To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Wypalanie dpf -
Wypalanie dpf
Witam serdeczne , posiadam crome 1.9 150 km , 2006 r, chcialbym sie dowiedziec po czym poznac ze wypala sie dpf , niby wyskakuje trojkacik , tylko ze u mnie swieci , bo nie dzialaja czujniki parkowania , czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania , na spalaniu chwilowym pokazuje tylko jak jade na postoju nie pokazuje ile spala tylko kreseczki sa ,dopiero jak rusze to pokazuje
-
Jedyny pewny sposób - jedziesz autem i hamujesz silnikiem. Jeżeli komputer pokazuje spalanie chwilowe 2,0 L/100 km to nie wypala. W czasie wypalania, przy hamowaniu silnikiem, spalanie chwilowe jest znacznie wyższe niż 2,0/100.
-
1 załącznik(i)
Cytat:
Napisał
Maxi
Jedyny pewny sposób - jedziesz autem i hamujesz silnikiem. Jeżeli komputer pokazuje spalanie chwilowe 2,0 L/100 km to nie wypala. W czasie wypalania, przy hamowaniu silnikiem, spalanie chwilowe jest znacznie wyższe niż 2,0/100.
To nie jest jedyny sposób, w najnowszych Cromach jest kontrolka wypalania DPF, poniżej wycinek z instrukcji.
Załącznik 27425
-
Kontrolka jest, ale: "Lampka nie zapala się podczas każdego procesu regeneracji, lecz tylko wówczas, gdy wymagają tego warunki jazdy".
-
mam Crome z 2005 i powiem szczerze ze wypalanie DPF zauwazylem moze 2 lub 3 razy a zrobilem nia 30tkm, u mnie trojakt tez swieci caly czas przez awarie PDC, dziwne jest to ze na wyswietlaczu przez MES mozna uruchomic kontrolnie informacje o zatkanym filtrze ale nawet jak mialem zapchany DPF tak ze wywalilo Checka i auto wchodzilo w tryb awaryjny to ten komunikat sie nie pojawil.
-
Bo ta kontrolka którą pokazał Andy dotyczy polifta. W przedlifcie nie ma kontrolki wypalania DPF.
-
tak wiem ze to do polifta, tylko nie rozumie dlaczego Fiat nie wpadl na pomysl zeby informowac o zatkaniu DPF w przedlifcie skoro jest taki komunikat "zaprogramowany".
-
Cytat:
Napisał
Dany1989
Witam serdeczne , posiadam crome 1.9 150 km , 2006 r, chcialbym sie dowiedziec po czym poznac ze wypala sie dpf , niby wyskakuje trojkacik , tylko ze u mnie swieci , bo nie dzialaja czujniki parkowania , czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania , na spalaniu chwilowym pokazuje tylko jak jade na postoju nie pokazuje ile spala tylko kreseczki sa ,dopiero jak rusze to pokazuje
Wszystko już było i wystarczy poczytać forum, ale nawet instrukcji obsługi się nie chciało...
Cytat:
Napisał
Dany1989
czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania
- no oczywiście i wtedy trzeba szybko zmienić bieg na 2, bo jadąc na 6 osiągniemy prędkość 185km/h przy zwiększonych obrotach, a w mieście to niebezpieczne :lol:
-
Cytat:
Napisał
Dany1989
czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania
Obroty nie wzrastają bo wtrysk dodatkowego paliwa odbywa się w suwie wydechu.
-
Cytat:
Napisał
andy5
To nie jest jedyny sposób, w najnowszych Cromach jest kontrolka wypalania DPF, poniżej wycinek z instrukcji.
Wycinek z dodatku do samochodów z DPfem. Jaki był sens wydawania takiej instr. skoro symbolu DPF nie ma na tablicy wskaźników. Mam rydwan z lipca 2010 i nie mam tej kontrolki. Najważniejsze jest m/z kontrolowanie spalania chwilowego i już. Inna sprawa, że tak jak Koledzy już pisali całe elaboraty o wypalaniu DPFa są już na forum.
-
Cytat:
Napisał
Abramsik
Najważniejsze jest m/z kontrolowanie spalania chwilowego i już.
najwazniejsze to regularnie dawac w palnik zeby sie wypalil ;)
a tak powaznie to dojazd do pracy mam 25km w jedna strone, mam opcje jechac autostrada od wjazdu do zjazdu lub na lajcie wioskami,
jezdze codziennie rano autostrada (odcinek ma jakies 6km) i mozna powiedziec ze zapomnialem o DPF, kiedys podlaczylem tak z ciekawosci kompa i sprawdzilem co tam slychac i jesli dobrze pamietam to srednia z ostatnich 5 wypalen bylo cos kolo 1100-1200km
-
Mam wersję poliftową i nigdy takowej kontrolki nie widziałem :confused: chyba że występowała w jakimś konkretnym kraju. O wypalaniu się DPF-a wiem po zwiększonym zużyciu paliwa i mocno basowym brzmieniu wydechu. Średnio co 800-900km.
