To jest widok strony w wersji do druku
-
1.9 jtd 105km nie odpala
Witam. Mam nadzieję, że nie zostanę stąd wyrzucony. Mam Lancie Lybrę z 1.9jtd 105km. Napisałem na forum lancii, ale niestety żadnej odpowiedzi. Kupiłem od kumpla lybrę z nieodpalającym silnikiem. Rano normalnie pojechał do roboty, na koniec dniówki auto nie odpaliło. Podpiąłem kompa i wywala dwa błędy P0180 fuel temperature sensor i P0380 preheating control unit. Od razu pojechałem do sklepu po nowy czujnik, do rozdzielacza paliwa. Po wymianie czujnik pokazywał około 14 stopni, wcześniej -39,5. Błąd udało się wykasować. Niestety po kręceniu rozrusznikiem, komp wywala znowu P0180 i znowu pokazuje -39,5 i dodatkowo mruga świeca żarowa z błędem P0380. Próbowałem zrobić test centralki sterującej świecami, ale niestety coś jest nie tak. Wrzucę fotki i filmik.
https://drive.google.com/drive/folde...DA?usp=sharing
Pytanie, czy czujnik temperatury jest powiązany z tym błędem od świec? Czytałem, że można wypiąć kostkę od sterownika i zmierzyć oporność świec ? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
-
Spróbuj zapalic z plaka.Jak zapali i bedzie pracowal ,to winne sa wtryskiwacze lub pompa CR.Moze szwankowac regulator cisnienia paliwa. Daj znac dalej co sie dzieje.lub pisz do mnie na pw.
-
Cytat:
Napisał
Robkoo
Witam. Mam nadzieję, że nie zostanę stąd wyrzucony. Mam Lancie Lybrę z 1.9jtd 105km. Napisałem na forum lancii, ale niestety żadnej odpowiedzi. Kupiłem od kumpla lybrę z nieodpalającym silnikiem. Rano normalnie pojechał do roboty, na koniec dniówki auto nie odpaliło. Podpiąłem kompa i wywala dwa błędy P0180 fuel temperature sensor i P0380 preheating control unit. Od razu pojechałem do sklepu po nowy czujnik, do rozdzielacza paliwa. Po wymianie czujnik pokazywał około 14 stopni, wcześniej -39,5. Błąd udało się wykasować. Niestety po kręceniu rozrusznikiem, komp wywala znowu P0180 i znowu pokazuje -39,5 i dodatkowo mruga świeca żarowa z błędem P0380. Próbowałem zrobić test centralki sterującej świecami, ale niestety coś jest nie tak. Wrzucę fotki i filmik.
https://drive.google.com/drive/folde...DA?usp=sharing
Pytanie, czy czujnik temperatury jest powiązany z tym błędem od świec? Czytałem, że można wypiąć kostkę od sterownika i zmierzyć oporność świec ? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
U mnie czujnik temperatury jest w przeplywomierzu, swiecami przy tych temperaturach chyba przejmować się nie ma sensu
Pali na plaku?
Awaria regulatora ciśnienia paliwa też potrafi unieruchomić silnik bez błędów - u mnie tak było
-
Na plaku chodzi, tylko czemu znowu ten nowy czujnik temperatury paliwa pokazuje -39.5. Po włożeniu przez chwilę pokazywał prawidłowo. Jakie ciśnienie powinno być przy kręceniu rozrusznikiem, chodzi mi o paliwo, to bym sobie sprawdził w programie?
-
Pompa w zbiorniku powinna dac do 7 barow,ta głowna ponad 200 przy rozruchu. Walniety masz ktorys wtrysk,nie trzyma cisnienia.Dlatego nie zapali z rozrusznika,bo pompa "nie nagoni" takiego cisnienia.Skora zapali z plaka i pozniej chodzi na ON ,jak piszesz.Zrob proby przelewowe wtryskow.Pewnie jak cieply to pali dobrze?
-
próbę przelewową mogę zrobić, jak w ogóle odpali. Jeśli odpali, to robić na ciepłym silniku, czy na zimnym ? Ile minut ?
-
Wszystkie wtryskiwacze na pewno nie leją , zrób test i zobacz które przepuszczają . Ze świecami żarowymi jest podpięty podgrzewacz filtra paliwowego , jeśli świece są ok to może być podgrzewacz - taki czarny pierścień nad filtrem . Teraz zobaczyłem filmik , masz uszkodzoną centralkę świec żarowych , może to wina przekaźnika w centralce , po prostu nie łączy
-
Da się jakoś sprawdzić tą centralkę, poza tym testem w programie? Nawet jeśli jest uszkodzona, to powinien przy +8 odpalić na kompresji, czy jak jest uszkodzona centralka, to nie puści ON na wtryski ?
-
Tak jak wcześniej napisałeś, świece sprawdza się po wypięciu złączki omomierzem. Powinna każda ze świec mieć oporność rzędu ~1,2ohma no i ten czarny pierścień sprawdź, jaką ma wartość w ohmach nie wiem musiałbym sprawdzić u siebie. Przekaźnik świec jest podłączony z komputerem, i to komputer steruje kiedy mają się świece załączyć a po czujnikach np temp paliwa na ile czasu, ten przekaźnik świec jest sklejony, ale nie jest trudno się do niego dobrać
-
Wypiąłem wtyczkę z przekaźnika świec, na pierwszym pinie 0,8 ohma, na drugim pinie 0,3.4, na trzecim nic, na czwartym 0,8
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jakim niutem przykręcić nowe świece ?
