To jest widok strony w wersji do druku
-
Doblo dlugo kreci.
Witam!
Szukalem na forum odpowiedzi na dreczace mnie pytanie ale nie znalazlem. Problemy podobne ale nie to co u mnie.
Pacjent Doblo 2006 1.3 MJ 75KM
Problem auto dlugo kreci podczas odpalania. Co dziwne zimny silnik pali praktycznie od strzala. Cieply to juz krecenie zedu 3-4sek. Nadmienie ze byla robiona pompa wysokiego cisnienia (u pompiarza Mariusz Niemczyk w Sobotce- nie polecam, ale to osobny temat). Czy istnieje mozliwosc ze cos spierniczyli czy uszczelnianiu jej? Na poczatku rozumiem ze moze byc uklad zapowietrzony i dlatego moze dluzej krecic. Auto od zrobienia przejechalo juz prawie 1000km i dalej to samo. Zimny od strzala, cieply potrzebuje wiecej czasu. Wczesniej takowego problemu nie bylo. Zawsze palil tak samo (no moze oprocz zimy- ale to wiadomo). Komputer jedyny blad jaki pokazuje to blad EGR (ale to juz bylo wczesniej, zadna roznica w jezdzie czy spalaniu). Problem pojawil sie po "regeneracji" pompy.
-
Zobacz jednak ten EGR, może go zaślep na próbę.
Sprawdź jeszcze przy odpalaniu ciśnienie docelowe i mierzone, jak się pokrywają, to pewnie coś innego niż pompa. Może czujnik położenia wałka rozrządu?
-
Blad egr swiecil sie wczesniej i nie bylo zadnych problemow i go wykluczam. Wczoraj bylem na gwarancji u 'specow' rece rozkladali bo nie wiedza co.... u nich te objawy nie wystepowaly... to tak jak zab boli a w kolejce do dentysty przestaje bolec...
Podmienili czujnik cisnienia paliwa. Auto palilo bez zmian.
Co ciekawe zauwazylem jakis drobny wyciek ropy. Niestety nie moge zlokalizowac gdzie. Od gory wszystko ok, pompa tez, filtr paliwa suchy. Plamy widze pod skrzynia. Zastanawiam sie jakie przewody tam moga byc albo co tam moze cieknac. Moze ktos ma jakis pomysl? Podejrzewam ze przez ten wyciek traci cisnienie na oracym silniku zappwietrza sie i dlatego taki efeket. Jutro sprawdze czujnik polozenia walu. Zimny bedzie palil ale jak go podgrzeje, opalarka czy na chwile do piekarnika, i nie bedzie gadal to czujnik. Tylko skad ta ropa jeszcze moze leciec?
-
Filtr paliwa od spodu też suchy? Tam zdaje się jest wkręcony czujnik wody w paliwie (przynajmniej w 1.9), u mnie tamtędy ciekło.
Przy odpalaniu większe znaczenie ma czujnik położenia wałka rozrządu, a nie położenia wału i to ten pierwszy trzeba najpierw sprawdzić.
Na jakiej zasadzie świecił się błąd EGR? Tam chyba nie ma oddzielnej kontrolki od tego zaworu?
-
No wlasnie z gory wszedzie sucho. W pt bede patrzyl od spodu i sprawdze czujnik polozenia walka rozrzadu (ten mialem na mysli) tylko jeszcze musze go zlokalizowac bo niebardzo wiem gdzie go szukac.
-
Cos tam porobilem przy aucie. Mianowicie zmienilem czujnik polozenia walu (BOSCHa). Stary czujnik mial pekniete gniazdo i tamtedy pewni przedostawal sie syf i robil jakies zwarcie (taka mam nadzieje). Zmierzylem jego opornosc ktora wynisila 743ohm , nowy 766ohm. Po podgrzaniu opalarka stary czujnik dochodzil do 870ohm a nowy do 845ohm (po tym samym czasie). Wyjechalem z garazu jade go rozgrzac. Przejechalem ok 30km takze autko dobrze rozgrzane. Gasze, odpalam wszystko tak jak trzeba. Zgasilem na dluzsza chwile auto (papieros, fb) jakies 10min. Odpalam no i jakby dluzej krecil ale to moze moje takie wyczulenie ze nie zapalil od strzala tylko powiedzmy sek dluzej. Wyglada na to ze wszystko OK. Teraz mam taka zagwozdke. Inne czujniki polozenia walu firmy KW MEAT&DORIA maja rezystancje 850ohm do 900ohm. Nigdzie nie moge znalezc jaka powinna byc BOSCHowska. Moze ktos wie?
