To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Odma 1.4 16V -
Odma 1.4 16V
Czy w tym silniku występuje problem z odmą, taki jak w 1.4 8V?
Mam Punto EVO z 1.4 8V 77KM i od czasu do czasu, zwłaszcza na jesień, trzeba wyczyści przewód odmy i przepustnice.
Problem występuje tylko przy krótkich przebiegach, czy silnik 16V jest na to odporny, czy też jest duża szansa na falujące obroty w zimie?
-
Cytat:
Napisał
siwymw
czy silnik 16V jest na to odporny, czy też jest duża szansa na falujące obroty w zimie?
Nie zdarzylo mnie sie since 2009
-
No to mnie pocieszyłeś, w 8V 77KM dawało mi to popalić przy pierwszym mrozie, aż nie "wpadłem" na pomysł ze zrobieniem odstojnika na "masło" z odmy.
-
Ja zimą robię po 4km dziennie i żadnych problemów z falowaniem obrotów :)
-
Cytat:
Napisał
JackTheNight
Ja zimą robię po 4km dziennie i żadnych problemów z falowaniem obrotów :)
Zapewne nie jeździłeś przy -30stC, wówczas falowanie pojawia się na bank, przynajmniej w 1.4 8V - jednej bardzo mroźniej zimy to przechodziłem. Dużą rolę odgrywa zabrudzona przepustnica zagęszczonym olejem z odmy. Pomaga ciepły garaż, albo przegonienie przez kilkadziesiąt km.
-
T-Jeta też ten problem dotyczy?
-
żadnego tipo nie dotyczy... jeszcze :)
-
Zawsze można zainwestować stówkę i założyć oil catch tank , czyli separator odmy. Zawsze będzie czystszy dolot i przepustnica.
-
Cytat:
Napisał
Qvadrat
żadnego tipo nie dotyczy... jeszcze :)
Nie strasz ;)
-
Przed zakupem tipo też szukałem na ten temat jakiegoś info. Nie znalazłem nic dla silnika 16v. A szukałem po różnych forach.
Również mam nadzieje, że nie będzie z tym problemów bo do pracy mam 6km.
-
Cytat:
Napisał
krowka1978
Zapewne nie jeździłeś przy -30stC, wówczas falowanie pojawia się na bank, przynajmniej w 1.4 8V - jednej bardzo mroźniej zimy to przechodziłem. Dużą rolę odgrywa zabrudzona przepustnica zagęszczonym olejem z odmy. Pomaga ciepły garaż, albo przegonienie przez kilkadziesiąt km
Nie wiem ile była min. temp ostatniej zimy, ale pewnie z -20 było i żadnych problemów z falowaniem obrotów nie miałem.
-
A ja się muszę coś zapytać. Na chwilę obecną mam nakręcone 5000 km, i miałem już objaw falowania wolnych obrotów 2 razy. Raz przy dojechaniu do skrzyżowania- na wolnych obrotach silnik falował, gdy przygazowałem to wszystko sie uspokoiło. Drugi raz to przy odpaleniu (silnik ciepły)- falował do momentu przygazowania, potem spokój. Co może być powodem tych objawów?
Gazu nie posiadam....
-
Mi też się to zdarzało, zwłaszcza na ciepłym silniku, ale ja mam lpg i po przełączeniu na lpg sie uspokaja. Jednak jak jeszcze nie miałem LPG to też występował problem, w ASO powiedzieli TTTM - mogą mi mapy na nowo wgrać ale do póki producent nie wyda poprawki to tak będzie.
Problem się nasila jak na przykład pojazd stoi, trzymamy hamulec, wrzucimy jedynkę i lekko obciazymy silnik, jak puścimy sprzęgło to lubi zacząć falować - ale lekkie dodanie gazu na sekundę uspokaja silnik.
-
Dziś rano (-2 C) po uruchomieniu silnika i wł. od razu klimy (przełączyłem na nadmuch przedniej szyby) silnik zaczął mi falować. Lekko go przegazowałem i się uspokoiło.
-
przy -2 nie załącza się sprężarka klimatyzacji. dzisiaj też miałem -2 rano i skrobałem szyby i wiem, że na załączonej klimatyzacji na szybę nie załączyła się sprężarka.
pozdrawiam
edit: przy załączeniu ogrzewania na maksa na szybę przednią automatycznie załączyła się ogrzewana tylna szyba razem z lusterkami i wyczuwalne to było w pracy silnika.
-
Cytat:
Napisał
ksys
przy załączeniu ogrzewania na maksa na szybę przednią automatycznie załączyła się ogrzewana tylna szyba razem z lusterkami i wyczuwalne to było w pracy silnika.
hmmm muszę to sprawdzić czy ogrzewanie tylnej szyby wł. się samo (wątpię mam manualną klimę). Ale co też Ci falowały obroty?
-
Cytat:
Napisał
SeA33
Dziś rano (-2 C) po uruchomieniu silnika i wł. od razu klimy (przełączyłem na nadmuch przedniej szyby) silnik zaczął mi falować. Lekko go przegazowałem i się uspokoiło.
Miałem tak w zeszłą zimę wielokrotnie, wiosną i latem nie doświadczyłem tego "zjawiska" . Jakoś mnie to nie przejęło , nic z tym nie robiłem , zobaczymy jak będzie w tą zimę ...
-
Ja mam automatyczną klimatyzację, i po załączeniu grzania szyby przód załącza się ogrzewanie szyby tylnej oraz grzanie lusterek. Falowania obrotów uświadczyłem raz zeszłej zimy, ale auto nowe wtedy było i powiedziano mi, że musi się dotrzeć;)
obecnie rano mamy już przymrozki i po odpaleniu i załączeniu tylko troszkę obroty spadają, ale nic nie faluje. Obroty spadają minimalnie, bardziej to czuć niż w pracy silnika niż wiać na obrotomierza.
pozdrawiam
-
Cytat:
Napisał
ksys
Ja mam automatyczną klimatyzację, i po załączeniu grzania szyby przód załącza się ogrzewanie szyby tylnej oraz grzanie lusterek.
Po załączeniu Max-Def tak jest, to nie jest tylko "ogrzewanie" przedniej szyby, ale coś więcej - do tego działa ograniczony czas. Samo "ogrzewanie" przedniej szyby włączasz ustalając odpowiedni kierunek nawiewu.
Za grzanie luster i tylnej szyby odpowiada inny przełącznik, który jest załączany jednocześnie z Max-Def i działa ten sam czas (około 3 minut po osiągnięciu w grubym przybliżeniu około 60st temperatury płynu). W przypadku własnoręcznego załączenia grzania tylnej szyby i lusterek funkcja aktywna jest 20 minut.
-
Cytat:
Napisał
ksys
Ja mam automatyczną klimatyzację, i po załączeniu grzania szyby przód załącza się ogrzewanie szyby tylnej oraz grzanie lusterek. Falowania obrotów uświadczyłem raz zeszłej zimy, ale auto nowe wtedy było i powiedziano mi, że musi się dotrzeć;)
obecnie rano mamy już przymrozki i po odpaleniu i załączeniu tylko troszkę obroty spadają, ale nic nie faluje. Obroty spadają minimalnie, bardziej to czuć niż w pracy silnika niż wiać na obrotomierza.
pozdrawiam
Ksys a spróbuj tak : na zimnym silniku , na luzie , zaraz jak zejdzie Ci z obrotami do 800 obr wcisnąć i szybko puścić sprzęgło, tylko uwaga : puść nogę z hamulca i nie zaciągaj ręcznego . Zobaczysz czy nie wpadnie silnik w falowanie :-) . Innym też polecam to ćwiczenie.