-
Cytat:
Napisał
Robkoo
Wypiąłem wtyczkę z przekaźnika świec, na pierwszym pinie 0,8 ohma, na drugim pinie 0,3.4, na trzecim nic, na czwartym 0,8
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jakim niutem przykręcić nowe świece ?
W książce jest w granicach 15nm , nie większym może być 10 nM . Trzecia na pewno spalona .Czy sprawdziłeś podgrzewacz filtra ?
-
Nie, zapomniałem, jutro zmierzę. Jaka tam ma być rezystancja? Test centralki świec dalej negatywny w programie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam, że dzisiaj przy kręceniu rozrusznikiem wywalił jeszcze błąd P0402 cylinder 4 injector
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
P0204* piszę z telefonu
-
Cytat:
Napisał
Robkoo
Nie, zapomniałem, jutro zmierzę. Jaka tam ma być rezystancja? Test centralki świec dalej negatywny w programie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam, że dzisiaj przy kręceniu rozrusznikiem wywalił jeszcze błąd P0402 cylinder 4 injector
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
P0204* piszę z telefonu
P0204 to wtryskiwacz , wykręć go i zobacz czy nie jest urwany
-
To auto, to jedna wielka zagadka, teraz jak bylem to wywala jeszcze 1320 cam/crank signal synchronization, pewnie przez ten błąd, nawet na plaku nie chce odpalić. Teraz od czego zacząć, kumpel zmienił czujnik wału tydzień przed sprzedażą auta. Na początek sprawdzić ustawienie rozrządu i czujnik położenia wałka?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zacznę po kolei usuwać błędy. Z P0180 się uporałem, teraz skupię się na P0380, wykręcę świecę i zobaczę czy centralna podaje napięcie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Z ciekawości, kółko wałka rozrządu jest na klimie? Bez blokad wymienie w razie czego czujnik wałka ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chodziło mi oczywiście o klin
-
a więc tak, sprawdziłem czy z centralki świec jest podawane napięcie na każdą świecę. Po przekręceniu zapłonu na każdym pinie pojawia się ponad 11V, po 10s przekaźnik odcina napięcie, czyli grzeje świece prawidłowo, na dworze przy pomiarze było 9 stopni. Teraz pytanie odnośnie podawania ON. Moim zdaniem ropa nie jest puszczana na wtryski. Od czego tutaj zacząć ? Regulator ciśnienia na pompie, da się jakoś pomierzyć ? Jakie powinno być na pięcie na kostkach od wtryskiwaczy ?
-
Cytat:
Napisał
Robkoo
a więc tak, sprawdziłem czy z centralki świec jest podawane napięcie na każdą świecę. Po przekręceniu zapłonu na każdym pinie pojawia się ponad 11V, po 10s przekaźnik odcina napięcie, czyli grzeje świece prawidłowo, na dworze przy pomiarze było 9 stopni. Teraz pytanie odnośnie podawania ON. Moim zdaniem ropa nie jest puszczana na wtryski. Od czego tutaj zacząć ? Regulator ciśnienia na pompie, da się jakoś pomierzyć ? Jakie powinno być na pięcie na kostkach od wtryskiwaczy ?
Witam , napięcie na wtryskiwaczach jest 12V . Da się pomierzyć - ale po co ?masz euroscana to sam Ci wartości mierzy . Wymień czujnik położenia wału i powinno być ok . Czasem jest tak że nie masz błędu z tego czujnika , bo on coś tam mierzy ,ale pytanie : co ?może być masa ,czyli minus niedokładny i błędy będą się pojawiać
-
mam fiat ecu scan, w nim sprawdzę, czy jest napięcie na wtryskach ? Przy sprawnym czujniku położenia wału, w programie przy kręceniu rozrusznikiem powinno pokazywać obroty, dobrze myślę? Sprawdzę jeszcze ciśnienie przy kręceniu rozrusznikiem, wyczytałem, że ma dobijać do 300
-
Więc tak, obroty rozrusznika przy kręceniu pokazuje, pompa nabija ciśnienie do 400bar, auto dalej nie odpala. Po odpięciu wtyczek z wtrysków i włączeniu zapłonu, na każdej wtyczce mam około 1,2V :/
Wywala
P1320 Cam/crank signal synchronization -Sporadyczny
P0204 Cylinder 4 injector Nieprawidłowy sygnał BRAK
Na plaku coś tam łapie, ale słychać, że walą wtryski
-
Cytat:
Napisał
Robkoo
Więc tak, obroty rozrusznika przy kręceniu pokazuje, pompa nabija ciśnienie do 400bar, auto dalej nie odpala. Po odpięciu wtyczek z wtrysków i włączeniu zapłonu, na każdej wtyczce mam około 1,2V :/
Wywala
P1320 Cam/crank signal synchronization -Sporadyczny
P0204 Cylinder 4 injector Nieprawidłowy sygnał BRAK
Na plaku coś tam łapie, ale słychać, że walą wtryski
no i prawidłowo - to nie są pompowtryski tylko wtryskiwacze ,to napięcie z czujnika wału odpowiada który wtryskiwacz ma się otworzyć . Podepnij miernik do 4 wtryskiwacza i kręć rozrusznikiem powinno być co pewien czas ok 12v
-
tylko dlaczego dalej nie odpala ?