-
EPER z ustaleniem czujnika nie pomoże? Miałem podobny problem zeszłej zimy. Różnica była taka, że u mnie problem występował wyłącznie na lekko rozgrzanym silniku. Na zimnym i w pełni rozgrzanym auto odpalało prawidłowo czyli po 3 obrotach wałem (typowe dla układów CR). Przy ciepłym silniku kiedy np. przejechałem 2-3 km i próbowałem ponownie odpalić silnik, rozrusznik potrzebował przynajmniej 2 razy więcej obrotów niż normalnie. Nierzadko powodowało to wyświetlenie dziwnych błędów na desce. Być może problem powróci zimą, więc podobnie jak Ty zacznę od wymiany CPW. Dwa miesiące temu regenerowałem rozrusznik gdyż jak wyczytałem na forach to też może mieć wpływ na odpalanie diesla z układem CR - na rozgrzanym silniku dawka startowa paliwa jest mniejsza przez co niesprawny rozrusznik mógł mieć problemy z uzyskaniem odpowiedniego ciśnienia na listwie CR (za niskie obroty rozrusznika). Obecnie rozrusznik kręci o wiele szybciej co mam nadzieję rozwiąże moje problemy. Niestety w ostatnich dniach wyświetla mi się błąd świec żarowych. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że mam do wymiany świeczkę 4 cylindra. Serwisy sugerują wymianę kompletu. Koszt jak i ryzyko ukręcenia świecy spore.
-
Ten czujnik to wszyscy mowia zeby brac boscha. Taki wzialem, zobaczymy.
Wczesniej mialem pare sytuacji w zwiazku z kreceniem auta ze zimny, po nocy. Mianowicie wsadzam kluczyk, zaplon do koa a tu chwila ciszy (ok 2sek) i dopiero zaczynal krecic ale palil jak trza. Zdazalo sie jak temperatura spadala ponizej +5st aczkolwiek tez nie zawsze. Olalem temat bo przypuszczalem ze zimniej jakas wilgoc podeszla.
Teraz zastanawiam sie czy wymiana tego czujnika pomoze. Rizmawialem jeszcze ze znajomym mial identyczne objawy i pomogla mu wymiana tego czujnika CPW. Mnie juz straszyli wtryskami 2000. Oby to tylko straszenie.
-
wymienilem czujnik polozenia walu bo stary mial pekniete gniazdo w 2/3 na obwodzie. Czy auto odpala tak jak wczesniej? otoz NIE. Coprawda kreci lepiej (szybicej odpala) niz wczesniej ale to nie jest to co bylo przed uszczelnieniem pompy CR. Cos mi zasmierdzialo ropa wczoraj. Maska w gore sciagam obudowe filtra powietrza i patrze i widze ze mam mokry jeden wtrysk (pierwszy od strony pompy CR) zastanawiam sie czy to moze woda tam jakos sie dostala w koncu caly dzien padalo. Mysle ze to jakby byla woda a silni rozgrzany to chwila moment i by wyparowalo. Odpalilem auto a tu ku mojemu zdziwieniu babelki wydostaja sie z gniazda wtrysku... ewidentnie przedmuch (na razie maly). Czy ktos moze mi powiedziec gdzie we wrocławiu lub okolicach wymienie uszczelke pod wtryskiem? Jezdze w hurtowni motoryzacyjnej ale moi klienci (sklepy i warsztaty) nie zajmuja sie takimi rzeczami i wysylaja mnie do sobotki (tam gdzie robilem pompe). Nie chce do nich jechac. Boje sie ze jak znowu wyjade od nich to zaraz cos nowego wyjdzie :P
i takie moje pytanie czy taki maly przedmuch moze powodowac problem z odpaleniem goracego silnika?
-
Padlo na wtryskiwacze. Po uszczelnieniu pompy okazalo sie ze wszystkie cztery przelewaja (jakos tak nagle). Poczatkowo koszt regeneracji 350zl jednak cos tam trzeba powymieniac i cena 500zl za szt...
-
Wtryski zregenerowane, auto odebrane. Wczoraj palil jak trzeba. Jednak dzisiaj po przejechaniu 50km z mniej wiecej stala predkoscia 100km/h i zgaszeniu auta na czas rozladunku (ok 5min) auto znowu dlugo krecilo. wychodzi na to ze nie wtryski byly przyczyna tylko...? no wlasnie tylko co? filtr paliwa zmieniony razem z wtryskiwaczami na nowy MAN (wszsytkie filtry mam MANa). teraz tak sie zastanawiam moze to czujnik temperatury wody? Jest on na termostacie pod pompa wysokiego cisnienia. Ropa ciekla "szpece" od pomp walili pewnie kerszerem po pompie i wszystkim dookola to moze i czujnik sie spierdzielil? Objawy uszkodzonego tego czujnika by pasowaly. Komputer nie pokazuje bledu czujnika ani jakiegos przeklamania w temperaturze plynu (a przynajmniej tak mi sie wydaje). Co Wy na to?
-
Jedyny trop w tej całej historii to pompa wtryskowa, po naprawie której pojawiły się problemy z odpalaniem. Oczywiście może być tak, że usterka pojawiła się nagle i zupełnie przypadkiem, wszystko jest przecież możliwe. Żeby nie generować dalszych kosztów może wystarczyłoby lekko zmodyfikować dawki startowe na rozgrzanym silniku kiedy to nie działa już podgrzewanie świec. To nie jest droga operacja, a może sprawić, że zapomnisz o temacie. Ja wiem, że to trochę pudrowanie syfa, ale może w tym przypadku tak trzeba... Spec z forum Alfaholików bierze za coś takiego ok 200 zł, ale Ty masz bliżej do Cinsoftu [emoji6]
I jeszcze pytanie odnośnie regeneracji wtrysków. Czy w tej cenie miałeś wygenerowane nowe 9 cyfrowe kody IMA o ile takie kody w tych wtryskach występują? Robiłeś reset adaptacji, którą zaleca się po wymianie wtryskiwaczy?
-
Zmieniac dawki wtryskowe? Moze jeat to jakies wyjscie ale na pewno nie jest to przyczyna a to mnie intryguje.
Tak dostalem nowe kody. Zostaly przepisane w komputerze. Reset adaptacji? Co to jest i jak sie to robi?
-
Startowe dawki wtryskowe czyli większe dawki paliwa podczas uruchamiania rozgrzanego silnika (powyżej 50 stopni C).
Reset adaptacji znajdziesz łącząc się programem Multiecuscan ze sterownikiem silnika i wchodząc w zakładkę regulacje. Reset wykonuje się przy okazji wymiany czujników silnika i niektórych części mechanicznych. Opis znajduje się w oknie programu. Jest też oddzielny parametr do wtrysków "Replacement of control unit and injectors". Czy to pomoże, nie mam pojęcia. Nigdy nie miałem potrzeby aby coś takiego robić.
-
Nigdy tego nie robilem ale co szkodzi sprobowac. tak sie zastanawiam jeszcze nad tym czujnikiem temperatury, rozrusznikiem no i pompa wysokiego cisnienia. Pomysly mi sie koncza.
-
Jeśli posiadasz program diagnostyczny, zloguj temperaturę silnika podczas tych utrudnionych odpaleń. Zlogować możesz również napięcie w instalacji, co pomoże ustalić czy nie masz większych spadków napięcia podczas rozruchów - wtedy należałoby sprawdzić rozrusznik. Podobnie ciśnienie oczekiwane oraz zmierzone na listwie wtryskowej. Żeby wyniki były dokładne loguj wszystkie oddzielnie. Mamy tu na forum kolegę o nicku Bronx. Skontaktuj się z nim, pomoże Ci wyjaśnić problem, ewentualnie zmodyfikuje dawki startowe.
-
teraz jest chlodniej a raczej zimno i ciezko doprowadzic do stanu kiedy naprawde dlugo kreci. po przejechaniu 20km pali normalnie (pomimo ze silnik osiagnal juz swoja temperature). sprawdze to rano jak auto wezme w trase. zrobie nim rano ok 20km (musze na stacje). odpali pewnie pozniej bez problemu. pozniej mala traska do zgaszenia auta jakies 50km. jak bedzie problem podlaczam kompa i robie logi. Robilem tez test z woda. W momencie kiedy dlugo krecil polalem najpierw (tak jak dalem rade) termostat (chodzi o czujnik temperatury) ale krecil bez zmian. Pozniej pompe wysokiego cisnienia, takze bez zmian. Zostal mi czujnik polozenia walka rozrzadu, czujnik cisnienia paliwa (zawor cisnienia wymieniony) oraz rozrusznik. Sklaniam sie do rozrusznika gdyz jak pomysle o wczesniejszych sytuacjach to kiedys pare razy zdarzylo sie ze dluzej krecil. Dzialo sie to latem ale na palcach jednej reki moznaby to policzyc.
Podlaczajac komputer i patrzac na temperature to nie bylo problemu z odpaleniem auta gdy temperatura wynosila 75 czy 82 stopnie (wg wskazan komputera). Niestety w drugim moim aucie (takze Doblo 1.3 MJ tylko 84KM) wywalilo blad P0340 i auto, jak to zona stwierdzila, chodzi jak traktor. Blad suwu (fazy) silnika. Podejrzewam ze cos z rozrzadem. Auto na lawete i stoi na warsztacie (nie mam juz dawcy czujnikow).
