszczeniem,zaslepienie egr wraz z czyszczeniem, całość 1000,-
Zaślepki kupione na allegro za 120,-
Jeżdżę oczywiście z błędem check engine, czy jest możliwość odłączenia jakiegoś kabla aby błąd zniknął a nie trzeba dlubac w sofcie?
Dobrze zrozumiałem? ;)
Zaoszczędzone było by 300 ;)
Gdzie jest ten nastawnik klap? Chyba że mechanik mi to usunął razem z klapami...
-
A blad masz od zaslepionego egr czy klap??
-
Po zaślepieniu klap kolektora nie ma prawa być żadnych błędów/kontrolek, chyba, że "mistrz" co to robił wypiął wtyczkę z nastawnika, czego zrobić nie powinien.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
-
-
Egr to musisz softem by nie bylo bledow ew. go odetkac;)
-
Może moje pytanie wyda się Wam dziwne ale po co grzebać z EGRem? Jeśli wszystko chodzi dobrze to czy samo wywalenie klap nie wystarczy? I jeszcze jedno czy w miejsce plastikowego kolektora można wstawić P&P metalowy kolektor z profesjonalnie usuniętymi klapkami?
-
Bo tak sie przyjelo:)egr dpf to zlooo....
-
Tak się przyjęło. Nie jestem ekofanatykiem ale uważam, że demonizowany jest ten DPF i EGR. Jak wiemy, że problemy z tymi ustrojstwami to skutek a nie przyczyna niedomagań silnika a sama kastracja bez usunięcia przyczyn daje niewiele. To tak samo ja przy rwie kulszowej amputować bolącą nogę a nie leczyć kręgosłup. Ale to taka dygresja. Rozumiem, nawiązując do mojego pytania walka z EGRem nie jest konieczna. Dalej jednak nie wiem co z kolektorem.
-
Tez jestem tego zdania.Ogolnie croma czy z czy bez dpf ma to euro 4 jednak czy spelni ono to euro jak wtryski zaczna kulec??
Z dpf czastki stale beda na stalym poziomie nox zapewne sie posypia bo adblue i scr nie ma.Dymic jednak nie bedzie a nox nie widac
Czy np itd mierzy tez nox??
-
Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.
-
Czy możesz podać namiary na speca?
Ciekawy jestem, ile w Poznaniu by za to policzyli.
-
Cytat:
Napisał
cicuhel
Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.
Możesz podać namiary? (o ile to Wrocław lub okolice)