Jak wyglada procedura wypalania dpf w cromie 1.9 jtd 120 KM. Przy jakim procencie zatkania filtra wlacza sie proces wypalania? Czy po takim wypaleniu filtr powinien byc zupelnie pusty tzn zatkany w 0%?
To jest widok strony w wersji do druku
Jak wyglada procedura wypalania dpf w cromie 1.9 jtd 120 KM. Przy jakim procencie zatkania filtra wlacza sie proces wypalania? Czy po takim wypaleniu filtr powinien byc zupelnie pusty tzn zatkany w 0%?
Z tego co wiem, to dpf, gdy jest zawalony np. w 50-60%, to standardowe jego wypalanie podczas jazdy juz niewiele pomaga.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Moj zapchal sie w 107%. Wlaczylem regeneracje\ wypalanie w fes i spadlo do 70%. Prze tydzien zabil sie do 80 %. Czyscilem chemicznie srodkiem do dpf wurth ale komletnie nic to nie dalo i dalej bylo 80 %. Wlaczylem regeneracje kolejny raz i znow mam 70%. Zastanaiam sie czy komputer bedzie sam wlaczal wypalanie przy takim zabiciu? Proces wypalania pidczas jazdy jest chyba mniej agresywny jak ta regeneracja w fes
To samo z siebie u Ciebie sie nie dopala.?
Z doswiadczenia alevz duzo ciezszym sprzetem Dpf dopala sie przy 100% i spada do ok 5% w cromie nie do konca sie przyjzalem ale kiedys mialem 88% i po kilkunatu km zaczal sie dopalac. Jaki masz spadek cisnienia?
Jaka temp osiaga w trakcie dopalania?
@gorylpl1
A w jaki sposob czysciles chemicznie dpf w swojej cromce?
Wyjales filtr?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Wykręca się czujnik z filtra, do środka wężykiem wtryskuje się środek chemiczny .
@Kobra
Ten sposób czyszczenia niewiele daje.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Tak czyscilem wprowadzajac srodek wurtha poprzez miejsce po czujniku
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kiedys dopalal tzn nie zwracalem na to nigdy uwagi bo 4 lata nie bylo problemu. Teraz zaczal wariowac i wtwalac tryb awaryjny i bledy zapchania dpf. Temperature poprzez wlaczenie silnika na ok 10 min i obroty 3500 narzuca fes przy uruchomieniu regeneracji. Odczytu spaku cisnienia nie zauwazylem ale chyba na jej podst programvwylicza% zatkaknia
Demontaz dpf-a i pełne jego czyszczenie. Ponowny montaz przy uzyciu specjalnej złączki.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
A jaka ma temp w teakcie dopalania? Moze DOC sie rozsypał.....
Zobacz jaki tez jest spadek cisnienia
Regeneracja wymuszona działa w taki właśnie sposób, że wypala filtr do ok. 70% zapchania. Konstruktor nie przewidział aby wypalanie statyczne/wymuszone trwało dłużej niż potrzeba ze względu na ryzyko rozrzedzenia oleju i w konsekwencji uszkodzenia turbosprężarki, a nawet silnika. Po zakończeniu dopalania "serwisowego", dalsze wypalanie filtra powinieneś wykonać w trasie, np. następnego dnia. Największą bolączką posiadania filtra DPF jest kompletny brak kontroli kierowcy nad procesem jego wypalania. Proces odbywa się w sposób automatyczny, uruchamiając się nierzadko po wjechaniu autem do garażu...
Czy po wymuszeniu wypalenia serwisowego DPF należy od razu wymienić olej?
Najlepiej wymienić bo serwisowe wypalanie bardzo zubaża jego jakość.
Miałem w zeszłym roku przygodę z dopalaniem dpf przy okazji korków we Władysławowie i nikt mnie nie przekona, że takie dopalanie, podobnie jak serwisowe jest zdrowe dla silnika. Wystarczy że sobie przypomnę ile oleju pokazywał bagnet i jaki nalot pozostawiał olej po odparowaniu na krzywkach. Zaznaczam, że auto nie kopci, korekty na rozgrzanym były prawidłowe.
Gdyby wypalanie DPF nie miało wpływu na zmniejszenie jakości oleju to po co w sterowniku silnika byłby parametr degradacji oleju ,który między innymi bierze parametry z przebiegu i ilości wypaleń DPF-a podczas normalnej eksploatacji samochodu. A wiadomo że podczas tzw. wymuszonego wypalania silnik dostaje bardziej w D...pę niż przy normalnej eksploatacji .
Jest jeszcze jedna okoliczność. Nie wiem czy we wszystkich modelach, ale np. w Stilo przy okazji wprowadzenia filtrów cząstek stałych zrezygnowano ze wskaźnika poziomu oleju, dzięki któremu posiadacz auta miał informację o poziomie oleju podczas każdego uruchamiania silnika. Pozostawię to bez komentarza.