-
Potwierdzam przejechałem Cromą w ciągu roku 15000 km ,wypalanie zauważyłem 3 razy -zmiana kultury pracy silnika + wskazania chwilowego zużycia paliwa .Filtr wypala się średnio co 1100 km .Wypalania zauważyłem wyłącznie w mieście .
-
Moja poprzednia Croma wypalała DPF co 1000-1200 km. Obecna z fabryki wyjechała "zubożona" o DPF.:smile:
-
Cytat:
Napisał
Croma 08
Mam wersję poliftową i nigdy takowej kontrolki nie widziałem :confused: chyba że występowała w jakimś konkretnym kraju. O wypalaniu się DPF-a wiem po zwiększonym zużyciu paliwa i mocno basowym brzmieniu wydechu. Średnio co 800-900km.
U mnie w polifcie właśnie się dowiedziałem, że taka kontrolka istnieje. Ponieważ ostatnio jeździłem wyłącznie po mieście na krótkich trasach otrzymałem dzisiaj rano komunikat na wyświetlaczu: żółty trójkąt z wykrzyknikiem + tekst: Wypalanie cząsteczek stałych jest zatkany (lub podobnie) Koniecznie przeczytaj instrukcję...
Starałem się jeszcze z kwadrans poturlać się po mieście na 3 biegu przy 60km/h ale niestety komunikat nie zniknął :/ Co jakiś czas widziałem tylko za sobą chmukrę dymu....
-
GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.
-
Cytat:
Napisał
Maxi
GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.
Tak będę musiał zrobić. W tym momencie niestety musiałem wrócić do pracy, więc chcąc nie chcąc musiałem przerwać wypalanie DPFa. Wieczorem jak już nie będzie korków, to bujnę się po obwodnicy. Dzięki za radę.
-
2 załącznik(i)
Cytat:
Napisał
GryQ
U mnie w polifcie właśnie się dowiedziałem, że taka kontrolka istnieje. Ponieważ ostatnio jeździłem wyłącznie po mieście na krótkich trasach otrzymałem dzisiaj rano komunikat na wyświetlaczu: żółty trójkąt z wykrzyknikiem + tekst: Wypalanie cząsteczek stałych jest zatkany (lub podobnie) Koniecznie przeczytaj instrukcję...
Trójkąt z wykrzyknikiem informuje o awarii czyli w tym przypadku o zatkaniu filtra DPF który z jakiegoś powodu nie został samoczynnie wypalony.
Kontrolka wypalania filtra jest taka:
Załącznik 27467
-
Mam cromę od 5 lat i nigdy taka kontrolka ani żaden komunikat mi się nie pokazał. Być może kontrolka ta zapala się gdy już jest za późno i tylko chirurg pomoże. Średnio rocznie przejeżdżam około 15000 km tak więc już tych wypaleń DPFa trochę miałem i za każdym razem wiedziałem o nim, po objawach które opisałem wcześniej. Raz jeden z ciekawości zrobiłem wypalanie serwisowe, to powiem że tylko marynarka wojenna stawia lepszą zasłonę dymną :smile:
-
3 załącznik(i)
Panowie znów za sprawą Usera, który nie poczytał instrukcji i założył a raczej odgrzał wątek rozgorzała zażarta dyskusja. Aby ją trochę usystematyzować pozwolę sobie na małe resume. Jako że dysponuje rydwanem z 2010 r. będę przytaczał wycinki z tego roku.
Tu widzimy a raczej nie widzimy ikony DPFa na tablicy rozdzielczej
Załącznik 27468
Tu mamy opis kiedy i w jaki sposób rydwan będzie nas informował o kłopotach z filtrem
Załącznik 27469
A tu fragment dodatku o DPFie całkiem "od czapy" może za wyjątkiem info. kiedy są odp. warunki do wypalania
Załącznik 27470
Cromka nie jest pierwszym moim samochodem z DPFem. Miałem Bravo 1,6 MJ i tam także miałem to ustrojstwo. Ikonkę "odkurzacza" widywałem tylko na moment przy uruchamianiu silnika, i tyle. Mając MESy i inne FESy możemy podpatrzeć jaki jest stopień wypalenia ale m/z nie ma się tym zbytnio ekscytować do póki wszystko jest OK. Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
Croma 08
Raz jeden z ciekawości zrobiłem wypalanie serwisowe, to powiem że tylko marynarka wojenna stawia lepszą zasłonę dymną
To nie widziałeś czołgu z włączonym TADem:smile: