To jest widok strony w wersji do druku
-
mala moc samochodu
Witam Wszystkich, od samego początku jak kupilam Fiata Bravo 1.4 T-jet 120 koni 2008 rok, mój narzeczony stwierdził,że jeździ to dość słabo jak na 120 koni, Felgi 17 225,45. Myślałam,że mu sie wydaje bo przesiadłam się ze słabszego samochodu ale na klimie też zaczęłam widzieć,że dość słabo jest z mocą. Dziś miałam okazje przejechac się identycznym fiatem 2007 rok 1.4 t-jet 120koni, koła te same i jeździ naprawdę duuuużo lepiej. Narzeczony wraz z bratem zrobili sobie "draga" w bezpiecznym miejscu i to drugie bravo objeżdza moje kolosalnie... to nie jest długość samochodu tylko mega wielka różnica. Tamto bravo ogólnie jak się wsiądzie i jedzie to czuć,że ciągnie, moje bardziej wyje a nie jedzie... od razu napisze, samochód 130tys przebiegu( niby pewny ale wiecie jak to teraz jest , auto sprowadzone z niemiec od "niby" pewnego gościa), olej full syntetyk, nie bierze oleju, filtry i rozrząd wymienione 9 tys temu bo wtedy go kupilam, wydaje mi się ,że wysprzęglik na skrzyni hałasuje i możliwe,że niestety ta nieszczęsna skrzynia tez troche wyje ale czekam na bieg wydarzeń co padnie to zrobie. Najważniejsze jednak dla mnie teraz to znalezienie powodu dlaczego moje bravo jest takie słabe. Narzeczony ma w tym tygodniu ogarnąc jakaś hamownie( mam nadzieje,że tam od razu powiedzą co jest przyczyna i gdzie ta moc mi ucieka) ale chciałam zapytać czy ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak? Podpięty pod komputer, to były 2 błędy, " Marelli Body computer 8 FaultI5 i nie wiem co to jest? a drugi od czujnikow parkowania. A jeszcze jak już przy mocy jesteśmy to czy ktoś tuningował swoje 1.4 120 i ile mu doszło koni i momentu i czy jest sens robić program bez zmieniana gratów ( w sensie wtryski od 150 i turbo od 150) czy jest faktycznie duża różnica? program oczywiście wchodzi dopiero w gre jak ogarne kolektor wydechowy,który jest do wymiany i jak odnajde mój spadek mocy( chyba,że to przez kolektor ale żeby była aż taka to troche wątpie, kolektor jest pospawany oczywiście teraz i nie pierdzi ani nic ale i tak szukam nowego)
-
Nie wiem czy komputer wyrzuca blad kiedy turbosprezarka nieladuje odpowiedniego cisnienia. moze warto sprawdzic cisnienie zmierzone i oczekiwane, i/lub moze byc cos nie tak z egr (wydaje mi sie ze w t-jet tez jest). Sprwdzic dzialanie tych dwoch podzezspolow na poczatek. Luzna sugestia.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Spoko będę to sprawdzać :) jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co moge sprawdzic przed pojechaniem na hamownie to proszę podpowiadać :)
-
T-jet nie ma egr.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
Jedz do ogarniętego mechanika od fiatow, niech posprawdza wszystko.Przez forum na pewno tego auta nie naprawisz.Moze masz tylko uszkodzone sprzęglo,ale nikt nie potrafi tego zdiagnozowac.Chcesz na hamownie jechac?Zanim zaczniesz wydawac pieniądze,zwróc się do profesjonalistów,szybciej to bedzie i sumarycznie taniej,niż jak Ci na forum podpowiedzą ,wymien to lub tamto.
-
To teraz pytanie, taki ogarnięty mechanik od fiatów w krakowie? Bo teraz o dobrym mechaniku to mozna pomarzyć. Sprawdzenie auta na hamowni to nie jest jakis gigantyczny koszt 50-100zl i dlatego chce na nią jechać bo wydaje mi się,że gościu ktory sie tym zajmuje będzie wiedział co jest przyczyna spadku mocy tego samochodu, a pojade do jakiegos "kazka" to mi powie wymien to wymien tamto wiec to tak to sama sobie moge wymieniac.
-
Z innego zaprzyjaźnionego forum poświęconemu tylko Bravo 2 koledzy polecają serwis w Krakowie z adresu http://www.fiatserwis.com.pl
A jak podnosić. Zapytać w Cinsofcie w Gliwicach. Napewno pomoże i coś ogarnie. Określi czy wogole warto.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Ok, tylko teraz takie moje pytanie, opowiem mechanikowi to,że uwazam ze jest slaby i jezdzilam drugim takim samym, ale bez wydruku z hamowni,ze faktycznie jest spadek mocy powie mi,że moze mi sie wydaje albo tez bedzie szukal w ciemno no bo jak znajdzie to bez hamowni? Od razu mówie jak wyzej ze u mnie jest spekany kolektor wydechowy i byl spawany, jest stan agonalny szukam caly czas innego i chyba jutro zadzwonie do fiata zapytac ile kosztuje nowy bo w sklepie mieli mi dac znac i mnie zlewaja, ale moje pytanie jest takie czy taka roznica moze byc spowodowana kolektorem w slabej kondycji? ja wiem,ze temperatura spalin itd jakis zawirowania powietrza no ale czy to naprawde tak oslabiloby samochod? Na jedno dla mnie nawet dobrze, jakby okazalo sie ze tak bo i tak musze to wymienic i juz nie musialabym szukac powodu spadku mocy i zamknelabym sprawe w jednym wydatku.
-
Wg mnie jesli winny bybly kolektor, no to wlasnie wypada sprawdzic cisnienienie doladowania. Kazdy tu chyba wie jak dziala turbo.. i dosc latwo mozda sprawdzic odczyty z czujnikow przez obd. Wiadomo, ewentualny brak doladwania moze byc tez spowodowany strona zimna, ale jesli jest problem z kolektorem no to jest glowny podejrzany na ta chwile.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Na początek Magda , kup sobie interfejs,sciagnij program z forum.Sama z chlopakiem "zdiagnozujesz" auto.Bedziesz miec z czym jechac do mechanika..argumenty.Koszty zakupu smieszne, program darmo...Widze,ze jestes aktywna w temacie aut i masz pewną orientację.
-
Pod komputer juz podpinalam i wyszly tylko 2 bledy jeden to czujniki a drugi to "Marelli Body computer 8 FaultI5 " ale nie wiem co to za blad.
-
A kod błędu? Litera i 4 cyfry. Tak zawsze ja miałem. Podasz to zerkne do wykazu błędów.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Kurde nie wiem, postaram sie to ogarnac na jutro.
-
W opisywanym przypadku winne może być turbo. Często wraz z kolektorem pęka także obudowa turbo, co może powodować wystarczie łopatek turbiny i spadek ciśnienia.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Dziś albo jutro zbadam parametry turbo i przepływomierza mam nadzieje,ze bedzie ok , bo juz czeka mnie wydatek 1460zł za sam nowy kolektor z fiata bo nigdzie nie idzie dostac :( a dziś brat( jest elektromechanikiem) na szybko rano sprawdzil mi czy sa jakies bledy i nie ma zadnego błędu.
-
W t-jet nie ma przepływomierza.
Na innym forum fiata Bravo jeden z kolego pracuje w ASO i sprzedaje części z rabatem, taki kolektor można kupić pewnie w cenie około 1200 zł.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Nie ma przeplywki nie ma egr to czym to jest zastapione ?Masz, moze nr tel do tego kolegi albo jakiś namiar jak się z nim skontaktowac?
-
Cytat:
Napisał
MagdaM
Nie ma przeplywki nie ma egr to czym to jest zastapione ?Masz, moze nr tel do tego kolegi albo jakiś namiar jak się z nim skontaktowac?
w T-jet jest przepustnica. Ona dozuje powietrze wpadajace do cylindrow.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Dobra problem chyba znaleziony, na wykresie samochod pokazuje 60% mocy czy tam momentu i jest jakos zablokowana moc tylko na moim komputerze nie mogę tego odblokowac, wiec teraz pytanie czy ktos wie o co z tym chodzi i jak to odblokowac? Jak nie to pozostaje jechać na hamowanie,moze ktoś mi to odblokuje
-
Tak jak "moris 10" i zasugerował.
Jeżeli masz pęknięty kolektor to najprawdopodobniej pęknięte jest też turbo . Jak jest pęknięte to nie daje pełnej mocy. Ot i wszystko.