Mozliwe ze jakby padl np. czujnik polozenia walka rozrzadu (czujnik walu wymieniony) to bylby problem z odpaleniem goracego silnika i nie wywalalo by bledu?
W ogole to dla mnie dziwne ze przy dlugim kreceniu (10sek) nie wywala zadnego bledu.
-
Cytat:
Napisał
Inkub teraz jest chlodniej a raczej zimno i ciezko doprowadzic do stanu kiedy naprawde dlugo kreci. po przejechaniu 20km pali normalnie (pomimo ze silnik osiagnal juz swoja temperature). sprawdze to rano jak auto wezme w trase. zrobie nim rano ok 20km (musze na stacje). odpali pewnie pozniej bez problemu. pozniej mala traska do zgaszenia auta jakies 50km. jak bedzie problem podlaczam kompa i robie logi. Robilem tez test z woda. W momencie kiedy dlugo krecil polalem najpierw (tak jak dalem rade) termostat (chodzi o czujnik temperatury) ale krecil bez zmian. Pozniej pompe wysokiego cisnienia, takze bez zmian. Zostal mi czujnik polozenia walka rozrzadu, czujnik cisnienia paliwa (zawor cisnienia wymieniony) oraz rozrusznik. Sklaniam sie do rozrusznika gdyz jak pomysle o wczesniejszych sytuacjach to kiedys pare razy zdarzylo sie ze dluzej krecil. Dzialo sie to latem ale na palcach jednej reki moznaby to policzyc.
Podlaczajac komputer i patrzac na temperature to nie bylo problemu z odpaleniem auta gdy temperatura wynosila 75 czy 82 stopnie (wg wskazan komputera). Niestety w drugim moim aucie (takze Doblo 1.3 MJ tylko 84KM) wywalilo blad P0340 i auto, jak to zona stwierdzila, chodzi jak traktor. Blad suwu (fazy) silnika. Podejrzewam ze cos z rozrzadem. Auto na lawete i stoi na warsztacie (nie mam juz dawcy czujnikow).
Mozliwe ze jakby padl np. czujnik polozenia walka rozrzadu (czujnik walu wymieniony) to bylby problem z odpaleniem goracego silnika i nie wywalalo by bledu?
W ogole to dla mnie dziwne ze przy dlugim kreceniu (10sek) nie wywala zadnego bledu.
Znalazlem dane przed regeneracja wtryskow. Po regeneracji jeszcze nie robilem. Moze jest cos na co mozna zwrocic uwage? Korekty wtryskiwaczy nie pokazjue. Podobno w moim silniku fes czy mes nie pokazuje danych.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...75222c7b5a.jpg
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
-
Poszukaj w dziale Download programu Multiecuscan. Wydaje mi się, że Multijet powinien pokazać korekty.
-
Opisze dzisiejszy poczatek dnia.
Wsiadam, przekrecam kluczyk swiece zagrzane pompka przestala chodzic, odpalam i od razu zagadal (na zimnym zawsze palil) pojechalem na stacje (ok 20km) zalalem do pelna (zwykly shell ON). Zaplacone odpalam- extra 3 obroty walem i autko odpalone. Teraz trasa. Przejechalem 70km z mniej wiecej stala predkoscia 90/100km/h. Zatrzymalem sie na parkingu i podlaczam kompa. Auto odpalone. Temperatura cieczy chlodzacej 82st. Gasze i odpalam ze wzkazaniami na cisnienie oczekiwane i zmierzone. Oczekiwane 280bar a zmierzone 50-80-90-130-153 odpalil. Widac ze nabijal cisnienie. Trwalo to naprawde szybko, mysle ze ze 3 do 4 obrotow walem. Ani razu nie wystapila usterka. Zresetowalem pozniej ustawienia autoadaptacji. Przyjechalem pod dom. Auto zgasilem zapakowalem opony i zapalilem papieroska. Podpinam ponownie kompa. Temperatura cieczy 78st. Odpalam ze wskazaniami na cisnienie. Oczekiwane 280bar, zmierzone 50-70-140- 158pali. Rowniez szybko 3-4obroty walem. Bledow brak poza egr, kptry to swieci sie od ponad roku (wyczyszczony bylo ale zabieg pomogl na pare miesiecy, zero roznicy w jezdzie czy wczesniejszym odpalaniu- egr wykluczam)
Teraz pytanie pompa wysokiego cisnienia czy czujnik cisnienia na listwie? A moze sam sie juz naprawil?
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka